معاون شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه:

معاون گزینش شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گفت: روز ۹ دی روز بصیرت و میثاق با ولایت است و مردم نشان دادند که بصیرتشان به بلوغ رسیده و اگر چه قبلا خواص مردم را هدایت می‌کردند در این روز مردم برخی خواص بی‌بصیرت را هدایت کردند.

 ۹ دی روز بصیرت و میثاق با ولایت‌فقیه است

به گزارش گلستان24، حجت الاسلام سید احمد تقوی ظهر امروز پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر نگین شهر در مسجد جامع و مراسم معارفه امام جمعه جدید این شهر اظهار داشت: همه ما باید برای اعمال و رفتار خود الگو و سرمشق داشته باشیم و پیامبر(ص) در همه ابعاد و جوانب برای شما الگو و سرمشق است.

وی افزود: ما باید در همه مناسبت‌ها به سنت و سیره رسول الله مراجعه کنیم و پیامبر(ص) نمازجمعه را سرلوحه کار خود قرار داده و آن را به محض رسیدن به مدینه احیا کردند.

معاون گزینش شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور تصریح کرد: نماز جمعه اجتماع خاص و ریشه‌ای است و روز جمعه روز عهد و پیمان مجدد با پیامبر(ص) و ولی امر مسلمین و نایب امام زمان همانا رهبر معظم انقلاب است.

تقوی خاطرنشان کرد: روز جمعه و نماز جمعه روز نشان دادن اتحاد, صمیمیت و اقتدار مسلمانان است و باید مسلمانان را تشویق به این فریضه دینی کنیم.

وی افزود: نماز جمعه روشنگری سیاسی است و سبب می‌شود تا اتفاقات عالم اسلام بیان شده و مشکلات اسلامی مطرح شود.

معاون گزینش شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور ادامه داد: باید جمع نمازگزاران جمعه تبدیل به ما شده تا این معروف بزرگ و نماز عبادی، سیاسی ارج نهاده شود و روز جمعه روز گزینش مردم مسلمان در اتحاد و همبستگی است.

وی درباره حجت الاسلام بهرامی گفت: وی اهل فضل و کمال و سابقه ارزنده در فعالیت‌های فرهنگی، مذهبی دارند و روحانی با انگیزه و مسئولیت‌پذیر هستند.

امام جمعه جدید شهر نگین شهر هم امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مسجد جامع گفت: روز 9 دی روز بصیرت و میثاق با ولایت است و مردم نشان دادند که بصیرتشان به بلوغ رسیده و اگر چه قبلا خواص مردم را هدایت می‌کردند در این روز مردم برخی خواص بی‌بصیرت را هدایت کردند.

حجت الاسلام حسن بهرامی اظهار داشت: مردم در 9 دی نشان دادند با فتنه هیچ‎گاه گمراه نخواهند شد و به شعار ما اهل کوفه نیستیم و امام تنها بماند به معنای واقعی جامه عمل پوشاندند.

وی تصریح کرد: روز 9 دی ثابت کرد اگر کارها به دست مردم باشد به نحو احسن و با صداقت و بدون کاستی انجام خواهند داد و برخی از مسئولان خواص باید از مردم یاد بگیرند تا از مردم عقب نمانند.

بهرامی اظهار داشت: در هر زمان، مکان و وقت اگر انسان به وظیفه خود به موقع و درستی عمل کند و به اشاره‌های مقام معظم رهبری توجه کند و گره‌ها را بگیرد هم به هدف خواهد زد و هم به نتیجه دلخواه خواهد رسید.

امام جمعه جدید شهر نگین شهر با اشاره به وجود اقوام و مذاهب مختلف در نگین شهر ادامه داد: در سایه وحدت، پیشرفت، اتحاد، قدرت و در سایه انسجام، عزت ما را همراهی خواهد کرد و وحدت مختص هفته خاص نیست، بلکه هفته وحدت سبب انرژی گرفتن برای طول سال خواهد شد و سبب رشد می‌شود.

وی افزود: هر فردی بر علیه وحدت کار کند به قول مقام معظم رهبری اگر شیعه باشد، شیعه انگلیسی و اگر اهل سنت باشد، سنی آمریکایی و دو لبه قیچی برای تفرقه و جدایی است.

بهرامی با تاکید بر تقوی و رعایت آن در همه مراحل زندگی گفت: تقوی سبب نشاط انسان می‌شود و والاترین، بالاترین و با ارزش‌ترین توشه آخرت خواهد بود.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار