وزارت دفاع روسیه:

توافق نظامی با تهران باعث کمتر شدن زمان پرواز تا 60 درصد می شود. اکنون برای حملات هوایی به سوریه ، تو-22 ام 3 از فرودگاه نظامی در مزدوک اوستیایی شمالی پرواز می کنند در واقع پایگاه هوایی حمیمیم در استان لاذقیه سوریه برای این بمب افکن ها که یکی از بزرگترین ها در جهان هستند مناسب نیست

بمب افکن های TU-22M3 و سوخو 34 روسیه از «پایگاه هوایی شهید نوژه» به تاسیسات گروهک تروریستی داعش و جبهه النصره حمله کردند+ تصاویر
به گزارش گلستان24،شبکه راشاتودی در خبری فوری به نقل از وزارت دفاع روسیه مدعی شد بمب افکن های روسی با برخاستن از فرودگاه همدان ایران، پایگاه های تروریست ها را در سوریه هدف قرار دادند.
 
همچنین خبرگزاری اسپوتنیک در خبری فوری مدعی شد وزارت دفاع روسیه استقرار بمب افکن های " TU-22M3" را در ایران تأیید کرده است.
 
 
در همین زمینه وزارت دفاع روسیه استقرار بمب افکن های تو-22 ام 3 و سو-24 را در ایران تایید کرد. روز سه شنبه این هواپیما ها با پرواز از فرودگاه نظامی همدان به مواضع داعش در سوریه حمله کردند.
 
گفتنی است در اطلاعیه وزارت دفاع روسیه آمده است: " شانزدهم آگوست سال 2016 ، بمب افکن های دوربرد تو-22 ام 3 و بمب افکن های تهاجمی سو-34 ، با پرواز از فرودگاه نظامی همدان (جمهوری اسلامی ایران) به تاسیسات گروهک تروریستی داعش و جبهه النصره در استان های حلب ، دیرالزور و ادلب حمله کردند. "
 
 
این وزارتخانه همچنین مدعی شد نیروهای هوایی بوسیله این بمب افکن ها که از فرودگاه همدان برخاستند، موفق شده اند 5 انبار سلاح و مهمات و پایگاه تروریست ها را در حلب بمباران کند.
 
وزارت دفاع روسیه همچنین مدعی شد 3 نقطه اصلی متعلق به گروه های تروریستی در مناطق "جفره" و "دیر الزور" سوریه منهدم شدند. 
 
همچنین شبکه المیادین در خبری فوری به نقل از وزارت دفاع روسیه مدعی شد: بمب افکن هایی که از فرودگاه همدان برخاستند، مواضع داعش و جبهه النصره را در حلب، دیر الزور و ادلب هدف قرار داده اند.
 
 
شمخانی: همکاری سازنده ایران، روسیه و سوریه شرابط را برای تروریست ها دشوار کرده است
 
مقام عالی هماهنگ کننده اقدامات سیاسی امنیتی ایران با سوریه و روسیه از آخرین تحولات سیاسی و امنیتی بحران سوریه ، وضعیت حلب و درخواست سازمان ملل و برخی کشورها برای اعلام آتش بس را تشریح کرد.
 
وی خاطر نشان کرد: با همکاری های سازنده و گسترده میان ایران، روسیه، سوریه و جبهه مقاومت شرایط برای تروریست ها بسیار دشوار شده و این روند با آغاز عملیات جدید و گسترده تا نابودی کامل آن ها ادامه خواهد داشت.
 
وی افزود: آتش بس با گروه هایی که هویت مشخصی ندارند و دائم برای فرار از قرارگرفتن در فهرست تروریست ها نام های جدید برای خود انتخاب کرده و به هیچ تعهدی پایبند نیستند، بی معنا است.
 
دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: جلو گیری از اقدام معارضان در سوء استفاده از شهروندان به عنوان سپر انسانی باید به عنوان رویکردی غیر قابل اجتناب در ضربه زدن به گروههای تروریستی مورد توجه قرار گیرد.
 
شمخانی یادآور شد: در این رابطه اقدامات مناسبی نیز تاکنون صورت گرفته و حتی ارسال کمک های غذایی و دارویی به مردم با وجود حملات کور و انتحاری تروریست ها متوقف نشده است. 
 
تصاویر منتشره از استقرار جنگنده بمب افکن های روسی در پایگاه هوایی همدان

منبع:رجانیوز

ارسال نظر

آخرین اخبار