واکنش سبزعلیپور به سخنان و آمارهای شب گذشته رئیس جمهور

به آقای روحانی این موضوع مهم را متذکر میشوم که ما فقط ۷ ماه دیگر فرصت داریم تا اعتماد و قلوب مردم را برای پیروزی مجدد در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده بدست آوریم پس خواهشاً سعی بر این باشد تا این زمان کوتاه را هم به سادگی از دست ندهیم.

آقای روحانی، متأسفانه با مردم صادقانه صحبت نکردید

به گزارش گلستان24، محمدرضا سبزعلیپور رئیس مرکز تجارت جهانی ایران و رئیس شورای سیاستگذاری اقتصاد مقاومتی و بخش خصوصی در واکنش به گفتگوی اختصاصی و ویژه شب گذشته رئیس جمهور محترم با مردم گفت: با عنایت به گفتگوی دیشب ریاست محترم جمهوری با مردم شریف ایران از طریق شبکه یک سیما، برخود واجب دیدم تا بعنوان یک تدبیر و امیدی و یکی از دوستداران آقای روحانی نکاتی چند را خدمت ایشان متذکر و یادآور شوم، برهمین مبنا توقع ملت فهیم و باشعور ایران از سخنان شب گذشته آقای روحانی بر این بود که گفتگوی اینبارشان با مردم حال و هوایی دیگر نسبت به گفتگوهای ویژه قبلی وی میداشت و حداقل ایندفعه دیگر آمارهای غیر واقعی ارائه نمیدادند و به شعور مردم، صاحب نظران سیاسی و اقتصادی، مسئولین نظام و غیره بی توجهی و توهین نمی نمودند و با ادبیاتی متفاوت از مردم طلب حلالیت کرده و بابت تمامی کم و کاستی ها، فشارها و سختی هایی که طی سه سال گذشته به کار و زندگی مردم و فعالان اقتصادی وارد شده است بنوعی عذرخواهی و دلجویی میکردند.

وی افزود: اما متأسفانه اینبار نیز ایشان با صحبتهای خود همه را شوکه کرده و دوباره با همان ادبیات سابق و با غرور خاصی شروع به تعریف و تمجید از خود و دولت تدبیر و امید نمودند و همانند آقای احمدی نژاد آمارهای غیر واقعی را در قالب نمودارهای مختلف ارائه و به نمایش گذاردند.!! یعنی با این عمل خود بنوعی به همه خندیدند و به مردم و منتقدین خود اعلام نمودند، هنوز که هنوزه شما نمی فهمید و همچنان همه اعمال و تصمیمات ما تا به امروز درست بوده و هیچ اشتباهی در دولت یازدهم صورت نگرفته است!!!
ایشان در صحبتهای خود بنوعی بر این موضوعات پافشاری و تأکید نمودند که: برجام زندگی ما را نجات داده و به ما عزت داده!! رشد 5 درصدی در راه است!! تورم تک رقمی شده و همانند سال 93 که از رکود عبور کردیم بزودی نیز عبور خواهیم کرد!! صادرات غیر نفتی بقدری افزایش یافته که امسال از واردات هم بالاتر رفته و به همین خاطر تراز تجاری ایران ما برای اولین بار مثبت شده!! فساد آنچنانی وجود ندارد و فقط برخی از مشکلات و مفسده ها مربوط به مجموعه های خصولتی است!! با مسئله فیش های نجومی بطور سیاسی برخورد نکنید زیرا تعداد مدیرانی که برداشت های بالایی داشته اند خیلی کم و ناچیز بوده اند و....!!! و دهها تعریف و تمجید دیگر!!
علیپور با اشاره به آمارهای ارائه شده شب گذشته ایشان متذکر شد: اگر نماینده ای از طرف مردم و منتقدین دلسوز در برابر جنابعالی حضور نداشت که آمارهای غیر واقعی شما را به چالش بکشد، این بدان معنا نیست که ما نیز بعنوان یک آدم بیطرف و فراجناحی به فرمایشات حضرتعالی واکنش نشان نداده و بی تفاوت باشیم. شما دهها مورد آمار به مردم ارائه دادید که غالب آنها غیر واقعی بود، لکن اجازه دهید اینجانب راجع به برخی از آمارهای اعلام شده جنابعالی توضیحاتی را ارائه نمایم شاید مفید به فایده باشد. شما فرمودید که:

*امیدوارم امسال به رشد اقتصادی 5 درصد دستیابیم!!
بله، مسئولین اقتصادی کشور برای سال 1395، رشد 5 درصدی را پیش‌بینی کرده‌اند. عددی که با وجود نابسامانی های اقتصادی، تحقق آن به سادگی قابل پیش‌بینی‌ نیست. هر چند که رشد اقتصادی در برنامه پنج ساله ششم حدود 8 درصد ذکر شده است.
در نهایت بعید میدانم که در سال پیش رو شاهد رشد مثبت اقتصادی چشمگیری باشیم، زیرا در اقتصادی که به درآمدهای نفتی متکی است و از بد حادثه میزان فروش و قیمت آن نیز رضایت بخش نیست، همچنین با وجود رکود کمر شکن و دلار حدود3600 تومان و نبود سرمایه گذاری خارجی و بحران تولید و در واقع در شرایط فعلی اقتصادی کشور تحقق رشد 5 درصدی سخت و دشوار میباشد از همین رو، رشد 8 درصدی فعلاً رویایی و دست نیافتی است از همین رو جناب آقای روحانی هم از اوضاع بد اقتصادی کشور باخبر میباشند و به همین خاطر فقط اظهار امیدواری میکنند که به رشد 5 درصد اقتصادی دست یابیم و در نتیجه خودشان هم مطمئن نیستند. پس مرحمت فرموده اقتصاد کشور را در عالم واقعیت و با قاطعیت فرماندهی کنید و امورات کشوری را با کلماتی همچون (امیدوارم، انشاالله، آرزو میکنم، شاید و....) مدیریت نفرمائید.
*امسال صادرات بر واردات پیشی گرفته است!!
مستحضر باشید که کل مجموع تجارت خارجی‌ ایران در سال گذشته حدود40 میلیارد دلار بوده که از این میزان، واردات کشور تقریباً 25 درصد و صادرات نیز 18درصد نسبت به مدت مشابه در سال 93 کاهش داسته است. یعنی بعبارتی بهتر صادرات ما درمقایسه با سال 93 اصلاً رشدی نداشته و بخشی از مثبت شدن تراز تجاری ایران فقط و فقط به دلیل کاهش واردات بوده است از این جهت نمیتوان این مثبت شدن را یک دستاورد و پیروزی بزرگ تلقی کرد، چرا که سهم تجارت ما نسبت به سالهای گذشته خیلی کوچک‌ تر شده است. ضمناً توجه شما را به این نکته مهم جلب میکنم که تراز تجاری مثبت و یا منفی یک کشور را در زمانی میتوان به جد و بطور واقعی مطرح کرد که اقتصاد آن کشور مریض نبوده و در سلامت کامل باشد بطوریکه بودجه آن کشور به اندازه باشد و واردات و صادرات آن مملکت نیز بدون اعمال دستورات دولتی، روند طبیعی خود را طی کند. در ضمن اگر میزان کالاهایی که بطور قاچاق وارد کشور شده را هم جزء واردات بحساب بیاوریم آن موقع تأیید می فرمائید که نه تنها تراز مثبتی نداشته ایم بلکه تراز تجاری ایران بیش از حد منفی بوده است.
*قاچاق طی یک سال گذشته حدود10 میلیارد کاهش یافته است!!
شما بر چه مبنایی میفرمائید که قاچاق کالا صد در صد کاهش یافته است؟ این آمار را چه کسی و یا کدام نهاد به شما داده است؟ مگر آقایان لب مرزها دستگاه قاچاق شمار گذاشته اند و یا قاچاقچیان را میشناسند که اینطور قاطعانه آمار داده اند که دقیقاً 20 میلیارد دلار قاچاق سال قبل به یکبار 10 میلیارد دلار کاهش پیدا کرده است؟ لطفاً برای این ادعا، دلایل مستند و محکمه پسند ارائه دهید.
*امروز از بابت برجام عزتی برای ما کسب شده که نفت را به هر میزانی که دلمان میخواهد می‌فروشیم!!
آقای رئیس جمهور، ما که منظور شما را متوجه نشدیم و دقیقاً نفهمیدیم که فروش حدود 2 میلیون بشکه نفت و بنوعی خام فروشی آنهم با وجود استمرار تحریمهای بانکی و عدم توانایی در انتقال کامل پول فروش نفت به داخل ایران، چه عزتی است که نصیب ما شده؟ اگر منظورتان از کسب عزت و عزتمند و سربلند شدن ایران و ایرانی یعنی افزایش درآمد و ارزآوری بیشتر پس باید عرض کنم که ما در دوران احمدی نژاد عزتمند تر از هر زمان دیگری بوده ایم زیرا حدود800 میلیارد دلار نفت فروختیم!! پس به نظر حقیر نفت فروشی به معنای عزتمندی نیست، مع الوصف لطفاً عرت ایرانی را در جاهای دیگر جستجو کنید.
*امسال تورم تک رقمی و 9.5 درصد شد!!
تورم تک رقمی اصلاً واقعیت عینی ندارد و تنها آرزویی است که دولت دوست دارد که به آن دست پیدا کند.
جناب آقای روحانی عزیز: در اصل برای بررسی نرخ تورم واقعی، باید آن را در زندگی روزمره مردم و جامعه پیگیری و جستجو کرد، یعنی اینکه تا چه میزان کاهش آن را میتواند در تأمین مایحتاج اولیه زندگی هموطنان عزیزمان احساس کرد. با شرمندگی تمام باید عرض کنم که سه سال پس از تشکیل دولت تدبیر و امید، متأسفانه غالب مردم شریف ایران هنوز توانایی و قدرت خرید مایحتاج زندگی خود را ندارند و هر روز هزینه خرید سبد خانوارها گرانتر از روز پیش تمام میشود.!! واقعیت امر این است که نمونه هایی را که نهادهای آمار گیر دولتی برای تعیین شاخص تورم و غیره بکار می گیرند، با واقعیتهای زندگی مردم و جامعه چندان همخوانی ندارد. بر همین اساس است که آمارهای منتشر شده در خصوص تورم تک رقمی با سبد معیشتی مردم همخوانی نداشته و یا به عبارتی واقعیت اقتصاد ایران با آمارها و اعداد و ارقام اعلامی نمی خواند.
ضمناً باتوجه به رکود عمیقی که بر اقتصاد کشور و بخش تولید حکمفرما است و این رکود هر روز نیز عمق بیشتری پیدا میکند، پس در نتیجه تورم تک رقمی برای مردم چندان ملموس و محسوس نیست و به نظر نمیرسد که این کاهش تورم ادعایی، بر اساس برنامه ریزی های قبلی تیم اقتصادی دولت بوده باشد زیرا برنامه ریزی که همراه با افزایش توان و قدرت خرید مردم نباشد، بی معنا است. از همین رو به ضرس قاطع میتوان گفت که آمارهای ادعایی دولت کاملاً غلط است، لذا باتوجه به عدم تحقق برنامه های دولت یازدهم طی3 سال گذشته و ادامه شرایط رکود تورمی (بیماری هلندی) و همچنین ظهور مشکلات و موانع در برابر برجام و عدم لغو کامل تحریم ها، تحقق رشد اقتصادی و به تبع آن کاهش نرخ بیکاری، عبور از رکود، کاهش تورم و در نتیجه ورود به رونق اقتصادی قطعاً امکان پذیر نبوده و نیست.
این موضوع را بارها عرض کرده ام و دوباره تکرار میکنم وقتیکه مردم وارد سوپرمارکت میشوند و می بینند که قیمتها خیلی تغییری نکرده اند اما این واقعیت را هم به وضوح می بینند که ظروف غالب مواد غذائی تا حدودی کوچکتر شده و یا اینکه مواد غذائی کمتری داخل ظروف ریخته شده و بسته بندی ها تا حدودی خالی میباشند!!! بطور مثال از چیپس و پفک گرفته تا شیر و پنیر و روغن و آبمیوه و نوشابه، آب معدنی، انواع کنسروجات و... صدها مورد دیگر آنچنان تغیر قیمت شان محسوس نبوده اما کم شدن مواد داخل بسته بندی ها کاملاً مشهود میباشد!! آیا بدین صورت تورم را کاهش داده ایم یعنی افزایش قیمتها را با کم فروشی جبران کرده ایم؟! از شما باید این سؤال را پرسید که آیا دولت یازدهم نیز با شیوه احمدی نژاد تورم را کنترل و تک رقمی کرده یا اینکه منظور دولت از کاهش نرخ تورم چیز دیگری میباشد که ما از آن بی اطلاع هستیم؟
*سال 93 از رکود عبور کردیم!!
مردم و فعالان اقتصادی نه تنها در دولت شما بلکه سالها پیش از انتخاب جنابعالی بعنوان سکاندار دولت یازدهم درگیر رکود سنگین بوده و تا به امروز هرگز عبور از رکود را احساس نکرده‌اند و در سال 93 هم دولت تدبیر و امید به تنهایی عبور از رکود را بر روی کاغذ احساس کرد که شما خبر آن را طی سخنانی از شهر مشهد به مردم ایران اعلام نمودید و اینقدر بحث عبور از رکود بی اساس و غیر واقعی بود که خود شما هم از پیگیری "بسته خروج از رکود بدون تورم" را جدی نگرفتید و آن را به ورطه فراموشی سپردید. حال چگونه امشب میفرمائید که در سال 93 از رکود عبور کردیم؟ لطفاً بفرمائید تأثیر و ثمرات عبور از رکود در سال 93 چه بود که ما آنرا ندیده و احساس نکردیم؟ 
*امسال 36 پروژه بزرگ و عظیم به ثمر میرسد!!
لطفاً مرحمت فرموده دستور فرمائید تا لیست و اسامی تک تک این پروژه ها را در اختیار رسانه ها قرار دهند تا دقیقاً مردم بدانند که منظور شما کدام 36 پروژه بزرگ بوده است.
*با مسئله فیش های نجومی بطور سیاسی برخورد نکنید!!
اینکه میفرمائید عده ای مسئلۀ فیشها و برداشتهای نجومی را دستمایه ای برای ضربه زدن به دولت تدبیر و امید کرده اند و یا با مسئله فیش های نجومی بازی سیاسی به راه انداخته اند، آیا به نظر شما مگر چنین تخلفی در عالم واقعیت اتفاق نیفتاده و عده ای از مدیر نماهای گشاد جیب برداشتهای نجومی نداشته اند که حضرتعالی منتقدین و جناحهای مقابل خودتان را به سیاسی کاری در این خصوص محکوم میکنید؟ آیا اینکه به منتقدین و مخالفین جناحی خودتان دستور میدهید که با مسئله فیش های نجومی بازی سیاسی به راه نیاندازد، کمی زیاده خواهی و درخواستی خارج از عرف نیست؟ از قدیم گفته اند (مالت رو سفت بگیر همسایه ات رو دزد نکن) در نتیجه لطفاً به دولتمردان و مدیران ارشد دستور فرمائید تا از هر تخلفی پرهیز کنند تا شما هم منتقدین را به سیاسی کاری محکوم نکنید در غیر اینصورت پشت سر کسی که ایراد و اشکال دارد علیرغم میل باطنی ما، حرفهای زیادی مطرح خواهد شد.
تعداد مدیرانی که برداشت های بالایی داشته اند ناچیز و کمتر از یک درصد بوده اند!!
حضرتعالی خیلی ساده از کنار موضوع فیش های نجومی و برداشتهای کلان عبور کردید و فرمودید که تعداد مدیرانی که برداشت های بالایی داشته اند ناچیز و کمتر از یک درصد بوده اند!! طبق گزارش دولت و همچنین دستگاههای نظارتی، تعداد مدیران ارشدی که پولهای درشت دهها و صدهها میلیونی را برداشت کرده اند بیش از 950 مدیر بوده است، حال باتوجه به فرمایش جنابعالی، یعنی اینکه ما حدود 100 هزار مدیر ارشد دولتی در ایران داریم که یک درصد آنها میشود حدود 950 نفر.!! آیا فی الواقع این آمار قابل قبول میباشد؟ یعنی ما اینقدر مدیر ارشد دولتی داریم و یا فقط یک درصد از مدیران برداشت نجومی داشته اند؟ 
و دهها مورد دیگر...

رئیس شورای سیاستگذاری اقتصاد مقاومتی و بخش خصوصی گفت: از صحبتهای امشب آقای روحانی، اینجانب چنین برداشت نمودم که نه تنها اوضاع اقتصادی کشور خراب نیست، نه تنها فشاری بر دوش و زندگی مردم عزیز ایران وارد نیست، نه تنها تورم و رکود آنچنانی وجود ندارد و نه تنها بابت کم و کاستی ها شرمنده مردم نیستیم بلکه اوضاع و احوال ایران، کسب و کار فعالان اقتصادی و زندگی مردم خیلی هم خوب است و تازه کشور و مردم هم یک چیزی به ما بدهکارند یعنی در اصل این دولت است که از مردم طلبکار میباشد نه مردم از دولت!!
رئیس مرکز تجارت جهانی ایران در خاتمه تصریح نمود: به هرصورت خوب یا بد، دوران جهر ساله اول دولت تدبیر و امید هم رو به تمام شدن میباشد و حال باید صبر کرد و به انتظار نشست و دید تا طی ماههای آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد. کمافی السابق مجدداً امیدوارم که دولت با فرماندهی آقای روحانی و با همکاری مدیرانی دلسوز و مورد تأیید ملت، دولتی کارآمد را شکل داده و در کنار بازسازی اقتصاد، آبروی زیر سؤال رفته را نیز جبران و نام ایران و ایرانی را بر قله های افتخار باز گرداند.
در پایان به آقای روحانی عزیز این موضوع مهم را متذکر میشوم که ما فقط 7 ماه دیگر فرصت داریم تا اعتماد و قلوب مردم را برای پیروزی مجدد در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده بدست آوردیم پس خواهشاً سعی بر این باشد تا این زمان کوتاه را هم به سادگی از دست ندهیم و از این فرصت برای کسب رضایت مردم و رفع نابسامانی های اقتصادی بهره برداری کنیم.

انتهای پیام//

منبع: تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار