در «آستانه» در تماس تلفنی «نظربایف»‌ با «پوتین» و «اردوغان»

رئیس‌جمهوری قزاقستان در تماس تلفنی با همتایان روس و ترکیه‌ای خود درباره احتمال برگزاری مذاکرات صلح سوریه در آستانه پایتخت این کشور گفت‌وگو کرد.

بررسی برگزاری مذاکرات صلح سوریه

به گزارش گلستان24، دفتر روابط عمومی ریاست‌جمهوری قزاقستان در بیانیه‌ای اعلام کرد، «نورالسلطان نظربایف» رئیس‌جمهور قزاقستان در تماسی تلفنی با «ولادیمیر پوتین» و «رجب طیب اردوغان» همتایان روس و ترکیه‌ای خود، درباره احتمال برگزاری دیدار میان طرفین سوری در آستانه پایتخت این کشور گفت‌وگو کرد.

مذاکرات صلح سوریه

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، در بیانیه روابط عمومی ریاست‌جمهوری قزاقستان آمده است: «رؤسای جمهور روسیه و ترکیه در این تماس تلفنی با رئیس دولت قزاقستان درباره مهمترین مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کردند.»

بر اساس این بیانیه، «سران ترکیه و روسیه در خصوص برگزاری گفت‌وگوهای صلح سوریه در آستانه میان طرفین درگیری در سوریه ابراز تمایل کردند و نورالسلطان نظربایف نیز از این اقدام حمایت کرد و آمادگی این کشور برای انجام چنین گفت‌وگوهایی را ابراز کرد».

بنا بر این گزارش، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه روز جمعه اعلام کرد که در توافق با همتای ترکیه‌ای خود پیشنهاد برگزاری گفت‌وگوهای صلح سوریه در آستانه قزاقستان را مطرح کرده است.

پوتین همچنین گفته بود که معتقد است گفت‌وگوهای آستانه می‌تواند جایگزین گفت‌وگوهای ژنو در مسئله صلح سوریه شود.

انتهای پیام/.


منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار