ترامپ:

رئیس جمهور منتخب آمریکا اعلام کرد علاوه بر آرای الکترال، می‌توانست در آرای مردمی هم هیلاری کلینتون را شکست دهد.

اگر می‌خواستم، در آرای مردمی هم از کلینتون جلو می‌زدم

به گزارش گلستان24، به نقل از بی بی سی، "دونالد ترامپ،" رئیس جمهور منتخب آمریکا روز گذشته اعلام کرد اگر برنامه های ستاد انتخاباتی ام را جور دیگری تنظیم می کردم، حتی می توانستم در تعداد آرای مردمی هم "هیلاری کلینتون،" نامزد حزب دموکرات را شکست دهم.

ترامپ

دونالد ترامپ روز سه شنبه اعلام کرد اگر توجه ستاد انتخاباتی اش را به ایالت های بزرگی که هیلاری کلینتون در آنها پیروز شد، معطوف می کرد، می توانست در تعداد آرای مردمی هم از کلینتون جلو بیفتد.
وی گفت: می توانستم در ایالت های کالیفرنیا و فلوریدا هم به راحتی هیلاری کلینتون را شکست دهم.
با وجود اینکه هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حدود یک میلیون رأی مردمی بیشتر از دونالد ترامپ بدست آورد، بخاطرِ نداشتن آرای الکترال کافی نتوانست در این انتخابات پیروز شود.
دونالد ترامپ روز یکشنبه در برنامه 60 دقیقه از نظام انتخاباتی آمریکا و آرای الکترال انتقاد کرد و گفت: ترجیح می دهم در آمریکا فقط آرای مردمی در نتیجه انتخابات تأثیرگذار باشد. من برای نظام آرای الکترال احترام قائل هستم؛ اما یک آرای مردمی ساده را ترجیح می دهم.
این نخستین باری نیست که دونالد ترامپ از نظام انتخاباتی آمریکا انتقاد میکند. وی در انتخابات سال 2012 در حساب توییتر خود وجود آرای الکترال را یک فاجعه برای دموکراسی آمریکا قلمداد کرد.


منبع : باشگاه خبر نگاران جوان

ارسال نظر

آخرین اخبار