برخی در کشور قصد ایجاد دو قطبی کاذب را دارند

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: درج تصویر مریم رجوی در دانشگاه شریف حساب شده و با هدف مظلوم نمایی منافقین و زیر سوال بردن نظام صورت گرفت.

چاپ تصویر مریم رجوی حساب شده و با هدف مظلوم‎نمایی منافقین بود

به گزارش گلستان24،سید محمدحسینی، وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه پنج شنبه در نشست صمیمی با دانشجویان دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در خصوص درج تصویر مریم رجوی سرکرده منافقین در ویژه نامه فارغ التحصیلان دانشگاه شریف گفت: عده ای حساب شده دست به این کار زدند و قصد آنان سنجش حساسیت جامعه بود چرا که اگر در این خصوص موضع گیری نشود خط سیر ادامه دارد و به نوعی هدف آنان مظلوم نمایی منافقین و زیر سوال بردن نظام می باشد.

وی در خصوص برگزاری کنسرت در شهرهای مختلف کشور گفت: امروز مشکل کشور ما کنسرت نیست کسی با اصل موسیقی مسأله ندارد و عده ای در کشور قصد ایجاد دو قطبی کاذب دارند و مردم را سرگرم این مسائل کنند و بحث های حاشیه ای اصل و مشکلاتی نظیر فقر و بیکاری، رکورد و... در حاشیه قرار گیرد.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنانش در جمع اساتید و دانشجویان گرگان گفت: تشکل های دانشجویی باید به موقع موضع گیری نمایند بحث قراردادهای نفتی مسأله مهمی است اینطور نیست که بگوئیم دولت چون رأی مردم دارد هر کاری می تواند انجام دهد، بعضی تصمیمات تبعات 30 و 40 ساله یا دراز مدت دارد ، خارج شدن از قرارداد کرسنت و 18 میلیارد دلار خسارت از مصادیق بارز آن است .

حسینی با بیان اینکه نباید اجازه دهیم روحیه اشرافی گری در کشور رواج یابد گفت: دانشجو باید واقعیات جامعه را ببیند و به مسئولین گوشرد کند چرا که در صورت رواج اشرافی گری در جامعه، مردم بی اعتماد می شود در حالی که  بزرگترین سرمایه کشور اعتماد ملت است.

امروز دانشجوی انقلابی و افسر جنگ نرم باید پیشگام باشد

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که انقلاب ما برگرفته از فرهنگ عاشورایی است، اظهار کرد: اگر فرهنگ عاشورا از سوی دلسوزان جامعه مراقبت نشود، کشور دچار انحرافاتی می شود و روحیه انقلابی بتدریج به روحیه سازش، یأس، ناامیدی و سرخوردگی تبدیل خواهد شد.

وی در خصوص اهمیت فرهنگ و انتظارات از نیروهای مومن، انقلابی و تشکل های دانشجویی اظهار کرد: انتظارات و توقعات از دانشجویان فعالی که در تشکل اسلامی قرار می گیرند بیشتر است همان گونه که در دوران دفاع مقدس اگر نیروی جوان، پرتوان و با انگیزه وجود نداشت، انقلاب به پیروزی نمی رسید.

حسینی افزود: دانشجویان باید همواره پیشتاز و پیشگام بوده و اگر آن عزم، اراده و همت بالا در دوران جنگ تحمیلی وجود داشته، قطعأ امروز هم دانشجویان با همان روحیات می توانند نقش آفرینی کنند.

photo 2016-10-07 00-30-13

دانشجویان از تریبون نماز جمعه مطالبات خیرخواهانه و منصفانه را بیان کنند

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خصوص سخنرانی دانشجویان قبل از خطبه های نماز جمعه خاطرنشان کرد: این بدان معناست که دانشجویان باید قابلیت ها و توانمندی هایی در خودشان ایجاد کنند تا برای جامعه حرفی داشته باشند و این مسئولیت خطیری است.

وی متذکر شد: دانشجویی که از تریبون نماز جمعه با مردم صحبت می کند باید خیلی منصفانه و خیرخواهانه مطالبات را بیان کندچرا که در این صورت سخن آنان تأثیر گذار خواهد بود.

این مقام مسئول با بیان اینکه دانشجو باید در همه حوزه ها تاثیرگذار باشد، گفت: تشکل ها بطور طبیعی فعالیت سیاسی انجام می دهند، تاکید بنده روی فعالیت های فرهنگی است، مقام معظم رهبری کارهای فرهنگی را در اولویت قرار می دهند چرا که کارهایی عمیق و ریشه ای تر هستند و می توانند فعالیت سیاسی را نیز تحت الشعاع خود قرار دهند و این اثر بخش خواهد بود.

دانشجو باید پاسخگوی ابهامات و شبهات جامعه باشد

حسینی با ابراز تأسف از بی توجهی به مقوله فرهنگ ابراز کرد: رهبر انقلاب فرمودند" در حال حاضر اولویت کشور اولویت اقتصادی است اما در دراز مدت فرهنگ اولویت دارد و باید مسأله اول کشور باشد.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه اکنون مورد هجمه تمام عیار هستیم، تاکید کرد: امروز ابهامات، شبهات فراوانی در مسائل اعتقادی مطرح می شود که دانشجو باید کنکاش و مطالعه نماید و پاسخگو باشد.

وی به دیدار دولت یازدهم با رهبر انقلاب اشاره کرد و یادآور شد: در این دیدار از هر دری سخنی گفته شد و گزارشات، موضوعات و فعالیت ها بیان شد اما رهبری در مقوله فرهنگ فرمودند" ما هم در عملیات آفندی و هم پدافندی ضعیف هستیم" آنطور که باید و شاید کار نکردیم و نیاز است همانطور که در جبهه ،گاهی دشمن حمله می کرد و ما ایستادگی می کردیم و گاهی ما حمله و دشمن را زمین گیر می کردیم در حوزه فرهنگ نیز باید به ابهامات و شبهات پاسخ دهیم و از فرهنگ اصیل، اسلامی ، ایرانی و فر هنگ اهل بیت(ع) دفاع کنیم و آنان را به چالش بکشیم.

photo 2016-10-07 00-29-51

برخی از اختلافات تشکل های دانشجویی به نفع خود استفاده می کنند

وی به تشکل های دانشجویی توصیه کرد: نیروهای انقلابی در تشکل های دانشجویی با انسجام و هم افزایی می توانند به نتایج بهتری دست یابند و کار گروه و جمعی موثر خواهد بود، اینطور نباشد که نیروهای متدین با هم اختلاف داشته و سرگرم هم شوند و دیگران کارهای خود را انجام دهند.

حسینی در خصوص فعالیت برخی روشنفکران در جامعه گفت: در حوزه فرهنگ رسوباتی از قبل انقلاب داریم نیروهایی که به تعبیر رهبر معظم انقلاب روشنفکرانی که در کشور بیمار زاده شده، رشد یافته و تحت تأثیر غرب و شرق بوده و حالا هم غرب زدگی مطرح است.

وی افزود: این افراد باصطلاح روشنفکر تأثیرگذارند و از خارج حمایت هم می شوند و انقلاب نتوانسته آن گونه که باید و شاید در این حوزه تحول ایجاد کند.

نیروهای مومن و انقلابی یا در انزوا قرار می گیرند و یا بایکوت می شوند

این مقام مسئول تصریح کرد: در کشور به آنان میدان داده شد، چهره سازی شدند و به عنوان الگو در جشنواره های جهانی مطرح شدند و در داخل از آنان تجلیل شد در حالی که نیروهای مومن و انقلابی را یا منزوی و یا بایکوت و یا سخت به آنان حمله کردند و یا در جهت اهداف خود جذب شان نمودند.

photo 2016-10-07 00-31-32

دانشجو باید با امکانات محدود، توانمندی های خود را به مسئولین اثبات کند

وی با اشاره به اینکه جوانان باید با امکانات محدود توانمندی های خود را ثابت کنند، خاطرنشان کرد: دیگران نیز ناچارند این توانمندی ها را بپذیرند، دانشجوی انقلابی باید تلاش کند و بداند که دنیا روی انقلاب ما حساب باز می کند، امروز شاهد برهم خوردن معادلات آمریکا هستیم که این از آثار و برکات انقلاب اسلامی است.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی روحیه شهادت طلبی، مقاومت و ایثار ملت یمن، عراقع سوریه، لبنان و .. را متأثر از فرهنگ انقلاب اسلامی ایران دانست و افزود: دشمن روی نقاط قوت ما دست می گذارد و سعی دارد جوانان در لاک شخصی خود فرو روند و نسبت به اتفاقات جامعه و منطقه بی تفاوت شوند.

برخی در داخل کشور قصد استحاله با ادبیات گوناگون دارند

وی خاطرنشان کرد: عده ای در داخل کشور قصد استحاله دارند و با ادبیات گوناگون در تلاش اند به مردم القا کنند که اگر فرهنگ سازش از روز اول پیش گرفته بودیم وضع بهتر بود و این راه به بن بست می رسد در حالی که امام راحل فرمودند" تا ظلم هست، مبارزه هست و تا مبارزه هست ما هستیم" این آرمان خمینی کبیر است و امروز این دو تفکر در مقابل هم قرار گرفته اند.

منبع:دانشجو سلام

ارسال نظر

آخرین اخبار