کارشناس مسائل بین الملل، در گفت و گو با گلستان24؛

اگر جمهوری اسلامی دچار شاه سلطان حسین‏ها بشود، دچار مدیران و مسئولانی بشود که جرأت و جسارت ندارند؛ در خود احساس قدرت نمیکنند، در مردم خودشان احساس توانائی و قدرت نمیکنند، کار جمهوری اسلامی تمام خواهد بود

مردان دیوانه آمریکایی ها و شاه سلطان حسین های وطنی ما/ رئیس جمهور آمریکا ، 22بهمن سیلی محکمی از ملت ایران خواهد خورد

به گزارش گلستان24، حسن بیارجمندی کارشناس مسائل بین الملل طی یادداشتی نوشت:

اقدامات و مواضع جنون آمیز رئیس جمهور جدید آمریکا و تیم امنیتی او در یک هفته اخیر را اکثر تحلیلگران همچون اسلاف ترامپ در چارچوب نظریه مرد دیوانه نیکسون ارزیابی می کنند. براساس این نظریه، دشمنان آمریکا باید چنین دریابند که ما(روسای جمهور آمریکا) دیوانه و غیرقابل پیش بینی بوده، نیروی مخرب خارق العاده ای در فرمان خود داریم تا به این ترتیب با هراس و ترس به خواست ما گردن نهند.

در آخرین موضع خصمانه علیه ایران ،رئیس جمهور آمریکا در توئیتر شخصی خود اعلان داشته است که «ایران با آتش بازی می‌کند. آنها قدر مهربانی اوباما را نمی‌دانند.من آنطور (مهربان) نیستم» و ساعاتی پیش نیز برای نشان دادن این نامهربانی خود تحریم های جدیدی علیه ایران وضع و اعلام نمودند. حال اینکه ملت ایران بعد از پیروزی  انقلاب اسلامی، از این دست نامهربانی ها از اسلاف ترامپ بسیار دیده است و این چیز تازه ای نیست.

بنظر نگارنده ارزیابی چنین رویکرد تهاجمی و واقعیت بیرونی آن در این وهله و مقطع زمانی تا برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از  اهمیت ثانی برخوردار است چرا که اولا براساس تجربیات قریب چهار دهه گذشته این تهدیدات خارجی منجر به وحدت و انسجام ملی  و تقویت روحیه انقلابی ایرانیان می شود و در روز های 19 و 22بهمن سال جاری ،رئیس جمهور تازه به دوران رسیده آمریکا و تیم امنیتی آن سیلی محکمی از رهبری و مردم ایران اسلامی خواهند خورد.

ثانیا قدرت دفاعی و تهاجمی ایران شاهد ارتقای چشمگیر و خیره کننده ای بوده و هست و تجربیات نوین دفاع مقدس  در 5سال گذشته در جبهه مقاومت اسلامی بخوبی این را  اثبات نموده است؛ تا جایی که خود رئیس جمهور جدید آمریکا  از شکست در برابر ایران علی رغم پروژه 6تریلیون دلاری آمریکا و متحدینش در  غرب آسیا سخن می گوید.

ثالثا ایالات متحده بطور خاص در این دوره جدید بجهت اختلافات واگرایانه اجتماعی و سیاسی داخلی و از دست دادن متحدین سنتی خود ،در جایگاهی به مراتب متزلزل  تر قرار دارد و قادر به انتخاب گزینه نظامی در چنین  نقطه ثقل نظم و امنیت بین الملل با توجه به هزینه های سنگین آن حداقل در یکسال آینده نیست. همانطور که سخنگوی کاخ سفید بر این نکته تاکید نموده است که: «(ترامپ) هیچ گزینه‌ای را از روی میز خارج نمی‌کند اما تأثیرات چیزی مانند آنچه گفتید (اقدام نظامی) را هم درک می‌کند.»

رابعا افکار عمومی  و عمده رسانه های جهان بشدت علیه دولت جدید آمریکا منفی است و در حال تبدیل شدن به یک موج چهارم ویرانگر بیداری است و در چنین فضایی آنان قادر به همراه کردن جهانیان با خود نیستند.

اما بنظر نگارنده آنچه در این وهله نخست بسیار واجد اهمیت است و نقش موثری بر کنترل شرایط و حفظ مولفه های برشمرده شده آن در بالا خواهد داشت ؛عبارت است از مصونیت بخشی فضای کنونی کشور در برابر تحرکات  شاه سلطان حسینها و جلوگیری از نفوذ تفکرات آنان به فضای گفتمان انتخاباتی است.بی شک در این شرایط خطیر تاثیر پذیری بعض مسئولین کشوری  از چنین  جنگ روانی مردان دیوانه آمریکا ،نه تنها محاسبات تصمیم سازان و تصمیم گیران اجرایی کشور بلکه محاسبات مردم را به تبعیت از این شاه سلطان حسین های نفوذی تغییر خواهد داد و این دقیقا آن چیزی است که  اتاق فکر گرگها طراحی کرده اند .

این وضعیت کنونی دقیقا تداعی کننده آستانه حمله نظامی آمریکا در سال 1386 است که با وجود مرتفع شدن آن به لطف خدا و تدابیر قابل تحسین مسئولین وقت در همان سال، سایه تهدیدات تا سال87 و وارد شدن به فضای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بر سر کشور بود .در همان مقطع زمانی رهبر معظم انقلاب اسلامی این مهم را با بیان بخشی از تاریخ این کشور به مردم اینگونه یادآوری کردند و نسبت بدان هشدار دادند:

حسن بیارجمندی سلطان حسین ها2

بر کشور  آن روزی که شهر اصفهان در دوره‏ ی شاه سلطان حسین مورد  غارت قرار گرفت و مردم قتل عام شدند و حکومت باعظمت صفوی نابود شد، خیلی از افراد غیور بودند که حاضر بودند  مبارزه و مقاومت کنند؛ اما  شاه سلطان حسین ضعیف بود. اگر جمهوری اسلامی دچار شاه سلطان حسین‏ها بشود، دچار مدیران و مسئولانی بشود که جرأت و جسارت ندارند؛ در خود  احساس قدرت نمیکنند، در مردم خودشان احساس توانائی و قدرت نمیکنند، کار جمهوری اسلامی تمام خواهد بود.۱۳۸۷/۰۹/۲۴

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار