وعده مشاوران ترامپ:

مشاوران دونالد ترامپ در امور اسرائیل در بیانیه‌ای تاکید کرده اند که با پیروز شدن نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دولت واشینگتن همکاری‌های خود را با اسرائیل بیش از پیش تحکیم کرده و تحریم‌ها علیه ایران را تشدید خواهد کرد.

تحریم‌های سخت و تازه‌ای علیه ایران وضع می شود

به گزارش گلستان24، جیسون گرین بلات و دیوید فریمن دو مشاور ترامپ در این بیانیه در آستانه هجدهم آبان، روز اصلی انتخابات آمریکا، چارچوب اساسی مناسبات آمریکا و اسرائیل را در صورت ورود ترامپ به کاخ سفید تشریح کرده اند.

تحریم‌های سخت و تازه‌ای علیه ایران

این بیانیه که روزهای سه شنبه و چهارشنبه، دوازدهم و سیزدهم آبان، در رسانه‌های اسرائیل بازتاب یافته، ایران را به «نقض» برجام و «تهدیدات پی در پی هسته‌ای و غیر هسته ای» متهم کرده و نوشته است، با رئیس‌جمهور شدن ترامپ، آمریکا «تحریم‌های سخت و تازه‌ای را برای حفاظت از جهان و همسایگان ایران وضع خواهد کرد».

به نوشته جروزالم پست، بیانیه مشاوران دونالد ترامپ همچنین نظام حاکم بر ایران را «حامی تروریسم» معرفی کرده و نوشته است، حمایت‌های ایران از ترور «نه تنها خاورمیانه، بلکه تمامی جهان را با خطر روبه‌رو کرده است».

این بیانیه افزوده است که ایران حماس، حزب‌الله لبنان و نیروهای وفادار به بشار اسد را «تأمین مالی و نظامی می‌کند و آموزش نظامی می‌دهد».

هیلاری کلینتون رقیب دموکرات دونالد ترامپ از برجام حمایت اصولی کرده و آن را «موفقیتی بزرگ» نامیده است؛ دونالد ترامپ در ماه‌های اخیر اظهارات اولیه خود را مبنی بر «پاره کردن برجام» متوقف کرده اما از اینکه بعد از برجام «دولت آمریکا با بی‌خردی ۱۵۰ میلیارد دلار پول به ایران داده» انتقاد می‌کند.

بیانیه مشاوران ترامپ بر «پیوندهای ناگسستنی» آمریکا و ورژیم صهیونیستی اسرائیل تأکید کرده و این پیوندها را «مبتنی بر ارزش‌های مشترک میان آمریکا و اسرائیل برای مردمسالاری، آزادی بیان، احترام به اقلیت‌ها، حفظ حرمت زندگی و دادن فرصت به همه شهروندان برای تحقق آرزوها» دانسته است.

رسانه‌های اسرائیل بیانیه مشاوران یهودی دونالد ترامپ را «تلاشی برای جلب آرای یهودیان» بویژه در ایالت‌های تعیین‌کننده‌ای مانند فلوریدا ارزیابی کرده‌اند.

جروزالم پست نوشته است، ترامپ در حالی گرین بلات و فریمن را مشاور خود کرده که آنها «هیچ تجربه‌ای در سیاست خارجی ندارند» ولی این دو به خاطر «فرصتی که ترامپ به آنها داده، قدردانی کرده‌اند».
منبع : جام

ارسال نظر

آخرین اخبار