سید محسن مسلمی، فعال فرهنگی استان گلستان:

آمریکا قصد دارد با مرحله ای کردن مذاکرات وقت ایارن را تلف کند تا به اهداف خود برسد. در نهایت ما همه چیز را از دست می دهیم و آن ها هیچ کدام از خواسته های ما را عملی نخواهند کرد.

مرحله بندی کردن مذاکرات کلاهی بر سر ایران

سید محسن مسلمی، فعال فرهنگی استان گلستان، در مصاحبه اختصاصی با گلستان 24، با اعتقاد به این که آمریکایی ها در این مذاکرات فقط وقت ما را تلف می کنند می گوید: طبق گفته رهبر معظم انقلاب، هدف آمریکا از این مذاکرات این است که وقت ما را تلف کنند تا به اهداف شوم خود برسند. آن چه که ما می خواهیم را هر مرحله عقب تر بیاندازند و رویای برد برد رئیس جمهور بر عکس شود. آن ها ببرند و ما بازنده باشیم.

مسلمی با بیان این که در مذاکره هر دو طرف مذاکره کننده خواسته هایی دارند، ادامه می دهد: حداقل نتیجه مذاکره این است که به یک حداقلی می رسند و هر دو طرف به مقداری از خواسته های خود دست پیدا می کنند. اما در مذاکرات هسته ای ایران، گروه مذاکره کننده روبروی ما، رسیدن به خواسته های ایران را به انجام خواسته های خودشان مشروط می کنند. می گویند شما این کار ها را انجام دهید تا ما در مرحله بعدی که شما را راستی آزمایی کردیم به بقیه مذاکرات بپردازیم. کشور ما این کار را کرد. توافق نامه ژنو را انجام دادیم و باید تحریم ها رفع می شد. اما این اتفاق نیافتاد. در واقع قصد آن ها این است که ما را در خواسته های خود ثابت نگه دارند و با شروطی که می گذارند مرحله به مرحله به خواسته های خود برسند. عملا ما بازنده این مذاکرات هستیم.

وی می گوید ما غنی سازی را متوقف و برخی از تاسیسات هسته ای را راکد کردیم. ممکن است در مرحله بعد مذاکرات آن ها مدعی شوند که با این عمل هم قانع نشدیم و باید یک کار دیگر هم انجام دهید. در نهایت می بینیم ما همه چیز را از دست دادیم اما آن ها هیچ کدام از خواسته های ما را عملی نکردند. مرحله بندی کردن مذاکرات به معنی کلاه گذاشتن سر طرف مقابل است.

مذاکرات امریکا

مسلمی معتقد است که همه ما باید از دولت حمایت کنیم. او می گوید مقام معظم رهبری فرمودند که ما از دولت خود حمایت می کنیم. اما نکاتی را به مقامات دیپلماسی کشورمان متذکر شدند. ایشان در جمعی گفتند من موافق این مذاکرات نبودم. آن ها گفتند می رویم و مذاکره می کنیم و من گفتم بروید. این یعنی نتیجه کاملا مشخص است. آمریکا دنبال این نیست که چیزی از ما بگیرد و در عوض چیزی به ما بدهد. انرژی هسته ای فقط یک بهانه است. آن ها دنبال چیز دیگری هستند. هدف آن ها آرمان های انقلاب اسلامی است. نمی خواهند انقلاب اسلامی به اهدافی که در نظر دارد برسد. آن ها در آخر این مذاکرات، ما را تا مرز خط قرمز هایمان می برند. همان خواسته هایی را از ما دارند که در زمان طاغوت می خواستند.

مقام معظم رهبری برای صلاح مملکت دارد از تیم مذاکره کننده کشورمان حمایت می کند. اصل هم همین است و همه ما هم باید از دولت خود حمایت کنیم و خود زنی نکنیم. اما ما هم به این مذاکرات هیچ امیدی نداریم. چرا که باور داریم آمریکا خوی  استکباری دارد. اوباما و کری هم که گفتند ما از مجلس خود می خواهیم که تحریم ها علیه ایران را لغو کند، فقط یک بازی سیاسی علیه ایران است. می خواستند ما را در وضعیتی قرار دهند که نتوانیم خوب فکر کنیم و سریع تر آن ها را به  اهدافشان برسانیم.

سیدمحسن مسلمی

این فعال فرهنگی تاکید می کند که این تعطیل کردن های مراکز هسته ای هم مثل همان تعطیل کردن های زمان آقای خاتمی است. ما مراکز هسته ای خود را تعطیل کردیم و هیچ نتیجه ای جز عقب افتادن ما در این عرصه نداشت. بعد هم ما پلمب ها را شکستیم و کار خود را پیش بردیم. هدف آن ها چیز دیگری است و انقلاب اسلامی را با این تفکرات نمی خواهند. بهتر آن است که دولت ما وقتش را برای این موضوع تلف نکند و در راه همان اقتصاد مقاومتی  و ساخت و ساز داخلی اقدام کند.

ارسال نظر

  • ناشناس
    1

    درود بر محسن چریک.جانا سخن از زبان ما میگویی

  • امیر
    0

    سید مرد جنگ هستن چندتا گزارش دیگر از خاطرات جنگ ازشون بگیردددددددددددددددددد

آخرین اخبار