همه به نیت جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان کلاله در سالن اجتماعات فرمانداری کلاله جمع شده بودند.

حواشی یک جلسه پرچالش در کلاله

 در ابتدای امر با دیدن چهره های مدیران شهرستان که دوران جوانی را سپری کرده اند، در جلسه ای با عنوان ساماندهی امور جوانان شگفت زده شدیم.

به گزارش گلستان 24، از سویی دیگر آمادگی امان نفس سرپرست اداره ورزش و جوانان برای سخنرانی در خصوص جنگ شادی ورزشی و ... باعث سردرگمی برخی از حضار شده بود.

نصرت برزگر فرماندار کلاله نیز امروز طبق روال همیشه سروقت به جلسه نیامد و با نزدیک به 20 دقیفه تاخیر در جلسه حاضر شد و نسبت به این تاخیر خود عذرخواهی نیز کرد.

از شانس بد امان نفس میکروفن های صدا نیز از کار افتاده بود و بعد از دقایقی که از سخنرانی وی گذشت، میکروفن ها درست شد و وی در خصوص موضوعی که تنها خود و تعدادی از حضار خبر داشتند سخنانی گفت.

پس از سخنرانی امان نفس، میری رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) سخنرانی خود را طوفانی شروع کرد و گفت: تمام مساعدت ما به جوانان تنها در صورت جلسات خلاصه می شود و تنها خدمات موثری که به جوانان داده می شود فقط وام ازدواج است که آن هم با هزاران مشکلات داده می شود.

وی ادامه داد و افزود: دغدغه اصلی جوانان شغل است و برای ایجاد بسترهای اشتغال زایی باید زمینه های مناسبی مهیا شود.

گفته های میری کمی با موضوع اصلی که امان نفس در نظر داشت نزدیک بود و حضار که در خصوص موضوع اصلی جلسه در سردرگمی قرار داشتند نیز به حرف های تک تک سخنوران گوش کردند تا اینکه شاهد ورود چند خانم و آقا با سنین پایین به جلسه بودیم و مقداری حضار نسبت به اینکه در جلسه ساماندهی امور جوانان حاضر شده اند، اطمینان خاطر پیدا کردند.

پس از گذشت دقایقی نوبت به فشایی رسید و با گریزی به گذشته گفت: من در سال گذشته نیز به این موضوع که باید مکان های ورزشی به جوانان بصورت رایگان واگذار شود، تاکید کردم ولی این گفته من تاثیر بسزایی در روند تصمیم گیری های مسئولین در خصوص اهمیت دادن به جوانان نداشت.

وی شهرداری و اداره ورزش و جوانان را مورد انتقاد خود قرار داد و افزود: نباید برای سپری شدن وقت جوانان در فعالیت های ورزشی از انها مبالغی سنگین دریافت کنیم!

در این بین چهره امان نفس دیدنی بود چرا که هر گونه فکر می کرد گفته های حضار با موضوعی که وی درنظر داشت، همخوانی نداشت.

محسن داورزنی رئیس شورای شهر کلاله نیز در دفاع از شهرداری و شورای شهر در اهمیت دادن به جوانان سخنانی گفت و اظهار کرد: شهرداری کلاله دو سالن ورزشی دارد که یکی به بخش خصوصی برای ایجاد باشگاه پرورش اندام با هزینه های مناسب واگذار شده است و همچنین سالن دیگر شهرداری نیز با با نصف هزینه دیگر مکان ها به ورزشکاران اجاره داده می شود.

ناگفته نماند که فشایی در بخشی از سخنان خود به موضوع این که باید دیگر ادارات نیز در کمک به جوانان نقشی ایفا کنند، اشاره کرد و گفت: اداره گاز، آب و برق می توانند با عدم دریافت هزینه های گازی، برقی و آبی از مکان های ورزشی، گام مثبتی در این راستا بردارند.

داورزنی نیز در گفته های خود به برخی از محدودیت ها و معذوریت های موجود در واگذاری رایگان سالن های ورزشی در سطح شهرستان پرداخت و کمی از بار انتقادات بر دوش امان نفس کاست.

در این بین دیگر حضار نیز پیشنهادات و ایده های خود را مطرح کردند تا نوبت به امان نفس رسید. وی که با اظهارات حضار غافگیر شده بود برای متقاعد کردن منتقدین اظهارات خود را به اولا، ثانیا، ثالثا و رابعا تقسیم کرد و این جلسه را جای انتقاد از حوزه ورزش ندانست و گفت: بنا به دلایلی دعوتنامه برای مسئولین با تاخیر ارسال شد و این موضوع باعث انحراف جلسه از بحث اصلی یعنی همان برگزاری جنگ شادی در ایام دهه فجر شد.

نوبت به اقرار فرماندار کلاله رسید و وی نیز گفت: ما تا ساعاتی پیش فکر می کردیم که باید در این جلسه با موضوع جوانان و ساماندهی امور جوانان به بحث و به تبادل نظر بنشینیم اما با تغییر موضوع جلسه تعدای از جوانان که به جلسه دعوت شده بودند را از موضوع اصلی مطلع کردیم.

وی نیز برای تکمیل شدن سخنان حضار و امان نفس، سخنانی در خصوص دو موضوع مطرح شده در جلسه گفت و جلسه به پایان رسید.

کلاله خبر

ارسال نظر

آخرین اخبار