روحانی طلب‌کار بود؛ حق هم داشت. این طور بی‌دغدغه اداره‌ کشور نوبر است. مردم اما مثل رسانه‌ها و صاحبان جراید حق ندارند دم بزنند؛ هرچه هست ناز و برکت، و قدرناشناسی کُفران نعمت است.

 وقتی روحانی به قانون‌گریزی دولتش افتخار می‌کند/ مردم چگونه شکر نعمت دولت تدبیر را به‌جا آوردند؟

به گزارش گلستان 24، «در این نمایشگاه از "ویدئو بال" و "صوت خطی" استفاده خواهد شد. یعنی در مقطعی از نمایشگاه صدایی را می‌شنوید که در نقطه‌ی دیگر به گوش نمی‌رسد. استفاده از این تکنیک‌ها برای اولین بار صورت گرفته است.» معاون کل نهاد ریاست جمهوری روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران این‌طوری درباره‌ی نمایشگاه دستاوردهای دولت توضیح داد. نمایشگاهی که بنا است از امروز در محل تالار وحدت به مدت یک هفته با تازه‌ترین تکنیک‌های هنری و رسانه‌ای، فتوحات تدبیر و امید را در معرض عموم قرار دهد. با این‌همه روحانی روز چهارشنبه در حالی که حسابی عصبی به نظر می‌رسید، گفته بود: «چرا روزنامه‌ها، صدا و سیما، خبرنگاران و نویسندگان واقعیت‌های ایران را به مردم نمی‌گویند؟» چه کسی چه چیزی را نمی‌گوید که آقای رئیس‌جمهور این اندازه شاکی است؟ مردم چه می‌گویند؟

 

 

وقتی «قانون‌گریزی»‌ مایه افتخار دولت است!

«مردم بدانند در یک سالی که گذشت با وجود افت قیمت نفت نه تنها ما از ذخایر برداشت نکردیم، بلکه ۲۰ درصد درآمدمان را به ذخایر ریختیم.» روحانی با اشاره به مشکلاتی که کاهش قیمت نفت برای دیگر ممالک تولیدکننده‌ به وجود آورده در حالی‌که حسابی عصبی به نظر می‌رسید، افزود: «در همه کشورهای تولیدکننده نفت، قیمت پول ملی به نصف و در بعضی کشورها به یک پنجم تنزل پیدا کرده اما بازار ایران در شرایط سخت یک سال گذشته که نفت از ۱۲۰ دلار به ۴۰ دلار کاهش پیدا کرده بود، دارای ثبات بود و کشور بی دغدغه اداره شد، چرا شکر نعمت نمی‌کنید!؟» آقای رئیس‌جمهور دقیقاً به چه چیزی افتخار می‌کند؟ خشم و هیاهوی روحانی برای چیست؟

 

 

 

35 درصد؛ سهمی از فروش نفت و گاز و فراورده‌های نفتی است که دولت برمبنای قانون برنامه‌ی پنجم باید به حساب صندوق توسعه‌ی ملی واریز می‌کرده؛ گذشته از آن براساس سیاست‌های کلی ابلاغی برنامه‌ی ششم هم دولت مطلقاً نباید کمتر از 30 درصد از عوائد فروش نفت و گاز را به محل صندوق واریز کند. وی اما روز چهارشنبه برای واریز تنها بیست درصد از این مقدار حسابی روی سرِ مردم منّت گذاشت و رسانه‌ها و نویسندگان جراید مختلف را به لاپوشانی حقیقت متهم کرد. چرا آقای رئیس‌جمهور به تخلفات دولتش از قانون افتخار می‌کند؟

 

روحانی چه چیزی را از مردم طلب‌کار است؟

رسانه‌ها متهمند؛ حق با روحانی است! چرا که اگر مماشات آنان با انواع تخلفات دولت تدبیر نبود، حالا آقای رئیس‌جمهور این‌طور علناً به قانون‌گریزی‌های دولتش افتخار نمی‌کرد. روحانی طلب‌کار بود؛ حق هم داشت. این طور بی دغدغه اداره‌ی کشور نوبر است. مردم اما مثل رسانه‌ها و صاحبان جراید حق ندارند دم بزنند؛ هرچه هست ناز و برکت؛ و قدرناشناسی کُفران نعمت است. مردمی که شانه‌هایشان حسابی زیر رکود دولت‌ساز خمیده است. مردمی که روزها را تا رسیدن به سرِ برج برای واریز همان مختصر یارانه‌ای که احمدی‌نژاد برایشان مقرر کرده، می‌گذرانند. مردمی که از ترکیب بوقچی‌های دولت تدبیر خسته‌اند.

 

 

لحن طلب‌کارانه‌ی آقای رئیس‌جمهور اما در ادامه‌ی گشت‌وگذارشان در قزوین ادامه داشت. وی روز پنجشنبه هم و در اجتماع مدیران دولتی و شورای اداری این استان، گفت: «تخریب و تضعیف دولت شرعاً حرام بوده و تخریب‌گران خاصیتی در جامعه ندارند. مردم ما فکور و آگاه هستند.»

 

مردم چه می‌گویند؟

سخنرانی‌های آقای رئیس جمهور در استان قزوین اما حسابی واکنش کاربران فضای مجازی را برانگیخت. آنها با اشاره به خشم و غیظ نهفته در صدای روحانی، وی را بابت سخنانش شماتت کردند. بعضی‌ها طلب‌کاری آقای رئیس‌جمهور از رسانه‌ها و ارباب جراید را سوژه پیامک‌هایشان قرار دادند و نوشتند:

 

روحانی امروز عصبانیه :))/ یکی از اون بزرگان خودت، حاجی چرا نمی‌گی؟!/ من از شما می‌پرسم؛ اسمایلی احمدی‌نژاد!/ این که ایشون از ما می‌پرسه خیلی جالبه...ببخشید آقای رییس‌جمهور!!!!/ تا جایی که من عقلم می‌رسه، مردم همین سوال رو از خود ایشون دارن! ایشون خودشون یه پله دیگه برن بالاتر، بزرگ‌تری ازشون نمی‌مونه که!/ داداش داری اشتباه میندازی گردن این و اون، واقعیت کشور رو تو باید بگی!/ رأی دادم که سؤالای خوشگل بپرسه!/ این جمله جوریه که اگه کسی ندونه فکر می‌کنه این حرف رو سر دسته اپوزوسیون ایران گفته نه رییس جمهور!

 

 

گروه دیگری از کاربران فضای مجازی هم مدعای اداره‌ی بی دغدغه‌ی مملکت در سه سال گذشته برایشان جذاب آمد و با الهام از سخنان طلب‌کارانه‌ی آقای رئیس جمهور، هشتگ #چرا_شکر_نمی‌کنید را به راه انداختند. برخی از کاربران نوشته بودند:

 

گفتا شیخا هر آنچه گویی هستم! (بی سواد،افراطی،جهنمی و...) آیا تو چنان که می‌نمایی هستی؟ #چرا_شکر_نمی‌کنید؟

 

 

به نظرم همین الانم #شکر_نعمت کنیم به نفعمونه؛ آخه جلوی ضررو از هر کجا بگیری منفعته!/ ‏تیم مذاکره‌کننده پتانسیل اینو داشت که نصف ایران رو بده بره؛ ولی فقط دانش هسته‌ای رو داد رفت. واقعا #چرا_شکر_نمی‌کنید؟!/ ‏مادران چرا آثار برجام را به نوزادان خود توضیح نمی‌دهند؟ آثار برجام را درک کرده و به جای لالایی‌های مسخره، آن‌ها را در گوش نوزاد خود بخوانید!/ هیأت دولت در جدیدترین مصوبه خود، یارانه‌ی خانوارهای 4 نفره با درآمد ماهیانه دو میلیون و نهصد هزار تومان را حذف کرد....تا بتواند حقوق برخی مدیران را که ماهیانه 35 میلیون تومان دریافت می‌کنند را بدهد.#چرا_شکر_نمی‌کنید؟!/ از #چرا_گوش_نمی‌کنید، رسیدیم به #چرا_شکر_نمی‌کنید و احتمالاً مرحله بعد اینه: #چرا_سجده_نمی‌کنید!؟/ #چرا_شکر_نمی‌کنید؟ رونوشت: سنگ پای قزوین!/ ما این همه کلاس درس را برای دیدار رئیس‌جمهور تعطیل کردیم! #چرا_شکر_نمی‌کنید؟

 

 
 

ارسال نظر

آخرین اخبار