ساعاتی پس از استعفای دولت یمن به ریاست خالد بحاح ، رئیس جمهوری این کشور نیز استعفای خود را تقدیم پارلمان کرد.

رئیس جمهوری یمن استعفا کرد

عصر پنجشنبه دولت یمن استعفای خود را به عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری این کشور و هادی نیزاستعفایش را به پارلمان ارائه کرد و این دو اتفاق با آغاز اجرای توافقنامه صلح و مشارکت برای پایان دادن به بحران همزمان شده است.

به گزارش گلستان 24، راجح بادی سخنگوی دولت یمن اعلام کرد : نخست وزیر و اعضای دولت تصمیم نهائی خود را برای استعفاء اتخاذ کردند و از تصمیم خود صرف نظر نخواهند کرد.

این در حالیست که جمال بن عمر مشاور امور یمن دبیر کل سازمان ملل متحد روز پنجشنبه وارد صنعاء پایتخت یمن شد تا با مسئولان ارشد این کشور درباره نحوه حل بحران مذاکره کند.

در چنین شرایطی اوضاع در صنعا پایتخت یمن آرام گزارش شده است.

به گفته نادیه السقاف وزیر اطلاع رسانی یمن ؛ اطلاعات موجود نشان می دهد که جنبش انصار الله نیروهای مسلح خود را از ساختمان ریاست جمهوری و مقر نخست وزیری در صنعاء دور کرده  است.

روز دوشنبه پایتخت یمن به دنبال درگیری میان نیروهای نظامی و کمیته های مردمی وابسته به حوثی ها ناآرام بود.

توافقنامه صلح و مشارکت که جنبش انصار الله با عبدربه منصور هادی برای پایان دادن به بحران یمن امضاء کرده بود ، از امروز در صنعاء اجراء می شود توافقنامه ای که شامل اصلاح پیش نویس قانون اساسی براساس نتایج مذاکرات ملی می شود.

جنبش انصار الله نیز از کشورهای شورای همکاری خلیج فارس خواسته است که به خواست مردم یمن احترام بگذارند و از اتهام زنی دست بردارند./العالم

ارسال نظر

آخرین اخبار