رئیس جمهور آمریکا در بیانیه ای به انتشار ویدئو و تصاویر سوزاندن خلبان اردنی واکنش نشان داد و گفت همه ما باید برای رفع این شر با یکدیگر متحد بمانیم.

واکنش اوباما به سوزاندن خلبان اردنی از سوی داعش

به گزارش گلستان 24، باراک اوباما در واکنش به انتشار ویدئو و تصاویر سوزاندن خلبان اردنی از سوی داعش، گفته است "اگر این تصاویر صحت داشته باشند، یک بار دیگر وحشی‌گری و بربریت این گروه خشن را نشان می‌دهد و تاکیدی است دوباره بر لزوم مقابله و نابودی این گروه افراطی."

 

تروریست های داعش روز سه‌شنبه تصاویر ویدئویی را در اینترنت منتشر کردند که در آن نشان داده شده خلبان اردنی که در گروگان آنها بود، زنده زنده در آتش سوزانده‌ می‌شود.

 

در این تصاویر، مردی که در یک قفس سیاه رنگ در حال سوختن است نشان داده شده و ادعا می‌شود که وی معاذ الکساسبه، خلبان اردنی است که در اسارت داعش بوده است. شبکه‌های خبری به دلیل خشونت بیش از حد آن، از پخش این تصاویر خودداری کرده‌اند.

 

به گزارش شبکه صدای آمریکا (VOA) آقای اوباما سپس در بیانیه‌ای در همین زمینه، گفت به نمایندگی از مردم آمریکا، به خانواده و نزدیگان آقای معاذ الکساسبه، به مردان و زنان نیروهای مسلح اردن، به ملک عبدالله دوم پادشاه اردن و همه مردم آن کشور از صمیم قلب تسلیت می‌گویم. او برای همیشه نماد شجاعت فرزندان راستین اردن خواهد بود.

 

رئیس جمهوری ایالات متحده در ادامه افزود، ستوان الکساسبه، به همراه سایر هموطنانش، و نیز اعضای عرب و دیگر کشورهای عضو ائتلاف بین المللی علیه داعش، در صف اول تلاش‌ها برای تضعیف تهدیدهای ناشی از گروه داعش و شکست آن گروه افراطی بود.

 

اوباما در ادامه با تاکید بر این که همه ما باید برای رفع این شر با یکدیگر متحد بمانیم، گفت نیروهای ائتلاف بین المللی، امروز به خاطر همه آنهایی که از رفتار غیرانسانی داعش آسیب دیده‌اند، علیه آن گروه افراطی مبارزه می‌کند.

 

به گزارش خبرگزاری رويترز،‌ آقای اوباما به خبرنگاران گفت: هر مسلکی که آنان تحت لوای آن عمل می کنند،‌ ايدئولوژی ورشکسته ای است.

 

به گفته او، ‌اين ويدئو تلاش های ائتلاف بين المللی به رهبری آمريکا در مبارزه با داعش در سوريه و عراق را دو چندان خواهد کرد./جام

ارسال نظر

آخرین اخبار