رسانه هایی که تا به آن روز تمام تلاش خود را در اقل نشان دادن طرفداران حکومت به کار بسته بودند، اینبار در گزارش های خود –که با بهت و حیرت همراه بود- جمعیت غیر قابل شمارش عشاق حسینی را طرفداران بیشمار حکومت معرفی نمودند! و هیچ کدام از آنان اشاره ای به اعتراض مردم به هتاکین به ساحت مقدس امام حسین علیه السلام ننمودند!

وحشت BBC از دینداری مردم ایران در 9 دی

به گزارش گلستان 24، با شروع التهابات پس از انتخابات در سال 88، رسانه های مغرض بیگانه آتش افروزی های همیشگی خود را صدچندان نمودند. انتشار تصاویر و گزارش های جهت دار و کذب، منتشر نمودن اخبار جعلی از آمار حادثه دیدگان درگیری ها، تحریک مردم به پیوستن به آشوب های خیابانی و ... از جمله ی اقداماتی بودند که خلاف اخلاق رسانه ای از خبرگزاری ها و سایت های –اکثرا- انگلیسی و امریکایی سر زد.

 


 

در تمامی گزارش های مذکور، هم معترضین به نتیجه ی انتخابات و هم آشوبگران فرصت طلبی که به مانور خیابانی می پرداختند اکثریت مطلق و در مقابل اقلیت!! طرفداران نظام اسلامی عنوان می شدند. با توجه به سیاست ضد ایرانی-اسلامی رسانه های غربی، اقلیت دانستن طرفداران حکومت از جانب تمامی خبرگزاری های خارجی (از بی بی سی و سی ان ان گرفته تا ان بی سی نیوز، فاکس نیوز، نیویورک تایمز، جورازلیم پست و ...) امری کاملا عادی جلوه می داد.

اما راهپیمایی عظیم 9 دی در حمایت از ارزش ها و مقدسات مذهبی و در اعتراض به هتک حرمت عاشورا از سوی مردم به اصطلاح خداجو! (تعبیری که موسوی در خصوص حرمت شکنان عاشورای 88 به کار برد) خط بطلانی بر تمامی گزارش های پیشین رسانه های مذکور کشید.

اما توجه به چند نکته ی ظریف خالی از لطف نیست:

1- رسانه های بیگانه در تمام مدت درگیری ها سعی داشتند کل معترضین به انتخابات را مقابل نظام اسلامی قرار دهند. بنابراین، طرفداران احمدی نژاد را طرفدار حکومت معرفی کرده و از سوی دیگر، کل معترضین به نتیجه انتخابات را طرفدار موسوی و مخالف نظام عنوان نمودند. این در حالی است که جمع کثیری از آنان تحت تاثیر جوسازی های رسانه ای و تبلیغات سوء، دچار تردید شده و فقط به نتیجه ی انتخابات شک داشتند (و قطعا اگر رئوس فتنه دست از اقدامات مغرضانه و ناسنجیده برمی داشتند، با ارائه ی مستندات به راحتی درباره ی سالم بودن انتخابات قانع می شدند).

2- رسانه های مذکور، در تمامی گزارش های خود معترضین را اکثریت مطلق عنوان کرده و مدعی بودند طرفداران حکومت اقلیتی بیش نیستند. این امر، سیاست ثابت آنان در طول عمر فتنه تا روز 9 دی بود.

3-  اما نکته ی آخر و مهم اینکه پس از دریافت گزارش های تصویری گسترده از راهپیمایان 9 دی به یکباره سیاست خود را تغییر دادند! رسانه هایی که تا به آن روز تمام تلاش خود را در اقل نشان دادن طرفداران حکومت به کار بسته بودند، اینبار در گزارش های خود –که با بهت و حیرت همراه بود- جمعیت غیر قابل شمارش عشاق حسینی را طرفداران بیشمار حکومت معرفی نمودند! و هیچ کدام از آنان اشاره ای به اعتراض مردم به هتاکین به ساحت مقدس امام حسین علیه السلام ننمودند!

به عنوان نمونه بی بی سی که هر روز گزارش های مصور طولانی در خصوص حضور مخالفین نظام! در خیابان ها را منتشر می نمود در روز 30 دسامبر 2009 (9 دی) در گزارش کوتاهی نوشت: ”در شهرهای بزرگی مانند تهران، شیراز، قم و ... ده ها هزار نفر به برگزاری راهپیمایی عظیمی در طرفداری از حکومت پرداختند.

این حرکت در پاسخ به راهپیمایی های معترضین و مخالفین حکومت صورت گرفت." بی بی سی اگرچه جمعیت میلیونی شرکت کنندگان 9 دی را به ده ها هزار نفر در هر شهر خلاصه کرد و در جایی دیگر عنوان نمود ”راهپیمایی بزرگ 30 دسامبر توسط دولت برنامه ریزی شده بود و شرکت کنندگان توسط اتوبوس های دولتی به محل تجمعات آورده شده بودند" اما عظمت حماسه ی آن روز به حدی بود که هیچ رسانه های –حتی بی بی سی- نتوانست از انتشار خبر آن بگذرد و آن را نادیده بگیرد. گاردین نیز در گزارش مشابهی شرکت کنندگان 9 دی را ”افراطی های طرفدار حکومت" عنوان کرد، نه معترضین به هتک حرمت عاشورا! بدین ترتیب تنها راه بی اثر کردن انتشار خبر را در آمیخته ساختن آن به دروغ دیدند: 1. تقلیل جمعیت از ده ها میلیون نفر به ده ها هزار نفر، 2. ادعای اینکه راهپیمایی با عظمت 9 دی یک تجمع دولتی بوده، 3. ادعای مضحک غیر بومی بودن جمعیت شرکت کننده در راهپیمایی ( و آوردن آنان توسط اتوبوس از مکان های دیگر)

اما بزرگترین دروغ رسانه های اینچنینی، حذف علت اصلی به خیابان آمدن مردم در 9 دی بود.

براستی علت این تغییر سیاست چه بود؟ چه اتفاقی افتاد که رسانه هایی –که حکومت ایران را بدون طرفدار جلوه می دادند حاضر شدند عنوان کنند که ده ها هزار نفر طرفدار حکومت در 9 دی ماه 88 در حمایت از نظام اسلامی به خیابان ها ریختند؟

پس از به آتش کشیدن خیمه های عزای سرور شهیدان، امام حسین علیه السلام و هلهله و سوت و کف و برهم زدن مراسم عزاداری و همچنین حمله به عزاداران حسینی در تهران و برخی دیگر از شهرها، غیرت دینی عاشقان اهل بیت به جوش آمده و صبر و تحمل مردم متعصب و معتقد به ارزش ها و مقدسات مذهبی به پایان رسید. در بین راهپیمایان 9 دی که در اعتراض به هتک حرمت عاشورا توسط آشوبگران به خیابان ریخته بودند جمع زیادی از همان معترضینی حضور داشتند که امثال بی بی سی آنها را مخالف حکومت جلوه می دادند. حال چه اتفاقی افتاده بود که تمامی آنها موافق حکومت جلوه داده می شدند؟

9 دی، درس بزرگی به دشمنان اسلام و ایران اسلامی داد که تا ابد از خاطر آنها نخواهد رفت (حتی اگر هیچگاه به آن اعتراف نکنند). دشمن به درستی فهمید که حتی می توان معترض به انتخابات انجام شده در نظام اسلامی بود و چند ماه در خیابان به اعتراض پرداخت اما غیرت دینی داشت!

عشق امام حسین علیه السلام چنان جاذبه ای دارد که صفوف مقابل هم طی چند ماه را به طرفه العینی شانه به شانه ی هم به خیابان می کشاند و این زنگ خطری بزرگ برای آنهایی بود که از قدرت و کشش خون مقدس اباعبدالله غافل شده بودند. به همین دلیل بود که سال به سال بر حساسیت ها درخصوص شعائر دینی مسلمانان و مخصوصا شیعیان افزوده می شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار