آغاز عملیات گسترده ارتش سوریه در ریف شمالی شهر حماه و بازپس گیری شماری از روستای های این منطقه و نبردهای خونین گروههای تروریست با یکدیگر در ریف شهر ادلب

آغاز عملیات گسترده ارتش سوریه در ریف شمالی حماه

به گزارش گلستان24، ارتش سوریه با حمایت نیروهای دفاع مردمی بعد از نبردهای سنگین با تروریست ها و کشته و زخمی کردن دهها نفر از آنها، صبح امروز روستاهای الجنینة، الطلیسیة، القاهرة، المطار الزراعی  و تلال الشعثة را در ریف شمالی شهر حماه به کنترل کامل خود در آورد.

ارتش سوریه و حامیانش روز گذشته عملیات گسترده نظامی را در چند محور ریف شمال شرقی شهر حماه آغاز کردند. این عملیات در سایه حملات هوایی و توپخانه ای فشرده به منظور بازپس گیری روستاها و شهرک هایی صورت گرفت که گروههای تروریست از چند هفته پیش آنها را به تصرف خود در آورده بودند.

ارتش سوریه

نیروهای ارتش سوریه هم اکنون در حال تقویت مواضع خود در دو روستای الشعثه و الجنینه در ریف شمالی شهر حماه و بیرون راندن گروههای مسلح از اطراف آنها هستند. این امر در سایه نبردهای شدید با استفاده از انواع سلاح های سبک و سنگین صورت می گیرد که تاکنون باعث کشته و زخمی شدن شماری از تروریست ها شده است.

در همین راستا، جنگنده های ارتش سوریه و روسیه خودروهای سنگین تروریست ها را در جریان فرار آنها از روستای القاهره به سمت روستای معان هدف قرار دادند و تعدادی از خودروهای تروریست ها را در جاده کوکب به معان و جاده کوکب به صوران منهدم کردند.

هدف آینده نیروهای سوریه در ریف شمالی شهر حماه، به کنترل در آوردن روستاهای ام حارتین، کراح، خفسین، معان، الکباریة، سکیک، تل سکیک، مورک، کوکب و تل خزیم است؛ به گونه ای که عملیات مقدماتی با حملات هوایی و توپخانه ای فشرده به مواضع گروههای تروریستی با هدف ورود به این روستاها و بازپس گیری آنها آغاز شده است.

این درحالی است که نبردهای خونین بین تروریست های دو گروه موسوم به "جنبش احرار الشام" و "جند الاقصی" در ریف شهر ادلب در شمال سوریه در جریان است؛ به گونه ای که گروه احرار الشام مواضع جند الاقصی در مناطق معره النعمان،  الحامدیه، جرجناز، سرمداو المسطومه در استان ادلب را به کنترل خود در آورده است. به گفته منابع معارض، در این نبردها دهها نفر از دو طرف کشته یا زخمی شده اند. گروه جند الاقصی شماری از اسرای عضو گروه احرار الشام را نیز اعدام کرده است.

از سوی دیگر، 16 گروه مسلح که بارزترین آنها "جیش الاسلام، جنبش نورالدین الزنکی، الجبهه الشامیه و الفرقه الوسطی" هستند؛ در بیانیه مشترکی "حمایت نظامی و امنیتی و معنوی" خود از گروه احرار الشام را در مقابله با گروه جند الاقصی - تا هنگامی که به گفته آنها به "شرع خداوند تن دهد"- اعلام کردند.

این درحالی است که برخی فعالان از جدا شدن نزدیک به 800 عنصر مسلح از گروههای احرار الشام و اجناد الشام و جبهه النصره "جبهه فتح الشام" در طول ماه سپتامبر گذشته و پیوستن آنها به گروه جند الاقصی خبر دادند.

گروه تروریستی جند الاقصی از بارزترین گروههای جنگجو در ریف شمالی شهر حماه به شمار می رود که از سوی کشورهای عرب حوزه خلیج فارس نظیر کویت و عربستان حمایت مالی می شود و نیمی از جنگجویان آنها را سوری ها و مابقی را جنگجویانی از کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و مغرب عربی تشکیل می دهند.
منبع : تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار