بعد از اعلام آغاز عملیات ارتش سوریه در محله‌های شرقی حلب، نیروهای مقاومت موفق شدند در ورودی‌های شرقی پیشروی کنند.

پیشروی مقاومت در ورودی‌های شرقی حلب/ تعیین مسیرهای ویژه برای خروج غیرنظامیان

به گزارش گلستان24 ، ارتش سوریه از ساکنان محله‌های شرقی شهر حلب خواست تا از محل‌های استقرار عناصر تروریست دور شوند.

این درحالی است مسیرهای مشخصی نیز برای کسانی که می‌خواهند از محله‌های شرقی شهر حلب خارج شوند، در نظر گرفته شده است و هریک از شهروندان که خود را به پست‌های ارتش سوریه برساند، مورد بازخواست یا بازداشت قرار نخواهد گرفت.

مدیریت عملیات در منطقه حلب در اعلامیه‌های خود تاکید کرد: این تسهیلات شامل حال عناصر مسلحی هم می‌شود که تمایل دارند که خودشان را تسلیم ارتش سوریه کنند.

اعلام عملیات آزادسازی محله‌های شرقی حلب از دست تروریست‌ها همزمان با درخواست «ابومحمد الجولانی» سرکرده ارشد گروه تروریستی موسوم به "فرمانده جبهه فتح الشام" برای تداوم آمادگی عناصر این گروه جهت آنچه آن را شکستن محاصره محله‌های شرقی حلب و آزادسازی این شهر خواند، صورت گرفت.

ارتش سوریه حمله گسترده و فشرده‌ای را به سمت مواضع گروه‌های تروریستی در محله‌های شرقی حلب آغاز کرد. این امر بعد از تشدید محاصره آنها در داخل این محله‌ها صورت گرفت.

نیروهای ارتش سوریه راه منتهی به محور مسجد جامع «البدوی» تا «الراموسه» در جنوب حلب را بعد از نبرد با تروریست‌های گروه موسوم به "جیش الفتح" به کنترل خود در آوردند. این نبرد از انواع سلاح‌های سبک و سنگین و گلوله باران توپخانه ای استفاده شد. نیروهای مسلح سوریه هم اکنون بین دو محله «السکری» و «شیخ سعید» در ورودی محله‌های شرقی شهر حلب در حال پیشروی هستند.

این درحالی است که از زمان اعلام آغاز عملیات نظامی در سه روز پیش، جنگنده‌های روسیه و سوریه بمباران گسترده چند محور را ادامه می‌دهند.

منابع میدانی گفتند: این حملات هوایی مقدمه‌ای برای حمله زمینی گسترده به محله‌های شرقی شهر حلب است که در محاصره ارتش سوریه قرار دارد.

به گفته این منابع، هدف ارتش سوریه و هم پیمانانش تنگ کردن حلقه محاصره گروه‌های تروریستی در محله‌های شرقی شهر حلب است؛ به گونه‌ای که – بعد از کنترل بر کارخانه کود شیمیایی و دفاتر اطراف منطقه قدیمی «الراموسه»- از محور تپه «بلازو» و مدرسه «الحکمه» و پروژه واحدهای مسکونی 1070 در سمت جنوب غربی پیشروی انجام شد و از آنجا نیز پیشروی به سمت محله «الراشدین» صورت گرفت.

با این اقدامات، فشار بر محله «شیخ سعید» و محله «العامریه» انجام شد که دروازه ورود به محله‌های شرقی محاصره شده حلب به شمار می‌رورد.

از سوی دیگر، در حملات هوایی خطوط پشتیبانی تروریست‌ها با ریف شهر ادلب و محله‌های «المنصوره»، «معره بابیص» و «معره العدس» در شمال غربی شهر هدف قرار گرفت تا با این کار، ارتش سوریه بتواند عملیات خود از سه محور یعنی «بازار الجبس» از سمت شمال غربی، جمعیت تشرین در شرق و تپه «بازو» در جنوب را در دستور کار قرار دهد و تروریست‌های موجود در محله‌های شرقی شهر حلب را در برابر دو گزینه تسلیم یا کشته شدن بگذارد.

این امر بعد از پایان آتش‌بسی صورت گرفت که انتظار می‌رفت که فرصتی واقعی برای جلوگیری از خونریزی باشد؛ اما هیچ یک از گروه‌های تروریست موجود در حلب به این آتش‌بس پایبند نبودند؛ لذا تصمیم برای اجرای این عملیات بزرگ گرفته شد.

منبع : تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار