مدیر شبکه ملی تلویزیون اوکراین:

مدیر شبکه ملی تلویزیون اوکراین معتقد است که در سفر خود به ایران اثری از تحریم‌های چندساله غرب به‌ویژه آمریکا را در کشورمان مشاهده نکرده است.

 اثری از تحریم‌های غرب در ایران ندیدم

به گزارش گلستان24، «سرگئی تیخونوف»، مدیر شبکه ملی تلویزیون اوکراین با حضور در محل برگزاری بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها و بازدید از غرفه خبرگزاری تسنیم در مصاحبه با خبرنگار تسنیم شرکت کرد.

اثری از تحریم‌های غرب در ایران ندیدم

مدیر شبکه ملی تلویزیون اوکراین با ابراز خوشحالی از سفر به ایران گفت: با تصور دیگری به ایران آمده بودیم؛ در ابتدا به‌دنبال درک این موضوع بودیم کشوری که تحت تحریم و فشار است در چه وضعیتی قرار دارد اما الآن می‌بینیم با چیزی که تصور می‌کردیم خیلی تفاوت دارد.

وی در پاسخ به این سؤال که چه دیدگاهی درمورد ایران داشته و ارزیابی وی درمورد ایران و مردم ایران چگونه بود، نیز گفت: مردم ایران به‌اندازه‌ای مهربان و مهمان‌نواز هستند که انسان در مقابل آنها معذّب می‌شود. من تصور دیگری درمورد ایران داشتم و فکر می‌کردم که سرزمین بسته‌ای باشد، اما چیزی که اکنون می‌بینم با تصورات قبلی من بسیار متفاوت است.

تیخونوف در پاسخ به این سؤال که آیا اثری از تحریم‌های چندساله غرب به‌ویژه آمریکا را در ایران مشاهده کرده یا خیر، نیز گفت: من واقعاً چیزی مشاهده نمی‌کنم. من شاید به‌دلیل اینکه تازه به ایران وارد شده‌ام اطلاعات خاصی نداشته باشم اما در درون هواپیما زمانی که با یک دانشجوی ایرانی مقیم اوکراین صحبت می‌کردم نظر وی پیشرفت ایران بر اثر همین تحریمها بود و معتقد بود که این تحریمها باعث خودکفایی ایران در برخی زمینه‌ها شده است و چیزی که من در ظاهر از ایران می‌بینم مانند اتوبان‌ها، چهره شهر و مردم آن بسیار با تصور قبلی من تفاوت دارند. من با نظر این ایرانی موافقم که تحریم‌ها باعث پیشرفت شما شده است.

وی درباره رسانه‌های ایرانی و به‌خصوص خبرگزاری تسنیم در اوکراین نیز گفت: قبل از ورود به ایران و حین جمع‌آوری اطلاعات در اینترنت درمورد کشور شما با نام خبرگزاری تسنیم آشنا شدیم و به همین دلیل در این مصاحبه شرکت کردیم.

منبع : تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار