جنجال رسانه های غربی در حادثه «شارلی ابدو» علیه مسلمانان و سکوت آنها در واقعه «چپل هیل» جمله معروف کتاب قلعه حیوانات را به ذهن متبادر می کند که «همه برابرتد اما بعضی ها برابرتر.»

سکوت رسانه های غرب در حادثه "چپل هیل" یعنی "همه برابرند بعضی ها برابرتر"

شامگاه روز سه‌شنبه، سه دانشجوی آمریکایی مسلمان، 23 ساله، 21 ساله و 19 ساله (زن، شوهر و خواهر) در نزدیکی دانشگاه «کارولینای شمالی» در «چپل هیل» مورد اصابت گلوله قرار گرفتند و کشته شدند.

به گزارش گلستان 24، این اتفاق بعد از ماجرای «شارلی ابدو» زمانی رخ می دهد که موج اسلام هراسی در رسانه های بیگانه بوجود آورده اند و آن اتفاق را به سه مسلمان که وابسته به گروه تروریستی داعش بودند، منسوب کردند.

کشته‌شدگان، دو خواهر فلسطینی به نام‌های «رزان» (19 ساله) و «یسر» (21 ساله) همراه با یک پسر اهل سوریه به نام «ضیاء برکات» (23 ساله) بودند. قاتل فردی به نام «کریگ استفن هیکس» 46 ساله است که مدام در صفحه فیس‌بوک خود مطالب ضد اسلام و مسلمانان به اشتراک می‌گذاشته است.

وی در یکی از پُست‌های خود در فیس‌بوک نوشته است: «با توجه به زیان و ضرری که از جانب دین شما به جهان وارد می‌شود، می‌توانم بگویم که این صرفا حق من نیست که به شما توهین کنم، بلکه وظیفه من است.»

«ضیاء» و «یسر» که دو ماه پیش با هم ازدواج کردند، سال دوم رشته دندان پزشکی بودند، مسئولان دانشگاه گفته‌اند، این دو واقعا در زندگی و مرگشان برای بقیه الگو بودند. «محمد ابوصلحا» پدر دو دختر جوان و «سوزان برکات» خواهر «ضیاء برکات» در کنفرانس خبری به این جنایت پرداختند.

این اتفاقات وحشیانه و تبعیض نژادی در کشوری رخ می دهد که ادعای حقوق بشر دارند در حالیکه در کشور خود هیچگونه امنیت جانی ندارند و هر لحظه امکان کشته شدن بر اثر نژاد و رنگ پوست و دین و مذهب دارند.

در کشوری که هر کسی از راه می رسد و بنا به ایده خود دست به کشتار می زند و علی الخصوص در ماجرای سه دانشجوی (چپل هیل) که تنها به خاطر داشتن حجاب در آمریکا به شهادت رسیدند.

این اقدام وحشیانه و نژادپرستانه با سکوت محض رسانه های غربی و مهم تر از آن «اوباما»، «جان کری» و «جوبایدن» همراه بوده است، که این سکوت اعتراض خیلی ها را در پی داشت که از آن جمله می توان به تظاهرات در برابر دفتر بنگاه خبر پراکنی بی بی سی در لندن انتقاد، اردوغان به سکوت اوباما و واکنش کاربران توییتری به این بایکوت خبری اشاره کرد.

کاریکاتورهایی که درخصوص جنایت «چپل هیل» منتشر شد نشان از بی توجهی رسانه‌های بین المللی به این جنایت وحشیانه را به گونه های مختلف پوشش دادند.

حتی سران کشورهای دنیا و حتی سرام کشورهای عربی در باره جنایت«چپل هیل» سکوت کرده اند.

در حالیکه در حادثه شارلی ابدو دولت فرانسه مقامات ارشد کشورهای مختلف را در یک راهپیمایی شرکت داد، اما اکنون سه مسلمان که به جرم داشتن حجاب توسط یک نژاد پرست به شهادت رسیدند، در غرب صدایی از کسی بلند نمی شود.

کجایند مدعیان حقوق بشر، حقوق بشری که رسانه های آن در پوشش اخبار دو حادثه «شارلی ابدو» و «چپل هیل» دورویی و تضاد خود را نشان دادند به طوریکه در حادثه «شارلی ابدو» تلاش کردند آن حادثه را نتیجه تروریست اسلامی نشان دهند حال آنکه در پوشش حادثه «چپل هیل» در بایکوت خبری قرار گرفته اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار