سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه تمدید تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی در سنا قطعاً نقض برجام است، گفت: برای این مانع‌تراشی‌ها بسته‌های اجرایی و عملیاتی پیش‌بینی کرده‌ایم و جمهوری اسلامی راجع به این موضوع برنامه دارد.

واکنش جدی ایران به «نقض برجام»

به گزارش گلستان24،  سید حسین نقوی با اشاره به تصویب طرح تمدید تحریم‌های 10 ساله توسط سنای آمریکا اظهار داشت: تمدید تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی در سنا قطعاً نقض برجام و ایجاد مانع بر سر راه آن محسوب می‌شود.

واکنش جدی ایران به «نقض برجام»

وی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران حتماً این موضوع را مورد بررسی قرار داده و نسبت به آن واکنش جدی نشان خواهد داد، افزود: ما برای این مانع‌تراشی‌ها بسته‌های اجرایی و عملیاتی پیش‌بینی کرده‌ایم، جمهوری اسلامی راجع به این موضوع برنامه دارد و از آنجایی که این مصوبه باید به امضا رئیس‌جمهور آمریکا برسد، جمهوری اسلامی حتماً موضوع را رصد خواهد کرد و اگر این مصوبه اجرایی شود، قطعاً ما اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره نحوه اقدامات ایران در این زمینه گفت: خود برجام پیش‌بینی‌هایی کرده و ما از اهرم‌های قانونی برجام استفاده خواهیم کرد و علاوه بر آن، حقوق ملت را در حوزه هسته‌ای دنبال می‌کنیم. شاید یکی از راه‌هایی که جمهوری اسلامی ایران پیش‌روی خود قرار دهد، از سرگیری فعالیت‌های هسته‌ای باشد.

نقوی با اشاره به این که برجام به ثبت شورای امنیت سازمان ملل رسیده است، گفت: ما در برجام با 1+5 توافق کرده‌ایم و تعجب می‌کنیم که چرا اتحادیه اروپا و کشورهای اروپایی عضو 1+5 در مقابل لجاجت‌ها، عهدشکنی‌ها و نقض برجام آمریکایی‌ها ساکت نشسته‌اند. جای این سئوال باقی است که چرا اتحادیه اروپا که در مذاکره بوده در این زمینه اقدامی نمی‌کند؟ آیا یک عضو 1+5 می‌تواند هر رفتاری انجام دهد و بقیه اعضا تماشاگر این رفتار باشند؟

 


منبع : مشرق

ارسال نظر

آخرین اخبار