از شعار تا واقعیت

سلسله مطالب از شعار تا واقعیت مربوط به وعده های انتخاباتی دکتر حسن روحانی رئیس جمهور منتخب ملت و پیگیری نتیجه این وعده ها می شود.

سرنوشت مسکن اجتماعی چه شد؟

به گزارش گلستان 24، سلسله مطالب از شعار تا واقعیت مربوط به وعده های انتخاباتی دکتر حسن روحانی رئیس جمهور منتخب ملت و پیگیری نتیجه این وعده ها می شود. طبیعتاً یکی از شاخصه هایی که مردم برای انتخاب رئیس جمهور به آن توجه می کنند همین سخنرانی ها و برنامه های کاندیداها برای برون رفت مشکلات موجود و رسیدن به نقطه مطلوب تر می باشد. بنابراین مردم روی وعده های انتخاباتی کاندیداها حساب باز می کنند پس نباید از این مقوله به سادگی عبورکرد.

لذا هدف این سلسله مطالب که اکنون به شماره ششم خود رسیده است آگاهی بخشی به مردم در مورد چگونگی عمل به وعده های انتخاباتی دکتر حسن روحانی می باشد. باشد که مطلوب واقع شود.

در این شماره به وعده دولت در زمینه مسکن و خانه دار شدن قشر زیادی از مردم که توان خرید بالا ندارند و ممکن است تا آخر عمرشان اجاره نشین باشند پرداخته می شود.

وعده دولت در زمینه مسکن با نام مسکن اجتماعی که بارها توسط عباس آخوندی و معاونانش مطرح شده بود تاکنون هیچ اثری از آن نیست و دلیلی که برای انجام ندادن این وعده بارها عنوان نمودند این بود که بودجه این طرح صرف تکمیل پروژه مسکن مهر شد.

حال می خواهیم بررسی کنیم ببینیم که اگر مسکن اجتماعی انجام نشد آیا واقعاً در پروژه مسکن مهر هزینه شده است یا نه و اینکه پیشرفت مسکن مهر در دولت یازدهم تا چه میزان بوده است.

تعدادی از واحدهای مسکن مهر با پیشرفت فیزیکی 70 درصدی در دولت دهم به دولت یازدهم تحویل داده شد که این دولت می بایست تنها 30 درصد باقیمانده این تعداد واحدها را به پایان برساند و تکمیل کند. اما متاسفانه دولت در طول این سه سال و اندی که گذشت این 30 درصد را هم تکمیل نکرد!

در دولت قبلی طبق گفته وزیر راه و شهرسازی وقت، 800 میلیارد تومان بودجه ماهیانه مسکن مهر بود. اما این بودجه در این دولت به ماهیانه 300میلیارد تومان کاهش یافته است. و طبق آمار پیشرفت این پروژه در دولت ماهیانه نیم درصد بوده است!

در دولت تدبیر و امید که هر روز نام تازه ای بر پروژه مسکن مهر می گذاشتند، گاهی می گفتند طرح مزخرفی است و گاهی هم ناکارآمد، این پروژه با مهری مواجه شد و عده زیادی از هموطنانمان که آرزوی خانه دار شدن با مسکن مهر را داشتند نا امید شدند.

و کار به جایی رسید که رهبر معظم انقلاب هم نسبت به این مسئله واکنش نشان داد و از دولت خواست که نسبت به تکمیل این پروژه اهتمام ویژه ای داشته باشد. ناکارآمدی دولت روحانی در به نتیجه رساندن پروژه مسکن مهر موجب شده از 30 هزار واحد فاقد متقاضی مسکن مهر در ابتدای دولت یازدهم امروز به 117 هزار واحد بدون متقاضی برسیم.

بنابراین باید گفت که بودجه مسکن مهر صرف کر دیگری شده است. در نتیجه این ادعای وزیر راه مبنی بر استفاده بودجه مسکن اجتماعی در پروژه مسکن مهر رد می شود. این خود دلیلی است بر ناکارآمدی دولت یازدهم در بخش مسکن.

در اینجا ذکر یک نکته حائز اهمیت است که براستی چرا وقتی رئیس جمهور تغییر می کند و دولت جدیدی روی کار می آید، برنامه های دلت قبلی به غفلت سپرده می شود. دولت یازدهم به جای وعده مسکن اجتماعی بهتر بود به مردم این وعده را می داد که قصد تکمیل پروژه مسکن مهر را دارد.

به نظر می آید تنها کسانی که در این قضیه ضرر می کنند مردم هستند که روی یک طرح دولت حساب باز می کنند و سرمایه شان را به دولت می دهند تا خانه دار شوند اما با تغییر دولت همه این آرزها و امیدها به فنا می رود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار