روسیه از تمدید توقف حملات هوایی در حلب سوریه با هدف ارسال کمک‌های بشردوستانه و فراهم آمدن امکان خروج غیرنظامیان و معارضان مسلح در این شهر خبر داده است.

توقف حملات هوایی روسیه به حلب تمدید شد

به گزارش گلستان24، سرلشکر سرگئی رادسکوی، فرمانده ستاد کل ارتش روسیه، امروز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: «بنابه درخواست نمایندگان سازمان ملل و دیگر نهادهای بین‌المللی، رئیس جمهوری روسیه تصمیم گرفته‎‌است تا توقف حملات هوایی را برای 24 ساعت دیگر تمدید کند».

وی افزود توقف حملات هوایی روسیه در حلب تا بعدازظهر روز شنبه (اول آبان 95) به‌وقت محلی برقرار خواهد بود.

توقف حملات هوایی روسیه به حلب تمدید شد

روسیه و سوریه با هدف ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به حلب و فراهم شدن امکان خروج غیرنظامیان، حملات هوایی به این شهر را از روز سه‎شنبه (27 مهر) به‌مدت 48 ساعت متوقف کرده‌بودند. مهلت زمان این آتش‌بس، روز جمعه به پایان می‌رسید.

روسیه از مهر ماه 1394 به‌درخواست دولت دمشق، با اجرای حملات هوایی، مواضع و اهداف گروه‌های تروریستی را در سوریه هدف قرار می‌دهد.

حلب، دومین شهر بزرگ سوریه، از سال 2012 میلادی به دو بخش تقسیم شده که بخش غربی آن تحت کنترل نیروهای دولتی است و شرق آن در اشغال تروریست‌های مورد حمایت کشورهای خارجی قرار دارد.

منطقۀ تحت تصرف گروه‌های تروریستی از 27 تیر در محاصرۀ نیروهای ارتش سوریه قرار گرفته است.

به گزارش پرس تی‌وی، سوریه از سال 2011 (1389) درگیر بحران است. به گزارش سازمان ملل در این ناآرامی‌ها تاکنون بیش از 400 هزار نفر کشته شده‌اند.

منبع : تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار