با امضای برجام دولتمردان ایرانی جشن پیروزی گرفتند و ثمره تمام سال های مذاکرات ایران با 1+5 را در این برجام دیدند و اذعان کردند که بزودی تحریم ها لغو می شوند و پیشرفت عاید اقتصاد کشور می شود.

موضع آمریکا در آینده نسبت به ایران

به گزارش گلستان 24، با امضای برجام دولتمردان ایرانی جشن پیروزی گرفتند و ثمره تمام سال های مذاکرات ایران با 1+5 را در این برجام دیدند و اذعان کردند که بزودی تحریم ها لغو می شوند و پیشرفت عاید اقتصاد کشور می شود. بدین سبب که رابطه مان با اروپا برای تجارت آزاد می شود و در بانک های بین المللی و بزرگ دچار تحریم نمی شویم و اموال بلوکه شده مان به کشور برمی گردد.

در حالیکه مسئولین وزارت خارجه کشورمان بیشترین امیدشان به برجامی بود که هنوز به طور کامل و عادلانه از سوی طرف غربی اجرا نشده بود، سکان آمریکا به ذست کسی افتاد که به شدت با برجام مخالف است و این را بارها در سخنرانی های انتخاباتی خود اظهار کرده است.

اما آنچه که از برنامه های ترامپ برای پیشرفت آمریکا برداشت می شود ایجاد رابطه دوستانه با ایران نیست. ترامپ در برنامه هایشان ممنوعیت ورود مسلمانان به خاک آمریکا و افزایش تحریم ها علیه ایران را دارد. اینها همه یعنی ازفایش دشمنی دولت ایالات متحده در برابر ایران و این متضاد با چیزی است که دولت تدبیر و امید انتظارش را داشت.

همچنین کسانی که به عنوان کابینه احتمالی ترامپ معرفی می شوند و با وی دیدار دارند افرادی نژاد پرست و مخالف ایران هستند. تا جاییکه سه نفر از اعضای کابینه احتمالی ترامپ در اولین جستجو در گوگل بعنوان افرادی مخالف اسلام سابقه دارند.

همچنین ترامپ اعلام کرده بود که می خواهد از طریق برجام ایران را کنترل کند. وی معتقد است که سقف بودجه نظامی کشورش باید برداشته شود و نیروهای آمریکایی در سوریه و عراق بیشتر حضور داشته باشند.

ترامپ با شعارهای عوام پسند پای در عرصه انتخابات گذاشت و پیروز شد. وی در سخنرانی های انتخاباتی اش اعلام می کرد که می خواهد اول به اوضاع داخلی کشورش سامان بدهد و این مسئله باعث محبوبیتش در میان مردم آمریکا شد. چرا که وی خود را یک تاجر موفق می داند و فکر می کند که می تواند با مهارتی که در تجارت کسب کرده است می تواند اوضقاع اقتصادی آمریکا را بهبود ببخشد.

اما افرادی که این روزها به دیدار ترامپ می روند و گزینه های وی برای کابینه هستند نشانگر این است که وی به شدت نژاد پرست است و این را در دولت خود اعمال خواهد کرد. و این یعنی سبک زندگی آمریکایی که ترامپ به دنبال آن است تا اوضاع اجتماعی و اقتصادی مردمش را سامان بدهد.

چیزی که تاکنون از سکان دار جدید کاخ سفید برداشت شده است وی را در مقایسه با سایر رئیس جمهوران تاریخ آمریکا بیشتر شبیه جرج بوش می کند. بوش که نتوانست اوضاع داخلی آمریکا را بهتر کند دست به حمله نظامی به کشورهای دیگر زد که از جمله آن حمله به عراق بود.

در حال حاضر بهتر است تا دولتمردان ایرانی هم اجرای برجام را منوط به عمل به عهد طرف غربی بکنند و در صورت افزایش تحریم از سوی آمریکا، این را به عنوان نقض برجام قلمداد کنند. هر چند که این مسئله از قبل هم قابل پیش بینی بود. وقتی که امام خمینی می گوید هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بزنید یعنی این ها عوض شدنی نیستند و برای همیشه دشمن باقی می مانند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار