محسن رائیجی درباره فیش های حقوقی نجومی؛

اطلاع از نتیجه برخورد با مفسدان حق ملت است نمی شود با فرافکنی گناه خودمان را به گردن دیگران بیندازیم و مسائل را فراموش کنیم، با صدور بیانیه و خطابه آلام مردم تسکین پیدا نمی کند،

با صدور بیانیه و خطابه آلام مردم تسکین پیدا نمی کند / دولت، مجلس و قوه قضائیه با مفسدین حقوق های نجومی برخورد کنند

محسن رایجی از فعالان فرهنگی اجتماعی شهر گرگان، برای رسیدگی به حقوق های نجومی، در نامه ای اختصاصی به گلستان24 نوشت:

 

« ای مردم! من با این لباسی که بر تن دارم و مرکبی که بر آن سوار هستم وارد شهر شما شدم، پس اگر من از شهر شما خارج شدم در حالی که چیز دیگری غیر اینها داشتم، بدانید به شما خیانت کرده‌ام!

حضرت امیرالمومنین علی(علیه‌السلام)

"ناتمام ماندن کارها، سؤال و اشکال ایجاد می‌کند و متأسفانه اکنون این وضعیت در بعضی بخش‌های مختلف کشور دیده می‌شود که ازجمله‌ی این مسائل، موضوع حقوق‌های نجومی است و این موضوع از مسائل مهمی است که نتیجه‌ی رسیدگی به آن برای مردم روشن نشد و سؤالات در ذهن مردم باقی ماند."

( بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا در دیدار فرماندهان و مسئولان نیروی دریایی ارتش)

مسئله فیش های نجومی و خسارت به افکار عمومی، جدا کردن مردم از بدنه نظام اسلامی، ایجاد شکاف طبقاتی و تعیین طبقه های مرفه و بی درد که فقط می توانند مردم را در سختی و فشار ببینند، نمونه ای از صدها موردی است که اشرافی گری در سطح مسئولان و کارگزاران با دیدگاه های اقتصاد سرمایه داری و لیبرالی در جامعه را نشانگر است.

این تعدد و تنوع در فساد اقتصادی در انحای گوناگون نشان می دهد، نه تنها با پدیده فساد اقتصادی برخورد جدی نشده است، بلکه در طول زمان فساد اقتصادی سیستماتیک و در برخی موارد متاسفانه نهادینه شده است.

 

محسن رائیجی فیش حقوقی نجومی

 

مردم در مسئله فیش های نجومی کاری به این مسئله ندارند که چه کسی حقوق نجومی می گیرد؟، چه کسی بیت المال را بیت الحال می داند؟، چه کسی مسبب اصلی آن است؟ اینها در مرحله بعدی است، مسئله اصلی اینست که مردم نظام اسلامی را در این امر سهیم می کنند و منتظر برخورد با ویژه خواران و دست اندازان به بیت المال هستند.

نمی شود با فرافکنی گناه خودمان را به گردن دیگران بیندازیم و مسائل را فراموش کنیم، با صدور بیانیه و خطابه آلام مردم تسکین پیدا نمی کند، مردم می خواهند ببینند که مسئولان اجرایی و قضایی در عمل با همه ویژه خواران چگونه برخورد می کنند؟

امیرالمومنین علی علیه السلام در مسئله ای که یکی از والیان حکومت به بیت المال دست اندازی نموده بود فرموده بودند: «با آن به شدت برخورد کنید و آبرویش را در جمع مردم ببرید تا دیگر جرأت دست اندازی به بیت المال نکند».

حالا چه شده است که عده ای به جای برخورد رفتار زشت و ناپسندشان را توجیه و آن را امری شایسته و معمولی و حق افراد می دانند.

در این راستا با اتکا به حدیث شریف (الا و لایحمل هذاالعلم الا اهل البصر و الصبر) با نگاهی تیزبینامه و صبری مشفقانه با در دست گرفتن عَلَم مبارزه با ویژه خواری ها، ضمن توصیه به دست اندرکاران مبارزه با فساد اقتصادی چه در دولت و چه در قوه قضائیه، مبنی بر شانه خالی نکردن و پذیرش مسئولیت و هم چنین پرهیز از اقدامات شعاری در برخورد با مجرمان و اختلاس گران توجه مسئولین دولتی و قضایی را به این نکات معطوف داشته و اعلام می داریم:

۱- از دولت جمهوری اسلامی ایران درخواست داریم به اوامر رهبر معظم انقلاب و مطالبات مردم پاسخ داده و ضمن برکناری مدیران آلوده به این لقمه‌های حرام، آنان را به قوه قضائیه معرفی نماید و نیز از تکرار این موارد و حتی موارد مشابه در مدیریت اشرافی و ریخت و پاشی جلوگیری نماید.

۲- از قوه قضائیه خواهان برخورد قاطع با زالوصفتانی هستیم که حق امت را چپاول کرده‌اند. مطلع شدن از نتیجه برخورد با مفسدان حق ملت است و انتظار می‌رود که قوه قضاییه نهایت تلاش خود را برای روشن ساختن نتیجه برخوردها انجام دهد.

۳- از مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم به وظیفه انقلابی و نظارتی خود بویژه در محدود ساختن مفسدان اقتصادی از طریق اصلاح قوانین موجود عمل نماید و راه فرار از توجیهات طاغوتی را بر همه‌ی این مردم آزاران ببندد.»

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار