سیدعلی طاهری در واکنش به فیش های حقوقی نجومی؛

آقای رئیس جمهور و بقیه ادعا می کنند که در دولت های قبل هم این موضوع وجود داشته است، خوب یک سند رو کنید.اگر یک سند در مورد مشابه فیش های غیر متعارف و غیرقانونی در دولت قبل سراغ داشتید ، تا به حال گوش فلک را کر کرده بودید.

مبالغ گرفته شده باید به بیت المال برگردد/ می گویند در دولت قبل هم چنین تخلفی وجود داشته است، خوب یک سند رو کنید

سیدعلی طاهری، نماینده سابق مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی، در مصاحبه اختصاصی با گلستان24، ریشه اصلی  اتفاقاتی همچون فیش های حقوقی نجومی مدیران دولتی را خود اشخاص دانست و افزود: این اشخاص از وجدان فعال و تدین برخوردار نیستند . آن ها اوضاع اقتصادی مردم یا حتی افراد زیر مجموعه خودشان را مشاهده می کنند. فرض کنید آقای مدیر عامل بانک، چند ساعت در روز تلاش می کند؟ سختی کار وی را مقایسه کنید با کارمندی که پای باجه نشسته و پاسخگو مردم است، تفاوت در دستمزد ها باید چند برابر باشد؟

 

سیدعلی طاهری فیش حقوقی

وی ادامه داد:  در بعد  قانون و نظارت گمان می کنم که هر دو در این قضیه کوتاهی کردند. اگر چه که سازمان بازرسی عنوان می کند که ما تذکر دادیم ، اما تذکری که نتیجه نداشته باشد چه فایده ای دارد؟ انگار تذکری داده نشده است.

سیدعلی طاهری در ادامه عنوان کرد: ممکن است سازمان بازرسی بگوید ما بیش از این اجازه ورود نداریم. اما دیوان محاسبات اجازه ورود هم دارد. به این معنی که اگر دیوان محاسبات  به چنین مشکلی برخورد کرده است، باید وارد شده و برخورد می کرده است. زیرا تفاوت دیوان محاسبات با سازمان بازرسی در این است که دیوان بازرسی هنگامی که پرونده را تکمیل کرد آن را برای دادگاه ارسال می کند؛ اما دیوان محاسبات خود می تواند مستقیما برخورد کند.

نماینده سابق مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به نظر می رسد هم قانون اگر دست افراد را برای این تخلف باز گذاشته است باید اصلاح شود و هم دستگاه های نظارتی باید در شیوه های نظارتی خود تجدید نظر کنند تا ما شاهد چنین اتفاقات نامطلوب و تلخی نباشیم.

 

سیدعلی طاهری فیش حقوقی

سخنگوی سابق کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به این موضوع که برخی قصد دارند این موضوع را جناهی و سیاسی کنند، اظهار کرد: من گمان می کنم این یک فرافکنی است. اگر چنین فیش های نجومی در دولت قبل هم بوده است، باید با آن برخورد شود.  آقای رئیس جمهور و بقیه ادعا می کنند که در دولت های قبل هم این موضوع وجود داشته است، خوب یک سند رو کنید.

وی افزود: شما اگر یک سند در مورد مشابه فیش های غیر متعارف و غیرقانونی  در دولت قبل سراغ داشتید ، تا به حال گوش فلک را کر کرده بودید. جناحی کردن این موضوع، فرار از پاسخگویی است. این جریان مال هر جبهه ، بخش و جناح سیاسی که باشد، قابل دفاع نیست و باید پیگیری و با آن برخورد شود.

سیدعلی طاهری با اعتقاد به این که توقع مردم از دولت برای برخورد با افراد متخلف، توقع بسیار بجا، قانونی و عقلانی است، خاطر نشان کرد: همین توقع را رهبر معظم انقلاب در صحبت خود اعلام کردند. باید با افراد  متخلف برخورد شده و مبالغ اضافی گرفته شده به بیت المال برگردانده شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار