بذرپاش در جمع دانشجویان : برخی‌ها جوانان را در فضای مجازی و شب انتخابات می‌خواهند

نماینده سابق مردم تهران در مجلس با بیان اینکه کشور در بسیاری از بخش‌ها از بی‌تصمیمی در رنج است، گفت: بجای تدبیر اجتماعی این همه معضل اجتماعی، مسأله ی اصلی دولتی که با واقعیات فاصله دارد، می‌شود لغو فلان برنامه.

کشور در بسیاری از بخش‌ها از بی‌تصمیمی در رنج است

خبرگزاری فارس: کشور در بسیاری از بخش‌ها از بی‌تصمیمی در رنج است/برخی‌ها جوانان را در فضای مجازی و شب انتخابات می‌خواهند

 

به گزارش گلستان24،  مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران در مجلس نهم که در جمع دانشجویانی یاسوج سخنرانی می کرد، اظهار داشت: اینجا یاسوج است و یاسوج و استان کهکیلویه و بویراحمد را به دو نشانی مهم می شناسند، یکی طبیعت بکر و کم نظیر و دیگری غیرت، تعصب ملی و دینی.

وی افزود: هر کس اندک آشنایی با استان کهکیلویه و بویر احمد داشته باشد، کوه‌های زیبا و چشمه‌های زلال پر آب این دیار، ستایش‌ها و توصیف‌ها دارد اما چیزی فراتر از قله‌های زیبا و به آسمان کشیده ای چون دنا در اینجا هست که رفیع تر از دنا و زلال ترین چشمه‌هاست. اینجا پایتخت غیرت است و تعصب ملی و دینی. اینجا مهد غیور مردان و غیور زنان لری است که جانفشانی در راه دین و ملک را در صحنه 8 سال دفاع مظلومانه ملت ایران به نحو باشکوهی به نمایش گذاشتند.

بذرپاش با بیان اینکه تاریخ مقاومت و غیرت مردمان در این دیار بسیار قدیمی است، گفت: اینجا همان نقطه‌ای است که مردمش قبل از اسلام هم در دفاع از شرف و غیرت این سرزمین، حماسه‌ها آفریدند؛ اگر قبل از اسلام، سردار بزرگ ایرانی آریو برزن و همراهانش سرسختانه در مقابل دشمن مهاجم و متجاوز، ایستادگی کردند به یقین مقاومت این مردم در طول دفاع مقدس با شور و شعور انقلابی و و دینی تداوم بلند آوازه‌ای از این شجاعت و ایمان متجلی کرده است.

این کارشناس مسائل سیاسی در بخش دیگری از سخنان خود مشکلات این استان که در رأس آن نرخ بالای بیکاری است را عجیب دانست و از آن به عنوان یکی از هنرهای مدیریت محافظه کار، خسته، فاقد خلاقیت و بی‌طراوت یاد کرد.

وی تاکید کرد: نمی‌شود این استان با این ذخایر طبیعی و طبیعت چهارفصل زیبا و استعداد بالای کشاورزی و قرار داشتن در مسیر اتصال جنوب به مرکز کشور و منابع آب فراوان، این گونه از مشکل بیکاری رنج ببرد.

به گفته بذرپاش محرومیت بخشهای مختلف استان کهکیلویه و بویراحمد نشان می‌دهد با همه تلاش‌هایی که شده به دلایل کم کاری برخی از مدیران ارشد، این محرومیت در برخی بخش‌ها هنوز بیش از گذشته در این شهر و استان هویدا است.

این نماینده سابق مردم ادامه داد: پول این مردم بزرگ به جای رونق در اقتصاد کشور و گردش در صنایع خرد و کلان، صرف خریدهای غیر ضروری و ایجاد اشتغال برای دشمنان این ملت شده است.

وی افزود: ملت غیور یاسوج و استان کهکیلویه و بویراحمد که به غیرت، صلابت و رشادت در طول تاریخ شهره‌اند و تقدیم تعداد بالای شهید (حدود 1800 شهید) با وجود جمعیت نسبتاً کم، برگ زرین و سند پر افتخار دیگری از این صلابت است را نمی شود به کم کاری متهم کرد، تنها حلقه مفقوده ی این همه رنج، مدیریت است که باید فکری برای آن کرد.

عضو سابق هیئت رئیسه مجلس متذکر شد: متاسفانه مدت‌ها است مسئولان به دهه 70 عقب‌گرد کرده و نگرش ملی را فراموش کرده‌اند، نگرش ملی یعنی همه کشور را دیدن، فهمیدن و تصمیم گرفتن؛ نه اینکه در فلان شهر بزرگ نشستن و از منظر آن شهر برای همه کشور نسخه پیچیدن.

بذرپاش با تاکید بر اینکه کشور اکنون در بسیاری از بخش‌ها از بی‌تصمیمی رنج می برد، گفت: عده‌ای خود کارشناس پندار، بسیاری از امور را معطل کرده‌اند و آن را به کمیته‌های مختلف، ارجاع می‌دهند که می‌خواهیم کار کارشناسی کنیم و بعد از مدتی هیچ کاری انجام نمی‌شود و می‌گویند در حال بررسی هستیم.

وی اضافه کرد: در برخی بخش‌ها کار کارشناسی اسم رمز کار نکردن شده است. این کشور تشنه مجاهدت و کار شبانه روزی برای مردم بزرگ و شایسته ایران است. نگرش ملی بر پایه شناختن استعدادهاست به ویژه استعدادهای جوانان. به قول شهید طیب از دانشجویان شهید استان کهکیلویه و بویراحمد: «خدا نکند ثمره جنگ یاران‌مان، به چنگ فرنگی مسلکان افتد. نکند خونین‌کفنان در غربت بمیرند تا خوش‌باوران غرب زده کام گیرند». تفکر این چنینی برخی‌ها اجازه ظهور و بروز این استعدادها را نمی‌دهد.

بذرپاش با طرح این پرسش که چرا برخی از مدیران ارشد به ملت بزرگ، ایمانی، آرمانی، با فرهنگ، تمدنساز و توانمند ما اعتماد ندارند، تصریح کرد: باید بپذیریم که روح اجرایی خسته است، ارواح خسته‌ای که در برابر موج روشان و پر تلاطم و خستگی ناپذیر ملت ایران سد شده‌اند.

به اعتقاد این نماینده سابق مجلس روح خسته توان دمیدن انگیزه عمومی و ملی را ندارد، فرصت جوان سازی این روح خسته در این سال‌ها از بین رفت.

وی افزود: هر سال که واگذاری امور را به جوانان به تاخیر بیاندازیم، خسارات بزرگی متوجه ماست؛ الان به مرحله خطرناکی رسیده‌ایم و بنده شدیدا احساس خطر می‌کنم و آن بازنشستگی روحی و انگیزشی بسیاری از مسئولان است که قطعاً از بازنشستگی سنی و جسمی خطرناک‌تر است و آفت‌زا تر.

«برخی از مدیران ارشد خسته و فرسوده خود مراقبت می‌خواهد و نمی‌تواند انگیزه‌سازی کند و از واقعیت‌های جامعه به دور است و فقط منافع بخشی از جامعه را می‌بیند و آن را مبنا قرار می‌دهد. ما اکنون از منظر اجتماعی در شرایط «بی نظمی جدی» هستیم اما بجای تدبیر اجتماعی این همه معضل اجتماعی، مسأله اصلی بعضی‌ها که با واقعیات فاصله دارد می‌شود، لغو کنسرت.»

بذرپاش با تاکید بر اینکه در زمینه باور جوانان باید چرخش فرهنگی انجام دهیم، اظهار داشت: با نگاه موجود، جوانان تنها در فضای مجازی و شب انتخابات اعتبار دارند؛ تنها کسی که باور عمیق به حضور اجتماعی جوانان دارد، رهبر انقلاب است.

وی ادامه داد: با کدامین برهان و استدلال می‌گویند که مسئولیت دهی به جوانان هزینه‌ساز است؟ فعلا شرایط موجود کشور که ژنرال‌های خسته آن را اداره می‌کنند، نافی این منطق است. این ژنرال‌های مدعی فعلاً خامی و ناپختگی می‌کنند و کشور را فرسنگ‌ها عقب می‌برند و به امید واهی رابطه‌ای سراب گونه با نام‌های زیبا در رکود نگه می‌دارند و باز هم مدعی‌اند طرف مقابل یعنی همین جوانان که نمونه‌هایی از ایشان که عمار وار به سرزمین غربت می‌روند و خون خود را در راه اعتلای دین و میهن می‌ریزند و نام زیبای مدافعان حرم را با خود همراه می‌کنند و در قامت انسانی مجرب از عزت ملی با خون و مجاهدت حراست می‌کنند، هستند.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم تاکید کرد: اگر کسی سایه جنگ را از سر کشور برداشت همین بی‌ادعاها بودند که با «اقدام و عمل» به موقع، همه ژنرال‌ها را شرمنده کردند. در مقابل عده ای از مسیر نورانی و آرمانی انقلاب فاصله گرفته­‌اند و این یک نگرانی بزرگ برای ملت است.

وی ادامه داد: بنده به عنوان قطره‌ای از دریایی زلال ملت اعتقاد دارم سرمایه‌های استان جز با اجازه حضور جوانان مومن و انقلابی در مسند امور شکوفا نمی‌شود. من همواره به یک عنصر اصیل، اعتقاد راسخ داشته‌­ام و آن «لطف خدای بزرگ» است. اگر یک ملتی در مسیر آرمان‌های الهی بایستد و مقاومت بکند، نصرت و یاری خدا حتمی است. نقش کلیدی سرنوشت­‌ساز مردم غیور ایران با پیشینه‌ای هزار ساله را باید احیا کرد.

انتهای پیام/


منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار