آقای سخنگو! سخنان رهبری را بخوانید؛

نوبخت در حالی مدیران متخلفی را که صدها میلیون پول از بیت‌المال را به بهانه‌های مختلف به جیب زده‌اند، تبرئه و تطهیر می‌کند، که رهبر انقلاب در خطبه‌های نماز عید فطر امسال به صراحت بر متخلف بودن این مدیران تاکید کردند.

نوبخت کسانی را ذخیره نظام می‌خواند که رهبری بر بی‌لیاقتی آنها تصریح کردند
محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت شنبه‌شب در برنامه‌ای تلویزیونی بار دیگر به دفاع از مدیران با حقوق‌های نجومی پرداخت و این دسته از افراد را سرمایه‌های نظام خواند.

به گزارش گلستان24، نوبخت همچنین مدعی شد که دریافت‌کنندگان حقوق‌های نجومی تخلفی مرتکب نشده‌اند که به قوه قضائیه معرفی شوند.

سخنگوی دولت افزود: دریافتی آنان اگرچه غیرمتعارف بوده اما غیرقانونی نبوده است. این افراد با استفاده از خلأ قانونی از مصوبات خاصی استفاده می‌کردند بنابراین متأسفانه قانون ما ایراد دارد

در ادامه مجری برنامه از نوبخت پرسید که «یکی از نقدهایی که به شما وارد کردند این است که از یکی از آقایان که فیش های حقوقی داشته دفاع کرده و گفته‌اید از ذخایر انقلاب هستند» که نوبخت پاسخ داد: تمام مدیرانمان چه مدیرانی که استعفا داده اند و چه کسانی که الان دارند زحمت می کشند همگی ذخایر نظام هستند.

* تصریح رهبری

 نوبخت در حالی مدیران متخلفی را که صدها میلیون پول از بیت‌المال را به بهانه‌های مختلف (از حق تفریح فرزندان تا مناسبت‌های تقویمی) به جیب زده‌اند، تبرئه و تطهیر می‌کند، که رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه‌های نماز عید فطر امسال (16 تیرماه) به صراحت بر متخلف بودن این مدیران تاکید کردند.

رهبر انقلاب فرمودند: «یک مطلب هم درباره‌ی مسائل داخلی کشور، موضوع این حقوقها و برداشت‌های غیرمنصفانه و ظالمانه از بیت‌المال است -که امروز در بین مردم رایج شده است که خبرش را دهان‌به‌دهان نقل میکنند- این برداشت‌ها نامشروع است، این برداشت‌ها گناه است، این برداشت‌ها خیانت به آرمانهای انقلاب اسلامی است.
 
قطعاً در گذشته کوتاهی‌هایی شده است، غفلتهایی شده است، بایستی جبران بشود؛ این‌جور نباشد که ما سروصدا بکنیم و بعد قضایا را تمام بکنیم و بکلّی به دست فراموشی بسپریم؛ باید دنبال بشود. خوشبختانه رئیس جمهور محترم و رؤسای محترم دو قوّه‌ی دیگر، متعهّد شده‌اند که این مسئله را دنبال کنند؛ باید با جدیّت دنبال بشود؛ دریافتهای نامشروع باید برگردانده بشود، و اگر کسانی بی‌قانونی کرده‌اند مجازات بشوند، و اگر سوءاستفاده‌ی از قانون هم شده است بایستی اینها  را از این کارها برکنار بکنند؛ اینها کسانی نیستند که لیاقت این را داشته باشند که در این مراکز قرار بگیرند.»

تصریح سخنان رهبر معظم انقلاب نشان می‌دهد که از نگاه ایشان، حقوق‌های کلانی که مدیران دولتی دریافت کرده‌اند، نامشروع، گناه و خیانت است. بنابراین افرادی که این حقوق‌ها را دریافت کردند هم گناه و خیانت کرده و پول نامشروع دریافت کرده‌اند.

همچنین رهبر معظم انقلاب راه را برای تبرئه این مدیران دولتی بستند و تصریح کردند که حتی اگر راه قانونی برای دریافت این حقوق‌ها وجود داشته، چنین مدیرانی باید برکنار شوند زیرا به علت سوءاستفاده از اختیارات قانونی، لیاقت این مناصب را ندارند.

با توجه به سخنان رهبر انقلاب که تمامی   مدیران دریافت‌کننده حقوق‌های نجومی را شامل می‌شود، اظهارات نوبخت کاملا عجیب و قابل تامل است. 

به نظر می‌رسد تذکری که رهبری درباره برخورد با این تخلف دادند با سخنان نوبخت در حال وقوع است. رهبر انقلاب فرمودند:‌ این‌جور نباشد که ما سروصدا بکنیم و بعد قضایا را تمام بکنیم و بکلّی به دست فراموشی بسپریم؛ باید دنبال بشود... باید با جدیّت دنبال بشود؛ دریافتهای نامشروع باید برگردانده بشود، و اگر کسانی بی‌قانونی کرده‌اند مجازات بشوند، و اگر سوءاستفاده‌ی از قانون هم شده است بایستی اینها  را از این کارها برکنار بکنند؛ اینها کسانی نیستند که لیاقت این را داشته باشند که در این مراکز قرار بگیرند

منبع: مشرق

ارسال نظر

آخرین اخبار