فرمانده گردان البعث حلب:

فرمانده گردان البعث حلب از تلاش تروریست‌های شرق حلب برای فرار به ترکیه و احتمال آزادی کامل این منطقه در 48 ساعت آینده خبر داد و گفت: تروریست‌ها قبل از ترک محله‌های آزادشده همه خانه‌ها را بمب‌گذاری کردند.

احتمال آزادی کامل شرق حلب تا 48 ساعت آینده/ تروریست‌ها به ترکیه فرار می‌کنند

«مهند الحاج»، فرمانده گردن البعث حلب و عضو پارلمان سوریه در این کشور اظهار داشت: پیشروی ارتش سوریه و نیروهای پشتیبان آن به سوی پایگاه های جبهه النصره در محله های بستان القصر و الکلاسه در شرق حلب، تحکیم محاصره تروریست ها و قطع راه های کمک رسانی به آنها به اعلام آزادسازی کامل حلب ظرف 48 ساعت آینده کمک شایانی می کند.

به گزارش گلستان24،وی افزود: تروریست ها در ابتدا خواهان خروج از حلب و انتقال به ادلب بودند اما به دلیل اختلافشان با عبدالله المحیسنی، تروریست عربستانی مشهور و از سرکرده های جیش الفتح در ادلب و اینکه او گفته بود هر که به آنجا بیاید کشته می شود، خواستار عزیمت به حومه شمالی حلب و از آنجا به ترکیه شدند.

این فرمانده سوری گفت: هم اینک مذاکرات دیپلماتیک بزرگی جریان دارد تا اگر امکان داشته باشد تروریست ها از مابقی شهر حلب بدون درگیری نظامی و به منظور اجتناب از تلفات بیش تر بیرون رانده شوند.

الحاج گفت: تروریست هایی که از مناطق مورد حمله ارتش سوریه و نیروهای پشتیبان آن گریختند، به خبیث ترین شکل ممکن این مناطق را بمب گذاری کرده بودند.

وی افزود: تروریست ها در درها و اسباب و اثاثیه خانه ها، دستگاه تلفن و اسباب بازی های کودکان بمب جاسازی کرده بودند تا بیش ترین تلفات ممکن را از بین نیروهای ارتش و غیرنظامیان بگیرند از همین رو یگان های مهندسی ویژه ای برای بررسی مناطق و کشف و خنثی سازی این بمب ها اعزام شدند.

فرمانده سوری گفت: گام بعدی ارتش سوریه پس از پاکسازی حلب آزادی الباب در شمال استان حلب و شکستن حلقه محاصره 2 شهرک شیعه نشین الفوعه و کفریا در حومه ادلب است تا پس از آن پیش به سوی آزادی کامل ادلب و رقه حرکت کنیم که بیش از چند هفته طول نخواهد کشید.

الحاج تصریح کرد: پیروزی در حلب دروازه پیروزی در سوریه و آزادسازی کامل آن خواهد بود.

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار