سخنگوی وزارت خارجه دولت اصلاحات:

سخنگوی وزارت خارجه دولت اصلاحات گفت: اگر آمریکایی‌ها به عقلانیت توجه کنند، بیانات مقام معظم رهبری به مذاکرات سرعت داده و آنها هم می‌توانند به مذاکرات سرعت بدهند؛ پیام مقام معظم رهبری همیشه برای دفاع از منافع ملی و حقوق مردم بوده است.

رهبر انقلاب برنامه وقت‌کشی آمریکا را خنثی کرده و به مذاکرات سرعت دادند

حمیدرضا آصفی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دولت اصلاحات با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره مذاکرات هسته‌ای، گفت: بیانات مقام معظم رهبری درباره مذاکرات هسته‌ای بسیار راهگشا بود.

به گزارش گلستان 24، وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها سوزن قطار مذاکرات را در جای غلطی قرار داده بودند اما مقام معظم رهبری این سوزن را در جای خودش قرار دادند، تأکید کرد: اگر پیام و هوشیاری مقام معظم رهبری نبود، ممکن بود ما وارد مسیری که خود آمریکایی‌ها طراحی کرده‌اند بشویم که در این صورت قطعی بود که مذاکرات در آینده نزدیک به نتیجه نرسد اما حضرت آقا، با تدبیری که داشتند، قطار مذاکرات را به ریل اصلی خود برگرداندند.

آصفی با بیان اینکه جملات مقام معظم رهبری بسیار دقیق و راهبردی انتخاب شده بود، تأکید کرد: سخنرانی اخیر مقام معظم رهبری 2 بعد مهم داشت؛ بعد اول حمایت از تیم مذاکره کننده بود؛ مشی مقام معظم رهبری حمایت از همه دولت‌ها بوده است اما ایشان از تیم مذاکره کننده هسته‌ای حمایت ویژه‌ای کرده‌اند تا آنها با انگیزه بیشتری وارد عرصه مذاکره بشوند.

وی افزود: بعد دوم، بیانات اخیر مقام معظم رهبری پیام و هشدار جدی به آمریکایی‌ها بود؛ هشدار رهبر انقلاب به آمریکایی‌ها در واکنش به برنامه آنها برای وقت‌کشی در مسیر مذاکرات بود تا آمریکایی‌ها فکر نکنند که ایران از موضع ضعف و نیاز وارد مذاکره شده و حاضر است به هر امتیازی که آنها می‌خواهند تن دهد که این بعد سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی هم در راستای تقویت موضع تیم مذاکره کننده هسته‌ای بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه دولت اصلاحات با بیان اینکه، عقلانیت حکم می‌کند که آمریکایی‌ها با ایران به تفاهم برسند و اگر نرسند باید هزینه‌های سنگین‌‌تری پرداخت کنند، تصریح کرد: اگر آمریکایی‌ها واقع‌بین باشند و حقوق ملت ما را به رسمیت بشناسند و به آن احترام بگزارند، باید گفت که اکنون که توپ در زمین آنهاست می‌توانند به مذاکرات سرعت دهند البته اگر واقع‌بین باشند و به عقلانیت توجه کنند.

وی در پایان گفت: اگر آمریکایی‌ها به عقلانیت توجه کنند، بیانات مقام معظم رهبری به مذاکرات سرعت داده و آنها هم می‌توانند به مذاکرات سرعت بدهند؛ پیام مقام معظم رهبری همیشه برای دفاع از منافع ملی و حقوق مردم بوده است و ایشان در سخنرانی اخیر خود، با حمایت از تیم مذاکره کننده نسبت به وقت‌کشی آمریکایی‌ها در مذاکرات هسته‌ای به آنها هشدار دادند./تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار