المنار؛نصرالله: پیروزی در حلب، شکست سناریوی سقوط نظام سوریه

دبیرکل حزب الله عصر امروز و یک روز پس از اعلام رسمی آزادسازی حلب و پیروزی بزرگ ارتش سوریه و متحدان آن سخنان مهمی درباره اوضاع حلب و سوریه و نیز وضعیت سیاسی لبنان ایراد کرد.

بحرین کاری نکند که پشیمان شود
 
 
ل نصرالله: پیروزی در حلب، شکست سناریوی سقوط نظام سوریه/ بحرین کاری نکند که پشیمان شود
 

به گزارش گلستان24،  سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله عصر امروز و یک روز پس از اعلام رسمی آزادسازی حلب و پیروزی بزرگ ارتش سوریه و متحدان آن سخنان مهمی درباره اوضاع حلب و سوریه و نیز وضعیت سیاسی لبنان ایراد کرد و گفت که دامان اسلام از وحشی گری های داعش مبرا است.

 

سید حسن نصرالله  که در جمع شماری از دانشجویان لبنانی سخنرانی می‌کرد در ابتدا اعیاد روزهای اخیر را به تمامی مسلمانان، مسیحیان و تمامی مردم لبنان تبریک گفت.

 

دبیر کل حزب الله لبنان همچنین خطاب به رزمندگان مقاومت در اماکن مختلف، گفت: در این سرما و شرایط جوی سخت، سلام و قدردانی خود را به تمامی مقاومین و حاضران در میادین نبرد اعلام می‌داریم.

 

وی تاکید کرد: یک اسلام بیشتر مطرح نیست، اسلام محمد رسول الله و نه هیچ کس دیگر. ارتش آمریکا در هیروشیما و جاهای دیگر مرتکب جنایت شد اما کسی نمی گوید این تروریسم مسیحی است. در مورد یهود نیز این مساله مطرح نمی شود. 

 

وی گفت: ما از کشورهایی که از تروریست ها حمایت کرده اند می خواهیم تا در این اقدام خود تجدید نظر کرده و حمایت از تروریست ها را متوقف کنند. 

 

دبیرکل حزب الله در ادامه تاکید کرد: در تمام طول تاریخ، چهره اسلام و رسول مکرم اسلام هیچ گاه به اندازه این 6 سال اخیر مورد اهانت و تخریب و اسائه قرار نگرفته بود و ما در این چند سال اخیر با کشتار همه جانبه بشریت ، فرهنگ ، اخلاق و معنویت به دست داعش روبه رو بودیم. این صحنه های ددمنشانه این الگوهای وحشیانه را به نام اسلام و به نام پیامبر گرامی اسلام مرتکب می شوند.

 

سید حسن نصرالله افزود: این مساله مسئولیت بزرگی بر عهده عموم مردم ، اهالی فرهنگ و رسانه و اندیشمندان اسلامی قرار می دهد و همه باید به هر نحو ممکن در برابر این وحشی گری ها موضع گیری کرده و با صدای بلند اعلام کنند که این جنایت ها هیچ ربطی به اسلام و پیامبر اسلام حتی به صحابه رسول مکرم اسلام ندارد. 

 

وی تاکید کرد که این مسئولیت همه است و هرکس در این قضیه سکوت پیشه کند در این جنایت ها سهیم است. 

 

سید حسن نصرالله پیروزی در جنگ حلب را شکست بزرگی برای جبهه حامیان تروریست ها دانست و گفت: نظامی که دمشق و حمص و حلب و حماه و لاذقیه و طرطوس و شهرهای دیگر را در اختیار دارد، یک نظام قوی و پابرجا است. 

 

وی افزود: وهابیت عید میلاد پیامبر را قبول ندارد و علمای وهابیت کسانی را که میلاد پیامبر را جشن می گیرند تکفیر می کنند. حتی در سال های گذشته اقدام به منفجر کردن مراسم جشن میلاد پیامبر کردند چون می خواهند تقکر خود را به زور تحمیل کنند. بعضی ها هم در رسانه ها آتش بیار این معرکه شده اند. 

 

دبیرکل حزب الله خاطرنشان کرد: کسانی که میلاد پیامبر را کفر قلمداد می کنند جشن های میلاد حضرت مسیح را نیز تکفیر خواهند کرد. 

 

وی با اشاره به حادثه چند روز پیش قتل یک دختربچه با مواد منفجره در سوریه گفت: بعد از این حادثه که با کمال خونسردی روی داد مشاهده کردیم آن وحشی (پدر بچه) در کلیپ ویدیویی ظاهر شده و می گوید که دخترش را به سوی خدا فرستاده است!! 

 

سید حسن نصرالله افزود: این حادثه اتفاق تازه ای نیست بلکه حوادث مشابه دیگری در نیجریه نیز روی داده و ما امروز مسئولیت داریم این اتفاقات را محکوم کرده و آن را رسوا سازیم. 

 

وی همچنین با اشاره به جنایت اخیر داعش در سوزاندن سربازان ترکیه گفت: نه اسلام و نه هیچ انسانی این جنایت را قبول نمی کند. 

 

دبیرکل حزب الله گفت: در رسانه های غربی و عربی سخن از تروریسم اسلامی و اسلام تندرو مطرح می شود و این مساله در امور رسانه ای و جنگ روانی کاربرد دارد. 

 

دبیرکل حزب الله گفت: از یک هفته پیش جمعی از شهروندان و نیز عناصر مسلح از بخش شرقی حلب خارج شدند. آیا نمونه ای را سراغ دارید که داعش یا جبهه النصره و عناصر مسلح بر شهری سیطره یافته و به شهروندان و غیر نظامیان اجازه خروج از شهر را داده باشند؟ اما نظام سوریه در حلب و در حمص و خان الشیخ و دیگر مناطق به مسلحین اجازه داد تا با سلاح شخصی سبک خود از شهر خارج شوند. 

 

نصرالله در ادامه به موضوع بحرین و حصر آیت‎الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان این کشور اشاره کرد و گفت: از دولت بحرین می خواهیم که عاقلانه تصمیم گیری کند و اقدامی نکند که منامه و حامیان آن پشیمان شوند.

 

وی گفت: آنچه که روز گذشته در بحرین رخ داده است، نشان می دهد که دولت بحرین بر ارتکاب اقدامات احمقانه و حماقت ها اصرار دارد.

 

نصرالله با اشاره به رخدادهای روز گذشته بحرین و تجمع مردم این کشور مقابل منزل شیخ عیسی قاسم گفت: اگر مقاومت مردم در برابر پلیس نبود، به منزل شیخ عیسی قاسم حمله می شد. بحرینی‌ها تسلیم نمی‎شوند و رهبر خود را تحویل دولت بحرین نمی‎دهند.

 

وی به حادثه تروریستی در الکرک اردن اشاره کرد و گفت: دولت اردن باید از این حادثه عبرت گرفته و دست از حمایت از تروریست ها بردارد. 

 

سید حسن نصرالله همچنین به حمایت های دولت ترکیه از تروریست های داعش اشاره کرد و گفت: دولت ترکیه و حزب حاکم ترکیه که امروز در آتش داعش گرفتار شده بیش از هرکس دیگری از گروه تروریستی داعش با قاچاق نفت و ارسال عناصر مسلح و پول حمایت کرده اما دولت ترکیه نمی خواهد مردم ترکیه به کمک های اردوغان به داعش پی ببرند. 

 

سید حسن نصرالله خاطرنشان کرد: در جنگ های اخیر حلب و هزاران نفر از عناصر خارجی و صدها نیروی انتحاری از کشورهای مختلف حضور داشتند. 

 

وی افزود: ادعای گروه های مسلح که می گویند شکست شان در حلب به خاطر فقدان حمایت و کمک مناسب از آنها بوده ادعای غلطی است و آنها به طور گسترده مورد حمایت های تسلیحاتی و پولی و ارسال عناصر مسلح قرار داشتند. 

 

دبیرکل حزب الله تصریح کرد: اگر بین حمایت های دولت های غربی و عربی از تروریست ها در سوریه و بین حمایت های کشورهای عربی از فلسطین مقایسه صورت گیرد، روشن خواهد شد در سوریه چه اتفاق افتاد. 

سید حسن نصرالله افزود: در سوریه مردم و رهبران و ارتش و متحدان آن عزمشان را برای مقابله و پیروزی جزم کردند. 

 

وی تاکید کرد: صحنه کشتارهای رژیم صهیونیستی در ضاحیه جنوبی بیروت و غزه را نشان داده و گفتند تصاویر متعلق به حلب است. با کمال تاسف تصویر کودکان گرسنه یمن را به عنوان تصاویر کودکان در حلب معرفی کردند. 

 

دبیرکل حزب الله همچنین درباره رویدادهای اخیر بحرین گفت: ما حکومت بحرین را به تعقل دعوت می کنیم و این حکومت نباید اوضاع را به جایی برساند که هم خود و هم حامیانش پشیمان شوند. 

 

سید حسن نصرالله درباره تشکیل دولت و کابینه لبنان گفت: رقابت و درگیری طبیعی بر سر وزارت خانه‌ها وجود دارد و پیش ‌بینی می‌شود که نهایی کردن لیست وزرا با سختی‌های چندانی مواجه نشود و تلاش‌های فعلی متوجه قانون انتخابات است. دولتی لیست وزرا را به تأیید پارلمان برساند نباید صرفا خود را نتیجه انتخابات بداند؛ بلکه باید در قبال مردم در تمامی سطوح احساس مسئولیت کند و عجز و کوتاهی خود را توجیه نکند.

 

دبیرکل حزب‌الله لبنان فضای مذاکرات و رایزنی‌ها را خوب توصیف کرد و گفت: همگان خواهان رسیدن به نتیجه هستند؛ کشور ما در مرحله ثبات سیاسی و امنیتی است و ما منتظر انتخابات پارلمانی پیش رو هستیم و باید آمادگی و احتیاط در سطح سیاسی و امنیتی را حفظ کنیم

منبع : جام

ارسال نظر

آخرین اخبار