انتخاب مجدد آل‌سعود، بزرگ‌ترین ناقض حقوق بشر در شورای حقوق بشر سازمان ملل رسوایی تازه‌ای برای سازمان ملل به همراه آورده است.

پدر جد تکفیری‌ها عضو شورای حقوق‌بشر شد!
به گزارش گلستان24 کیهان نوشت: رسوایی پشت رسوایی. سازمان ملل تبدیل به بنگاهی اجاره‌ای شده که مبنای تصمیماتش نه به حقانیت و عدالت بلکه به دلار وابسته است. عملکرد سازمان ملل به قدری در سال‌های اخیر تضعیف شده که کشورهای مستقل را کاملا ناامید کرده است.
 
پدر جد تکفیری‌ها
 
البته هیچگاه امید چندانی در این مورد وجود نداشته اما نوع عملکرد بان‌کی‌مون به عنوان دبیر کل این سازمان به ویژه پس از خارج کردن نام عربستان از لیست ناقضان حقوق کودکان، لکه ننگ بزرگی بر پیشانی سازمان ملل ثبت کرد، چرا که بنا به گزارش نهادهای غربی ،آل‌سعود در 19 ماه تجاوز به یمن فقط چیزی بیش از 1500 کودک را به شهادت رسانده است. اما عقب نشینی این سازمان در برابر دلارهای نفتی آل‌سعود به همین‌جا ختم نشده است. روز جمعه گذشته عربستان بار دیگر به عنوان عضو شورای حقوق بشر! سازمان ملل انتخاب شد.
 
 
آل سعود که پدر جد تروریست‌های تکفیری حساب می‌شود در حالی دوباره به عضویت شورای حقوق بشر سازمان ملل انتخاب شده که عضویت این کشور در این شورا و حتی انتخاب آن به عنوان رئیس‌این شورا، در سال 2015، ابتدا بهت و تعجب و سپس، خشم نهادهای مستقل حقوق‌بشری را بر انگیخته بود. ساعاتی پیش از برگزاری انتخابات روز جمعه نیز سازمان دیده بان حقوق بشر هشدار داده بود انتخاب آل‌سعود می‌تواند اعتبار این شورا را از میان ببرد؛ زیرا بار دیگر نشان خواهد داد که دلارهای نفتی و سیاست حرف اول و آخر را در این انتخابات می‌زنند.
 
 
شورای حقوق بشر سازمان ملل 47 عضو دارد که یک سوم اعضای آن هر سال باید مجددا رای‌گیری و انتخاب شوند. آل‌سعود در کنار چین، ژاپن و عراق نماینده آسیا در شورای حقوق‌بشر باقی مانده است. همچنین براساس گزارش راشا تودی، روسیه که یکی از اعضای شورای حقوق‌بشر است نتوانست آرای لازم را برای در اختیار گرفتن مجدد کرسی خود در این شورا به دست آورد. از سال 2006 این برای اولین بار است که مسکو کرسی خود را در شورای حقوق بشر از دست می‌دهد.
 
 
آل‌سعود در حالی دوباره به عضویت شورای حقوق بشر سازمان ملل درمی‌آید که با آن همه فجایع ضد بشری، چه در داخل کشور خود و بر ضد حقوق اقلیت‌ها و زنان، و چه در بیرون مرزهایش بر ضد مردم یمن، و حمایت از رژیم آل خلیفه در سرکوب مردم بحرین، وضعیت کاملا روشنی در زمینه نقض حقوق بشر و حتی جنایت علیه بشریت دارد. علاوه بر این عربستان با حمایت‌های همه جانبه از تروریست‌های تکفیری در منطقه باعث ویرانی دو کشور عراق و سوریه شده است.
 
اندیشه‌های وهابیت به عنوان مهم‌ترین منبع فکری تروریست‌ها است. آل‌سعود از موقعیت خود در شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد به عنوان ابزاری برای سرپوش گذاشتن بر فعالیت‌های ضدحقوق بشری استفاده می‌کند.
 
نمونه بارزی از این موضوع این است که این کشور به همراه متحدان غربی خود و با استفاده از این وضعیت در شورای حقوق بشر، از تحقیق و تفحص و بازرسی حقوق بشری برای تحقیق در مورد جنایات عربستان در یمن جلوگیری کرد.
 
 
یکی از جدیدترین جنایات هولناک آل‌سعود در یمن حمله جنگنده‌های این کشور به یک مراسم عزاداری در صنعا بود که نزدیک به 900 غیر نظامی را قطعه قطعه کرد. ریاض در واکنش به این جنایت گفت به خلبانان اطلاعات غلط داده شده بود!
 
 
این رژیم طی 19 ماه جنگ یمن نیز این کشور را از آسمان و زمین و دریا تحت شدیدترین محاصره‌ها قرار داده طوری که طی روزهای گذشته اعلام شده بود، صدها هزار نفر از مردم این کشور به شدت از گرسنگی و بیماری رنج می‌برند.
 
 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار