به بهانه رونمایی از حقوق شهروندی؛

آقای روحانی ابهامات و سؤالات افکار عمومی بیش از اینها است، ولی چون شما مدعی بودید کارهایی صورت گرفته است، لطفا به این سؤالات هم پاسخ دهید تا برای افکار عمومی تناقضات رفع شود.

آقای رئیس‌جمهور! به این سئوالات پاسخ دهید

رونمایی از منشور حقوق شهروندی که دولت آن را به‌عنوان دستاورد جدید خود ارائه کرده است، آن‌هم در سال آخر موجب پدید آمدن سؤالات مختلفی در مورد علت این اقدام شده است.

به گزارش گلستان24، رئیس‌جمهور در این مراسم به موارد دیگری از فعالیت دولت نیز پرداخت و به مواردی ازجمله وعده‌هایی که داده بود پاسخ داد. درواقع به نظر می‌رسد دولت هم در سال پایانی خود به این نتیجه رسیده است که مردم در حال ارزیابی عملکرد آن هستند و در این زمینه اقداماتی دقیقه نودی انجام می‌دهد که منشور حقوق شهروندی یکی از این موارد است.

آقای رئیس‌جمهور

برای همین به برخی از این سؤالات که از درون همین سخنرانی اخراج شده و بسیاری از این پرسش‌ها نکات قابل‌توجهی را درونشان دارند پرداخته‌ایم که در ادامه به برخی از این موارد می‌پردازیم.

1- حجت‌الاسلام حسن روحانی در رونمایی از منشور حقوق شهروندی گفت: «در قانون استثنا نداریم. در قانون نورچشمی نداریم. در قانون فرد و وابسته به این جناح و آن جناح نداریم.»

سؤال: عملکرد دولت در این زمینه چه بوده است و اگر دولت به‌طور قانونی و نه بادید نورچشمی به اطرافیان خود می‌نگرد، پس چرا محمدباقر نوبخت،‌ سخنگوی دولت از کسانی چون صفدر حسینی، رئیس سابق صندوق توسعه ملی که حقوق و مزایای نجومی و غیرقانونی دریافت می‌کرده به‌عنوان «امانت‌دار و ذخیره نظام»‌ یادکرده است؟

سؤال: اگر از نگاه روحانی در قانون استثنایی وجود ندارد، چرا جنابعالی درباره حسین فریدون تاکتیک سکوت محض را انتخاب کرده‌اند؟

سؤال: آقای روحانی، بر اساس قانون، وزرا و معاونین شما باید لیست اموال خود را به قوه قضائیه اعلام کنند و بر اساس اظهارات سخنگوی قوه تابه‌حال دو نفر از اعضای کابینه لیست دارایی‌های خود را به قوه ارائه نکرده‌اند؛ جنابعالی چه برخورد قانونی با این متخلفان کرده‌اید؟

سؤال: آقای روحانی اگر همه برابر قانون برابر هستند و نورچشمی نداریم، چرا بعضی از مدیران حقوق نجومی و وام میلیاردی با کارمزد پایین دریافت می‌کنند و نوجوانان برای امر ازدواج باید با مشکلات عدیده بانکی روبرو شوند و دست‌آخر هم بعد ماه‌ها انتظار وام به آن‌ها تعلق می‌گیرد آن‌هم با کلی ضامن و چک و سفته؟

2- رئیس‌جمهور در این مراسم، افشای اسرار مردم حتی برای افشای گناه و جرم را غیرشرعی و حتی آن‌ها را موجب حد شرعی دانست.

سؤال: بر این اساس باید از این ایشان پرسید که در دولت شما به بیان رهبر معظم انقلاب به دانشجویان بورسیه ظلم شد و اسرار افراد افشا شد، شما با این موضوع چه‌کار کردید؟ چه رفتاری با مسؤولین و منصوبین خود در وزارت علوم انجام داده‌اید؟ اصلاً یادتان هست چه ظلمی به دانشجویان بورسیه رفته است؟

3- حجت‌الاسلام حسن روحانی همچنین بیان داشت که «تا تبعیض هست، انقلاب تمام نشده است تا فساد هست، انقلاب تمام نشده است.»

سؤال: آقای روحانی با افشای حقوق‌های نجومی که یکی از مهم‌ترین موارد تبعیض و فساد در دولت شما بوده است، چه‌کار انقلابی برای مقابله با این موارد انجام‌شده است؟

سؤال: آقای روحانی چرا در دولت جنابعالی افرادی وجود دارند که به واسط رانت و تبعیض، وام‌های میلیاردی دریافت کرده‌اند و دیگر مردم، برای دریافت وام خودرو، اجازه بها مسکن و ازدواج، باید با مشکلات عدیده دست‌وپنجه نرم کنند؟

4- رئیس‌جمهور همچنین بیان داشته است که «من راجع به حقوق جوانان و بانوان وعده دادم و پای این وعده‌ام ایستاده‌ام».

سؤال: با بررسی آمار سنی وزرا (بدون احتساب سن شهیدی محلاتی و سورنا ستاری) مشخص می‌شود که روحانی هم‌اکنون با میانگین سنی 57 سال پیرترین دولت پس از انقلاب را تشکیل داده است؛ حالا سؤال از آقای روحانی این است: شما بدون توجه به ظرفیت جوانان و بدون استفاده از جوانان در کابینه پیر خود، دقیقاً چه قول و وعده‌ای به نسل جوان داده‌اید و با این کابینه پیر؛ چه‌کار مثبتی از شما برمی‌آید.

5- حسن روحانی بیان داشته است که »من به مردم وعده دادم و گفتم اقتصاد ایران را نجات خواهم داد».

سؤال: آقای روحانی که مدعی است اقتصاد ایران را نجابت داده است، چه‌کاری برای عدم ورشکستگی کارخانه‌های مختلف ازجمله کارخانه لوازم الکتریکی (ارج) و کارخانه‌های کاشی (ایرانا و ...) و صنایع بزرگ و کوچک کشور انجام داده است؟

6- رئیس‌جمهور مطرح کرده است که «در آخرین سال دولت یازدهم خوشحالم که مردم ما هم شاهد تورم تک‌رقمی هستند و هم شاهد رشد اقتصادی شش‌ماهه اول امسال در مقایسه شش‌ماهه سال پیش با رشد 7.4 هستند».

سؤال: در اینجا نیز با توجه به سخنان پیشین حسن روحانی که بیان داشته «معیار تورم، جیب مردم است» آیا تورم و وضعیت اقتصادی با جیب مردم سازگار است؟ آقای روحانی به نظر جنابعالی مردم در دولت شما ازلحاظ اقتصادی بهتر شده یا بدتر شده است.

7- رئیس‌جمهور گفت: رئیس‌جمهور پای همه وعده‌هایم تا آخرین روز مسئولیتم خواهم ایستاد.

سؤال: آقای روحانی شما در ابتدای وعده‌های تبلیغاتی و همچنین بعد از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، وعده برنامه‌ها و گزارش‌های صدروزه به مردم دادید، چندین مرتبه برای گزارش صدروزه با مردم سخن گفتید؟ آیا به‌غیراز گزارش صدروزه اول، باز هم برای مردم گزارش صدروزه ارائه کردید؟

8- حسن روحانی در رونمایی از منشور حقوق شهروندی بیان داشته است که «در واقع حقوق شهروندی در ابتدا دانستنی است. درست است که حقوق گرفتنی است، اما ابتدا دانستی است، بعد خواستنی است. باید هر رئیس‌جمهور، وزیر و مسئولی بداند که یکی از مطالبات مهم مردم، حقوق شهروندی است. وقتی این حقوق دانستی شد، خواستنی شد، اجرایی و عملیاتی نیز خواهد شد.»

سؤال: آقای روحانی مردم حق‌دارند که بدانند چه کسانی در دولت و بانک‌های زیر نظر دولت، با استفاده از رانت دزدی کرده‌اند، حقوق نجومی و وام‌های کلان میلیون و میلیاردی دریافت کرده‌اند؟ شما چه جوابی برای آن‌ها دارید؟ سخنگو و معاون شما آقای نوبخت، به جای پاسخگویی، امثال صفدر حسینی را ذخیره نظام دانستند؛ به نظر شما مردمی که دنبال دانستن هستند، چه باید بکنند و چه اقدامی انجام دهند تا شما بیت‌المال را از دزدان، بستانید؟

سؤال: آقای روحانی شما ادعا کردید روز اجرای توافق، تمامی تحریم‌ها، حتی تحریم‌های تسلیحاتی، موشکی هم به‌صورتی که در قطعنامه بوده، لغو خواهد شد. تمام تحریم‌های اقتصادی شامل مالی، بانکی، بیمه، حمل‌ونقل، پتروشیمی و فلزات گران‌بها به‌طور کامل لغو خواهد شد و نه تعلیق و حتی تحریم تسلیحاتی هم کنار گذاشته می‌شود؛ حالا سؤال مردم این سات: بعد از گذشت سه سال و این‌همه امتیاز، چرا هنوز تحریم‌ها لغو نشده است و چرا پشت سر هم نقض برجام از سوی آمریکا تکرار می‌شود؟

سؤال: آقای روحانی مردم سؤال دارند که چرا مسکن مهری که می‌توانست آن‌ها را از اجاره‌بهای سرسام‌آور نجات دهد، تابه‌حال آماده نشده است؛ چرا وزیر شما جناب آقای آخوندی مسکن مهر را طرحی مزخرف معرفی می‌کند و شما کاملاً ساکت و بی‌تفاوت از کنار این اظهارنظر وزیر خود عبور می‌کنید؟

9- یکی از دانستنی‌های حقوق شهروندی که رئیس‌جمهور بدان تأکید داشته حق انتقاد از دولت است.

سؤال: آقای روحانی اطلاع دارید جنابعالی و دوستان و کابینه دولت تدبیر، با چه الفاظی و توهین‌هایی به سراغ منتقدین رفته‌اند؟ شما نبودید که منتقدین را با لقب ترسو، بزدل، کم‌سواد و ... مورد لطف قراردادید؟ شما اطلاع دارید بیش از 50 لفظ توهین‌آمیز از طرف شما و همکاران تدبیر، حواله منتقدین شده است؟

سؤال: آقای روحانی واقعاً جنابعالی حق انتقاد از دولت را قبول دارید؟ پس چرا در جلسات خصوصی به دنبال بستن دهان منتقدین هستید و در عمومی اعلام می‌کنید که قلم‌ها را نشکنیم؟ این دوگانگی و تناقض در صدق گفتار را چگونه رفع می‌کنید؟

سؤال: آقای روحانی شما اطلاع دارید به دلیل انتقاد از شما و دولت شما و دولتمردان شما، چندین نفر اعم از رسانه‌ای و نماینده مجلس، به دادگاه کشیده شده‌اند؟

 
آقای روحانی ابهامات و سؤالات افکار عمومی بیش از اینها است، ولی چون شما مدعی بودید کارهایی صورت گرفته است، لطفا به این سؤالات هم پاسخ دهید تا برای افکار عمومی راست و دروغ و از هم تشخیص داده شود. 

منبع: مشرق

ارسال نظر

آخرین اخبار