با تاکید برضرورت نزدیک شدن رژیم های صهیونیستی و سعودی

« هرتزی هلیوی» رئیس شبعه اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی تاکید کرد: پایان یافتن جنگ علیه داعش در سوریه و شکست آن به نفع اسرائیل نیست زیرا می ترسیم درمقابل قدرت بزرگ ایران و حزب الله تنها شویم.

شکست داعش به نفع اسرائیل نیست،درمقابل ایران وحزب الله تنها می شویم

به گزارش گلستان 24، هلیوی دیروز (چهارشنبه) در شانزدهمین کنگره هرتزلیا تحت عنوان« جدول برنامه های اسرائیل در خاورمیانه آشفته» ضمن بررسی اوضاع امنیتی منطقه، تهدیدها و فرصت های اسرائیل در جبهه های مختلف اعتراف کرد که اسرائیل نگران تقویت توان و آمادگی های نظامی حزب الله در سال های اخیر است.

وی به جنگ آینده اسرائیل با حزب الله لبنان اشاره کرد و امکان شروع آن را « ضعیف» خواند.

اطلاعات نظامی اسرائیل

رئیس شعبه اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی درعین حال تاکید کرد که اگر این جنگ شروع شود، « آسان نخواهد بود» زیرا توان نظامی حزب الله بسیار گسترش یافته است.

هلیوی گفت: درست است که حزب الله در جنگ سوریه تعدادی از نیروهای خود را از دست داده است اما پیروزی هایی را رقم زده و تجربه های زیادی اندوخته است.

وی افزود: براساس گزارش های اطلاعاتی و امنیتی از اوضاع مرزهای لبنان، آرامش در مرزها به نفع اسرائیل است.

رئیس شعبه اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی اضافه کرد: اسرائیل و حزب الله قصد شروع جنگ را ندارند و با ادامه آرامش در مرزها تا چندین سال دیگر مخالف نیستند.

این مقام امنیتی صهیونیست ادعا کرد: اسرائیل خواستار شروع جنگ نیست اما برای ورود به آن آماده هستیم و با در نظر گرفتن اوضاع اضطراری، برای بهبود و تقویت قدرت نظامی خود تلاش می کنیم.

هلیوی با بیان اینکه « جنگ آینده با جنگ های گذشته قابل مقایسه نیست»، گفت: نمی خواهم در باره جنگ آینده که بسیار متفاوت خواهد بود، زیاد صحبت کنم.

وی افزود: در جنگ آینده بیشتر موشک هایی که به خاک فلسطین اشغالی اصابت خواهد کرد، ساخت صنایع نظامی ایران هستند.

** شکست داعش به مصلحت اسرائیل نیست

رئیس شعبه اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی با تاکید به اینکه « شکست داعش در سوریه به نفع اسرائیل نیست»، گفت: اسرائیل نمی خواهد جنگ در سوریه بگونه ای تمام شود که داعش شکست خورده و کشورهای بزرگ منطقه را ترک کرده باشند زیرا در مقابل قدرت بزرگ ایران و حزب الله تنها می شویم.

هلیوی افزود: این وضعیت برای اسرائیل مشکل ساز خواهد بود و باید برای تاثیر گذاری بر روند تحولات و راه حل ها تلاش کنیم تا این اتفاق نیفتد.

** سعودی فرق کرده است

وی در بخش دیگری از این نشست در باره سوریه ، فلسطین ، ایران و « کشورهای معتدل عربی به ویژه سعودی» سخن گفت و از تصمیم سعودی برای اصلاحات داخلی و اجرای برنامه های اقتصادی بدون تکیه برنفت استقبال کرد.

به کشورهای عربی مخالف محور مقاومت ضد صهیونیستی مانند سعودی، امارات ، مصر و اردن به اصطلاح کشورهای معتدل عربی گفته می شود.

رئیس شعبه اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی گفت: سعودی کنونی با آنچه که در گذشته می شناختیم ، فرق کرده است و دوست دارد رهبر اهل تسنن جهان باشد و بخشی از منافع آنها با نزدیک شدن به اسرائیل تحقق می یابد و اکنون فرصت برای تحقق آن فراهم است.


منبع : ایرنا

ارسال نظر

آخرین اخبار