​وزیر ورزش و جوانان: خودهاشمی‌پنداری حجت‌الاسلام مهاجری با کنایه به «بزرگان نظام»!

پلاسکو آری؛ گرد و غبار اهواز و سیل در سیستان و بلوچستان و کرمان نه! مشاوران روحانی دیگر توییت نمی‌نویسند...

کشورهای 1+5 می‌خواستند به ما حمله کنند!
 
به گزارش گلستان24، «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. شنبه تا چهارشنبه، 7:30 دقیقه صبح با بسته خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید...

 

وزیر ورزش و جوانان: کشورهای 1+5 می‌خواستند به ما حمله کنند!

«مسعود سلطانی‌فر» وزیر ورزش و جوانان اخیراً در گفت‌وگو با ویژه‌نامه روزنامه اصلاح‌طلب شرق، طی اظهاراتی گفته است:

من بهمن سال پیش در مذاکره بین هیئت ایرانی و هیئت فرانسوی در فرانسه حضور داشتم. اولاند در این نشست به ما گفت ما کشورهای 1+5 سر اصل حمله به ایران اختلاف نظر نداشتیم بلکه اختلاف ما بر سر زمان حمله بود. یعنی نهایتا بر سر اینکه به تأسیسات اتمی و نظامی و نهایتا اقتصادی ایران حمله کنیم اختلافی نبود اما تعدادی معتقد بودند باید مذاکرات را ادامه دهیم ولی شماری معتقد بودند ایران قابل مذاکره و پذیرش شرایط بین‌المللی نیست.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه همچنین با اشاره به انتخابات آینده و با این پیش‌فرض که رئیس‌جمهور روحانی در انتخابات آینده هم برنده است! می‌گوید: دولت بعد، قطعا دولت جوان‌تری خواهد بود.

سلطانی‌فر در ادامه تصریح می‌کند: اینگونه نیست که فکر کنیم در دولت آتی همه زیر 40 سال خواهند شد اما کابینه بعدی قطعا کابینه جوان‌تری خواهد بود.

وزیر ورزش و جوانان: کشورهای 1+5 می‌خواستند به ما حمله کنند!/ خودهاشمی‌پنداری حجت‌الاسلام مهاجری با کنایه به «بزرگان نظام»!

*قبل از سلطانی‌فر، معاون حقوقی و مشاور اقتصادی رئیس‌جمهور نیز به مسئله عزم کشورهای 1+5 برای حمله به ایران اشاره کرده بودند.

مثلاً «محمدعلی نجفی» مشاور اقتصادی رئیس‌جمهور روحانی طی اظهاراتی گفته بود: وقتی به این می‌اندیشم که اگر برجام اتفاق نیافتاده بود و توافق نشده بود، تنم می‌لرزد، اولاند در یک دیدار خصوصی صراحتاً گفت در مورد حمله به ایران به توافق رسیده بودیم و تنها اختلاف بر سر زمان و گستره حمله بود که به نتیجه نرسیده بود که فکر می‌کردم این را تنها در دیدار خصوصی می گوید اما در پایان نشست و وقتی بیرون آمدند در مصاحبه مطبوعاتی مشترک، باز سربسته اعلام کرد.[1]

رئیس‌جمهور روحانی نیز با اینکه قرار بود برجامش دستاوردهای مشخص و ملموسی مثل «لغو تمام تحریم‌ها» و «ارزانی» را با خود به همراه داشته باشد اما چندی قبل از این گفت که «مهم‌ترین دستاورد برجام این است که سایه شوم تهدید از سر ما رفع شد»![2]

این اظهارات در حالی است که نه تنها شخص اولاند بلکه مقامات فوق‌الذکر در دولت یازدهم نیز اعلام نمی‌کنند که اگر قصد دشمن این بوده چرا در تمام طول 8 سال عمر دولت‌های نهم و دهم اقدام به این کار نکرد؟!

و یا اصلاً چرا پس از شکست مذاکرات و توافقات همین تیم فعلی مذاکره‌کننده در سال 84 اقدام به حمله به ایران نکرد؟

لرزه اندام برخی مقامات دولت اعتدال از فرض حمله دشمن در حالیست که به گواه تمام کارشناسان سیاسی و امنیتی، این قدرت دفاعی و اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران در کنار شهادت‌طلبی جوانان کشور بوده است که نه تنها دشمن را از هرگونه ایذائی علیه کشور باز داشته بلکه ایران اسلامی را در تمام جنگ‌های نیابتی با آمریکا و اسرائیل در منطقه و حتی در جهان نیز به سر منزل پیروزی رسانده است.

مقامات دولت یازدهم همچنین گویا گزارش‌هایی نظیر مطلب اخیر«امریکن ‌اینترست» را هم نمی‌خوانند...

این پایگاه آمریکایی به تازگی در گزارشی تحت عنوان «هشت قدرت بزرگ سال 2017» به قدرت‌های برتر جهان پرداخته و در این گزارش ایران را در شمار هشت قدرت برتر دنیا و در رده هفتم معرفی کرده و بالاتر از رژیم صهیونیستی (متحد نخست آمریکا) آورده شده است.[3]

(این گزارش آمریکایی پس از اظهارات سلطانی‌فر منتشر شده است.)

در اشاره به اظهارات سلطانی‌فر پیرامون جوان‌تر بودن کابینه آینده رئیس‌جمهور روحانی نیز بایستی اشاره کرد که مزاج این صحبت‌ها بیشتر انتخاباتی به نظر می‌رسد!

چه اینکه معقول نیست دولتی که بر «شیخوخیت» تأکید دارد و مسئله «خستگی» به یک شاه‌بیت در ادبیات سیاسی او و هواداران اصلاح‌طلبش تبدیل شده است؛ بخواهد کابینه‌ای جوان‌تر از کابینه فعلی ترتیب بدهد.

(فرض بر اینکه اساساً رئیس‌جمهور روحانی پیروز انتخابات آینده باشد)

لازم به یادآوریست طرح حمله دشمن به ایران و رفع شدن آن بوسیله برجام! در حالی از جانب دولتمردان عنوان می‌شود که بر اساس اسناد منتشره، «حسین موسویان» که رسانه‌ها از وی با عنوان «سخنگوی غیر رسمی دولت روحانی» یاد می‌کنند؛ نه تنها از کاخ سفید برای ترویج برجام پول گرفته بلکه چندین مرتبه نیز میهمان مقامات بلندپایه دولت آمریکا بوده است.

 

***

 

خودهاشمی‌پنداری حجت‌الاسلام مهاجری با کنایه به «بزرگان نظام»

وزیر ورزش و جوانان: کشورهای 1+5 می‌خواستند به ما حمله کنند!/ خودهاشمی‌پنداری حجت‌الاسلام مهاجری با کنایه به «بزرگان نظام»!آقای مسیح مهاجری، مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی که در روزهای پس از درگذشت مرحوم هاشمی بر شدت و حجم فعالیت‌های خود افزوده است، در سرمقاله شنبه گذشته روزنامه خود با عنوان «از اعتماد مردم حفاظت کنید»، نوشت:

«این سؤال بسیار مهم کاملاً مطرح‌کردنی است که چرا بزرگان ما با عزمی جدی درصدد جلوگیری از تشنج آفرینی‌های داخلی و تحرکات خلاف اخلاق و خلاف شرع افرادی که به بهانه حمایت از انقلاب و دفاع از نظام جمهوری اسلامی هر اقدام خلافی که بخواهند مرتکب می‌شوند و به هیچ چیز پای بندی نشان نمی‌دهند، بر نمی‌آیند؟»

او همچنین می‌افزاید: کسانی که به نام دین و به بهانه حمایت از ولایت، زشت‌ترین تهمت‌ها را به رئیس جمهوری که با تنفیذ ولایت مشغول کار است می‌زنند و هر جا که بخواهند بدون هیچ مانعی سخنرانی‌های تفرقه‌افکنانه می‌کنند، دروغ می‌گویند، تخریب می‌کنند، ناسزا می‌گویند و حتی به تهدید متوسل می‌شوند، چرا مهار نمی‌شوند؟ کسانی که مسئولین ارشد نظام را خائن می‌نامند و بدون ارائه کوچک‌ترین مدرک و سند هرچه بخواهند به آنها نسبت می‌دهند، چرا آزادانه به این تخریب‌ها ادامه می‌دهند و کسی مانع این همه تخلف نمی‌شود؟ با کسانی که حتی بعد از فقدان بزرگان انقلاب و نظام، بدترین تهمت‌ها را به آنها می‌زنند و سخیف‌ترین نسبت‌ها را به آنها می‌دهند، چرا حتی برخورد ارشادی نمی‌شود؟

حجت‌الاسلام مهاجری در بخش دیگری از یادداشت خود با اشاره به خطرهای فرض خود تصریح می‌کند: خطر دیگر این است که عده‌ای با مشاهده سکوت بزرگان در برابر نارواها دچار بی‌اعتمادی به نظام و بی‌تفاوتی نسبت به انقلاب می‌شوند.

او در خاتمه می‌گوید: (ما) به اعتماد مردم نیاز مبرم داریم. این اعتماد را بزرگان ما فقط از طریق حاکم کردن اخلاق و ضوابط شرعی بر رفتارها و گفتارها می‌توانند حفظ کنند.[4]

 

*کنایه‌های «استاد مهاجری» به بزرگان نظام! مسبوق سابقه است.

او حوالی 2 سال قبل و طی اظهاراتی در مراسم بزرگداشت شهید عباسعلی ناطق نوری، برادر آقای ناطق نوری نیز اینطور گفته بود که جامعه فعلی ایران دچار سقوط اخلاقی شده و البته علت سقوط شاه خائن هم نداشتن اخلاق بوده است!

آقای مهاجری همچنین با بیان اینکه اخلاق گمشده امروز جامعه ایران است، تصریح کرد: اگر قرار باشد کشور را به این سبک اداره کنیم، به برخی موارد آن انتقاد دارم.[5]

در اشاره به اظهارات حجت‌الاسلام مهاجری در سرمقاله روزنامه جمهوری اسلامی بایستی در گام اول تأکید کرد که کار غلط، تهمت و بیان و عمل خلاف شرع، حتماً همیشه غلط و خلاف شرع است و به ادعای مرتکبین آنها و اعتقادات لسانی و سوابق آنها ربطی ندارد.

که فرمود: اسلام به ذات خود ندارد عیبی... هر عیب که هست از مسلمانی ماست!

اما محتوای ادعا شده در کلام آقای مهاجری نه تنها برای کلیّت اصولگرایان و جبهه نیروهای ارزشی و انقلابی صادق نیست بلکه اتفاقاً باید آنرا در اردوگاه اصلاح‌طلبان و دوستان این روزهای آقای مهاجری جستجو کرد...

از صدر هرم آنها گرفته که دائماً یا با «شورای رهبری» و یا با «اخلاق» و «ضرورت فکّ حصر از فتنه‌گران» به «بزرگان نظام» کنایه می‌زنند تا سطح قاعده آنها که به‌کار بردن لغاتی مثل افراطی، بی‌عقل، بیسواد، بی‌شناسنامه، بروید به جهنم، تندروها، کاسبان تحریم، مثل کلاغ، گربه‌صفت و... علیه رقبای سیاسی، قوت روزانه آنهاست.

ضمن اینکه سؤال اینجاست که چرا قلم آقای مهاجری درباره توهین‌ها و دروغ‌های بزرگی مثل «تقلّب در سال 88»، ماجرای «مخالفت امام راحل با شعار مرگ بر آمریکا»، «پردستاوردی برجام»، «زانو زدن آقای ظریف در مقابل امیر کویت»، «پول گرفتن سخنگوی غیر رسمی دولت آقای روحانی از کاخ سفید» و یا «توهین به رئیس‌جمهور قبلی» جوهری نشد و به کار نیافتاد؟!

دروغ‌ها و توهین‌هایی از این بالاتر...؟!

مگر دولت قبلی تنفیذ رهبر معظم انقلاب را نداشت که جریان خاص هنوز از مرده‌ی او هم نمی‌گذرد؟

اتفاقا در این فضا شاید نیازی هم به ورود «بزرگان نظام» و توصیه‌های مولوی و ارشادی به کسی نباشد.

زیرا مردم خود بهترین قضات هستند و نه تنها اشتباه یک نفر را به نام یک جریان نمی‌نویسند بلکه به تماشای رفتار جمعی و مسلک همیشگی جریان‌ها می‌پردازند.

بدیهیست که در این فرایند عقلایی و آزادی برای قضاوت، اعتماد مردم نیز به اُسّ اساس نظام نه تنها کمتر نمی‌شود که روز به روز هم بیشتر می‌شود.

 

***

 

پلاسکو آری؛ گرد و غبار اهواز نه! مشاوران روحانی دیگر توییت نمی‌نویسند

وزیر ورزش و جوانان: کشورهای 1+5 می‌خواستند به ما حمله کنند!/ خودهاشمی‌پنداری حجت‌الاسلام مهاجری با کنایه به «بزرگان نظام»!با گذشت یک هفته از فاجعه پلاسکو اما واکنش دولتمردان، چهره‌ها و رسانه‌های جریان سیاسی خاص به حوادث همزمانی همچون سیل در سیستان و بلوچستان و کرمان و گرد و غبار در اهواز به هیچ‌وجه همسنگ با عکس‌العمل و جنجال آنها نسبت به حادثه پلاسکو نیست.

حسام‌الدین آشنا، مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور و حمید ابوطالبی معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور که در لحظات اولیه وقوع حادثه در ساختمان پلاسکو اقدام به توییت نویسی در این باره و متهم کردن «محمدباقر قالیباف» تلویحی شهردار تهران کرده بودند، تا این لحظه هیچ عکس‌العمل خاصی نسبت به گرد و غبار در اهواز و سیل در سیستان و بلوچستان و کرمان نشان نداده‌اند و چیزی در این باره ننوشته‌اند!

رسانه‌های مبرّز اصلاح‌طلب نیز روز شنبه گذشته عموماً ترجیح دادند در تیترهای اول خود با مطالبی درباره مرحوم هاشمی، اقدامات عجیب ترامپ و پلاسکو به دکه‌های مطبوعاتی بیایند.

صحبت‌های غیر کارشناسی مجری برنامه پربیننده نود و درخواست تلویحی وی برای «استعفای شهردار تهران» در کنار سکوت این برنامه نسبت به وقوع سیل در سیستان و بلوچستان و کرمان و گرد و غبار اهواز نیز بر عمق حواشی افزوده است.

 

*این سردی و سترونی جریان خاص و جریان دولتی نسبت به حوادثی که نمی‌توان به هیچ بهانه‌ای، رقیب انتخاباتی را در آنها منکوب کرد، اعتراض فعالان سیاسی و رسانه‌ای را برانگیخته است.[6]

در ادامه برخی از توییت‌ها و پست‌های اینستاگرامی فعالان مجازی در اعتراض به سکوت دولت و جریان خاص را می‌خوانید:

 

_ روحانی اگه توی فرانسه سیل اومده بود، پیام همدردی که فرستاده بود، تازه خودش هم برا امداد رسانی رفته بود.

 

_ کجایی آقای روحانی، سیستان بلوچستان سیل اومده؟ دارم فکر می‌کنم چجوری استعفای قالیباف رو مطرح کنم.

 

_ به شدت چشم انتظار دوشنبه و برنامه تخصصی نود هستم تا ببینم عادل همه چیزدان چه تحلیل و راهکاری راجع به سیل سیستان و بلوچستان داره؟

 

_ سیل در سیستان مردم محروم اونجا رو در شرایط سخت قرار داده و دولت در خوابی عمیق هنوز دنبال تقصیرات قالیباف هست!

 

_ دولت تو این فکره که تو بیانیه اش چطور بنویسه دنبال مقصر غیردولتی باشیم! هر جور که شده باید بیوفته گردن قالیباف.

 

_دوشنبه این هفته در برنامه نود، منتظر کولاک عادل فردوسی‌پور باشید. با توجه به سیل و آبگرفتگی روزهای اخیر در 6 استان شرقی و جنوبی و بی‌توجهی مسئولین و رسانه‌ها به این حادثه مهم و مشکلات مردم، تنها کسی که با طوفان خود در برنامه نود موج برکناری و استعفای مسئولان را در این استان‌ها و دولت به راه خواهد انداخت، کسی نیست جز عادل فردوسی‌پور.

 

_ ای کاش سیستان هم بوی نویی میداد!! یا شهردار شهرهایش قالیباف بود!! یا کنسرتی در آنجا لغو می‌شد! یا حداقل فریدونی در آنجا بود...

 

_ اونایی که یه ریز برای حادثه پلاسکو هشتگ میزنن قالیباف استعفا لطف کنن یه جوالدوزم به دولت محبوبشون بزنن که سیستان بلوچستان رو آب برد.

منبع : مشرق

ارسال نظر

آخرین اخبار