رئیس جمهوری ترکیه در پی عملیات محرمانه ای، از گزند جنگنده های اف 16 تحت مدیریت کودتاچیان در امان ماند.

اردوغان چگونه از چنگال جنگنده های کودتاچیان گریخت؟
به گزارش گلستان24،به نقل از شبکه ان.تی.وی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در پی عملیات محرمانه ای که فرمانده سپاه یکم ارتش مدیریت کرد، توسط هواپیمای اختصاصی ریاست جمهوری ولی با تغییر کد آن به عنوان هواپیمای مسافربری ترکیش ایر، از فرودگاه دالامان در کناره دریای اژه به پرواز درآمد تا از گزند جنگنده های اف 16 تحت مدیریت کودتاگران در امان باشد.

ژنرال عابدین اونال فرمانده سپاه یکم ترکیه به دنبال آگاهی از اقدام گروهی از ارتشیان برای کودتا بلافاصله با اردوغان تماس گرفته و اعلام کرده که با نیروهایش، تحت فرمان اردوغان خواهند بود.
سپاه یکم در ارتش ترکیه از جایگاه ویژه ای برخوردار است و روسای ستاد ارتش این کشور از بین ژنرال هایی که فرماندهی این سپاه را داشته اند، انتخاب می شود.

ژنرال عابدین اونال روز گذشته در پی گروگان گرفته شدن ژنرال خلوصی آکار رئیس ستاد فرماندهی ارتش، از سوی اردوغان به نایب رئیسی ستاد فرماندهی ارتش گماشته شده بود.

کمتر از یک ساعت پس از خروج اردوغان از هتل محل اقامت خود در مارماریس، کماندوهای ارتش از گروه کودتاگران با دو بالگرد به این هتل حمله می کنند و با نیروهای ویژه حراست رئیس جمهوری درگیر می شوند.

درهمین حال رسانه های ترکیه امروز گفت و گوی خلبان هواپیمای ریاست جمهوری با برج کنترل فرودگاه استانبول را منتشر کردند. برج کنترل به هواپیمای ریاست جمهوری که با کد هواپیمای مسافربری عادی پرواز می کرد هشدار می دهد که یک فروند جنگنده اف 16 پروازهای غیرعادی زیر نظر دارد و نمی توانند با آن تماس بگیرند؛ با وجود این شرایط، هواپیمای اردوغان توانست در فرودگاه استانبول فرود آید.

 
انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار