حجت الاسلام و المسلمین سید محسن طاهری:

یقینا چنان چه کاریکاتوریست های فرانسوی ، کاریکاتوری توهین آمیز از یکی از مسئولین کشورمان، مثل رئیس جمهور کشور، ارائه می دادند، برخورد دولت مردان ما با مسئولین فرانسه طور دیگری بود، اما متاسفانه می بینیم که بزرگترین شخصیت اسلام و بشریت مورد چنین توهین هایی قرار می گیرد و آقایون به روی خود نمی آورند و اگر مورد اعتراض قرار بگیرند، طرف مقابل خودشان را محکوم می کنند که سایسی کاری می کنند.

اگر کاریکاتور یکی از سران دولت را کشیده بودند، برخورد آنان با مسئولین فرانسه طور دیگری بود

حجت الاسلام و المسلمین سید محسن طاهری، رئیس حوزه امام صادق (ع) گرگان، در مصاحبه اختصاصی با گلستان 24، گفت: با توجه به این که توهین هایی که اخیرا در فرانسه نسبت به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) انجام شد، انتظار این بود که از ناحیه جمهوری اسلامی ایران به طور رسمی، اعتراض صورت بگیرد و طبیعتا این امر هم باید از سمت وزارت امور خارجه انجام شود. ولی متاسفانه می بینیم نه تنها اعتراضی صورت نگرفته بلکه هم زمان با آن اتفاقات، آقای ظریف با وزیر خارجه آمریکا که پشت پرده همه این اسلام هراسی هاست در خیابان های پاریس قدم میزنند . اگر بخواهیم خوش بینانه در باره این اقدام قضاوت کنیم، باید بگوییم این یک اقدام بسیار نا بجا بود. جمهوری اسلامی امروز به عنوان ام القری همه کشور های اسلامی جهان است. جمهوری اسلامی از لحاظ سیاسی بزرگ ترین محور وحدت جهان اسلام ، و از طرفی هم از لحاظ معنوی پیامبر گرامی اسلام (ص) بزرگترین عامل محور جهان اسلام است. انتظار این بود که به صورت رسمی نه تنها این اقدام صورت نگیرد بلکه این توهین ها محکوم شود.

حجت الاسلام طاهری در نقد صحبت های آقای نوبخت، سخنگوی دولت آقای روحانی، و سخیف خواندن انتقادات به پیاده روی وزیر خارجه کشورمان در پاریس توسط وی، افزود: اصل این موضوع اشتباه بوده است. چه برسد به دفاع کردن از و سخیف وانمود کردن آن توسط کسانی که به این مقوله اعتراض می کنند.

ttt

رئیس حوزه امام صادق (ع) گرگان، در ادامه با اشاره به منتشر نکردن نامه مقام معظم رهبری توسط آقای ظریف در شبکه های اجتماعی خود، یاد آور شد: با توجه به این که ما رهبرمان را به عنوان بزرگترین مقام اجرایی کشور می شناسیم و سیاست های کلی نظام توسط مقام معظم رهبری اعمال می شود، طبیعی است که در چنین شرایطی که ایشان در پاسخ به همان مقوله ایران هراسی اقدام به نوشتن آن  نامه نمودند، حداقل کاری که وزارت خارجه می توانست انجام دهد تا شاید کمی این لکه ننگ قدم زدن آقای ظریف با وزیر خارجه آمریکا را پاک کند، همین بود که  این نامه مقام معظم رهبری را به صورت گسترده باز تاب دهند. شاید کمی دل های جریحه دار شده مسلمانان جهان، به ویژه مردم کشورمان تسلی پیدا می کرد.

tttttttttt

وی با ابراز ناراحتی از اقدام نا مناسب دولت مردان کشورمان در مقابل توهین های مجله شارلی ابدو به پیامبر اکرم (ص)،  گفت: متاسفانه اقدام خوبی از ناحیه دولت مردان ما برای دفاع از حرمت ها و مقدسات اسلامی در برابر هتک حرمت و هتاکی مجله شارلی ابدو صورت نگرفت. یقینا چنان چه کاریکاتوریست های فرانسوی ، کاریکاتوری توهین آمیز از یکی از مسئولین کشورمان، مثل رئیس جمهور کشور، ارائه می دادند، برخورد دولت مردان ما با مسئولین فرانسه طور دیگری بود، اما متاسفانه می بینیم که بزرگترین شخصیت اسلام و بشریت مورد چنین توهین هایی قرار می گیرد و آقایون به روی خود نمی آورند و اگر مورد اعتراض قرار بگیرند، طرف مقابل خودشان را محکوم می کنند که سایسی کاری می کنند.

ارسال نظر

آخرین اخبار