در آستانه فرا رسیدن روز سیزدهم آبان ماه ویژه نامه اینترنتی به مناسبت این روز در دسترس علاقه مندان قرار می گیرد.

ویژه نامه اینترنتی « 13 آبان و تسخیر لانه جاسوسی » منتشر شد

به گزارش گلستان24، تأثیر تسخیر لانه جاسوسی امریکا در روند انقلاب اسلامی، ۴۴۴روز؛ وقایع نگاری تسخیر لانه جاسوسی، سفارت تسخیر شده امریکا در تهران، جوانه های انقلاب(روز دانش آموز)، موضعگیری های حضرت امام خمینی(ره) در جریان تسخیر لانه جاسوسی و زمینه های تسخیر لانه جاسوسی برخی از عناوین این ویژه نامه را تشکیل می دهند.

 

در بخش «زمینه های تسخیر لانه جاسوسی» می خوانیم: «روز 13 آبان 1358 چند تن از دانشجویان مسلمان انقلاب از دیوارهای سفارت امریکا در ایران بالا رفتند و آن را به اشغال خود درآوردند، طبعاً چنین کاری در عرف دیپلماتیک جهان نمی گنجید، اما از سوی دیگر دانشجویان نیز مقام رسمی و دیپلمات نبودند. آن ها عده ای جوان تحصیل کرده بودند که در آن زمان در قالب تشکل دانشجویی اسلامی تحت عنوان دفتر تحکیم وحدت گرد آمده و برای حراست از انقلاب اسلامی تلاش و کوشش می کردند. در بحث ها و بررسی هایی که در این جمع صورت گرفته بود جای شک و شبهه ای نبود که مرکز هدایت و پشتیبانی بسیاری از توطئه ها و تحرکاتی که علیه نظام جمهوری اسلامی صورت گرفته و می گیرد جایی است تحت عنوان «سفارت ایالات متحده امریکا».

 

در واقع آنجا چیزی جز یک مرکز جاسوسی و توطئه گری نبود به همین دلیل نیز دانشجویان نام و عنوانی لایق این محل را برای آن در نظر گرفته بودند: «لانه جاسوسی امریکا». این چیزی بود که در وجدان آگاه مردم ایران نیز دقیقاً وجود داشت و از تذکرات و هشدارهای مستمر حضرت امام(ره) درباره توطئه گری های امریکا به منظور براندازی نظام جمهوری اسلامی ریشه می گرفت.»

 

در بخش «موضعگیری های حضرت امام خمینی(ره) در جریان تسخیر لانه جاسوسی» چنین آمده است: «بی شک نقش کلیدی و محوری حضرت امام (ره ) در جریان تسخیر لانه جاسوسی امریکا در تهران ، اولین مسئله ای است که باید در جریان بررسی وضعیت و مواضع نیروهای موجود در جریان تسخیر، مورد بررسی قرار گیرد. حضرت امام (ره ) از آغاز نهضت اسلامی ، به طور علنی از سال 1341 هجری شمسی که با مخالفت با لایحه انجمن های ایالتی و ولایتی جلوه ای دیگر یافت ، همیشه شاه سابق را به عنوان نوکر و دست نشانده امریکا و عامل اجرای خواسته های آن ها در کشور، مورد حمله قرار می داد. اوج این مسئله را در جریان تصویب قانون کاپیتولاسیون شاهد بودیم .

                  

امام (ره ) علت هیاهوی امریکا در جریان 13 آبان را کوتاه شدن دست کاخ سفید از منابع مادی و معنوی کشور دانسته و فرمودند: «در این هیاهویی که شیطان بزرگ فریاد می زند و شیاطین را دور خودش جمع می کند، برای این است که دستش کوتاه شده است . دستش از ذخایر ما، از منافعی که در اینجا داشت کوتاه شده و ترس این را دارد که ، دیگر تا آخر این کوتاهی ادامه داشته باشد، از این جهت توطئه می کند و آن مرکزی هم که جوان های ما رفتند گرفتند، آن طور که اطلاع دادند، مرکز جاسوسی و مرکز توطئه بوده است که شاه را ببرد آنجا مشغول توطئه کند، پایگاهی هم اینجا توطئه کند و جوان های ما هم بنشینند و تماشا کنند؟»


 منبع: راسخون

ارسال نظر

آخرین اخبار