گزارش ویدئویی تسنیم درباره نحوه دستیابی ایران به فناوری طراحی و تولید پهپاد منتشر شد.

ایران چگونه جزو ۴ قدرت پهپادی جهان شد؟ + فیلم

به گزارش گلستان 24،  گزارش ویدئویی "ایران چگونه جزو 4 قدرت پهپادی جهان شد؟" با موضوع چگونگی دستیابی ایرانی به فناوری طراحی، تولید و به‌کارگیری پهپادهای شناسایی و رزمی منتشر شد.

گزارش ویدئویی "ایران چگونه جزو 4 قدرت پهپادی جهان شد؟" را می‌توانید در ذیل ببینید:


لینک دانلود

اولین نمونه از پهپادهای ایرانی در سال 62 و در دوران دفاع مقدس به همت سپاه پاسداران و بنابر نیاز جبهه‌های جنگ برای شناسایی هوایی و گرفتن عکس‌های دقیق از مواضع دشمن بعثی، طراحی و تولید شد.

اولین پهپادهای شناسایی مجهز به دوربین‌های عکاسی به تیم‌هایی اطلاعات سپاه تحویل داده شد و سپس، پهپادهای رزمی مسلح به موشک‌های آر پی جی 7 نیز طراحی و به یگان‌های رزمی سپاه تحویل شدند.

این پهپادها به همت جهاد دانشگاهی دانشگاه اصفهان و با پشتیبانی و حمایت سپاه پاسداران تولید شدند و در سال‌های بعد با افزایش حمایت‌ها، پهپادهای دچار پیشرفت‌های شگرفی شده و طراحی پهپادهای پیشرفته‌تر در دستور کار قرار گرفت.

حالا با گذشت بیش از 30 سال از آن روزها، جمهوری اسلامی ایران یکی از برترین طراحان و تولیدکنندگان انواع پهپادهای رزمی و شناسایی در سطح جهان است به طوری که، سردار حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه دو روز پیش در جریان رونمایی از جدیدترین پهپاد رزمی ایرانی با نام "صاعقه"، ایران را چهارمین قدرت پهپادی جهان معرفی کرده بود.

سردار حاجی‌زاده گفته بود: ما در حوزه پهپاد در تراز چهار کشور اول جهان هستیم ولی در برخی امور آمریکایی‌ها هم‌تراز ما هستند و این موضوع در بخش هواپیماهای بدون سرنشین پنهانکار و بمب‌افکن‌ها مصداق دارد و در واقع آمریکایی‌ها در تلاش هستند در این بخش همتراز ما شوند.

سردار حاجی‌زاده و دریابان شمخانی - عکس از واحد مرکزی خبر

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم اکنون با در اختیار داشتن پهپادهای مدرنی مانند شاهد 129 (در چند مدل)، صاعقه، سیمرغ، انواع پهپادهای ابابیل و مهاجر و . . . ، یگان قدرتمندی در حوزه پهپادی در اختیار دارد و علاوه بر این، با به اسارت درآوردن پهپادهای پیشرفته‌ای همچون پهپاد MQ-1C، RQ-170، RQ-7 و . . . فناوری بالایی در نفوذ به سامانه‌های هدایت و ناوبری پهپادهای روز جهان به دست آورده است.

علاوه بر این، وزارت دفاع نیز با تولید انواع پهپادهای دیگر از جمله فطرس، حماسه و . . . نیز، تولید کننده پهپادهای پیشرفته نظامی است.

منبع : تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار