دفاع ناشیانه روزنامه‌ اصلاح‌طلب از دولت

دفاع همیشه از اقدامات انجام شده نیست؛ گاهی اوقات برخی رسانه‌ها ناچار از «اظهارنظرها»و «نقل قول‌ها» گزارش مصور و آماری تولید می‌کنند!

گزارشی برای یک «تیتر»!

به گزارش گلستان24،گرد و غبار شدید استان خوزستان که منجر به قطع آب و برق در برخی مناطق استان شد، واکنش چهره‌های سیاسی، ورزشی و هنری متعددی را در پی داشت.

اما برخلاف بسیاری از چهره‌های معروف و دلسوز، منصور مظفری مدیر مسئول روزنامه آفتاب یزد در مقام دفاع از دولت برآمد و اعلام کرد: دولت در استان خوزستان کم نگذاشت!

وی اعلام کرد به زودی در گزارشی مبسوط خواهیم گفت که چگونه دولت تدبیرو امید علیرغم تمام تبلیغات منفی در این زمینه عملکرد قابل دفاعی داشته و هم عاقلانه تصمیم گرفته و هم مدیریت میدانی را عملیاتی نموده است.

یک روز پس از اظهارنظر مدیر مسئول آفتاب یزد، روزنامه نگاران این روزنامه اصلاح طلب که خود را در عمل انجام شده دیدند، سعی کردند به هر طریق ممکن، گزارشی را در توجیه عملکرد دولت یازدهم منتشر کنند.

به همین منظور روزنامه آفتاب‌یزد، نیم‌صفحه اصلی، تیتر و عکس اول خود در روز سه شنبه 95/12/3 را کامل به یک گزارش سفارشی اختصاص داد.

 

اساسا زمانی که سخن از عملکرد مجموعه‌ای در قبال یک حادثه یا پدیده‌ به میان می آید، مخاطب انتظار دارد از اقدامات انجام شده در راستای کاهش خطر، تصمیمات پیگیرانه و یا بودجه های اختصاص داده شده در خصوص حادثه مطلع شود اما این روزنامه اصلاح‌طلب برای پر کردن بندهای گزارش خود در دفاع از عملکرد دولت تدبیر و امید چه کرد؟

روزنامه آفتاب یزد به جای ارائه آمار دقیق اقدامات انجام شده در گزارشش به روزشمار یک هفته‌ای اظهارنظرهای مسئولان پرداخت. این روزنامه به جای آن که توضیح دهد کدام مسئول یا وزیر با اقداماتش توانسته قدمی در کاهش آلام مردم خوزستان بردارد،‌ به صرف حضور وی در منطقه و یا انتشار مصاحبه‌ها اکتفا کرد!

روزنامه آفتاب‌یزد در گزارش ادعایی مصور و آماری! خودش نوشت:

 

*حمید چیت‌چیان، وزیر نیرو

به دنبال قطع برق 90 درصد از مشترکان در 11 شهرستان خوزستان، نخستین دولتمرد حسن روحانی وارد خاک اهواز شد!

 

*خداکرم جلالی، معاون وزیر جهادکشاورزی

در نشست بررسی و مقابله با پدیده ریزگردها در استانداری خوزستان حضور داشت!

 

*احمد میدری، معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

در نشست مشترک اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی‌با علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مسئولان سازمان منطقه آزاد در آبادان حضور یافت!

 

*حمید چیت‌چیان، وزیر نیرو

وزیر نیرو به منظور بازدید از وضعیت شبکه‌های آب و برق در اهواز به خوزستان سفر کرد. در این بازدید معاونان وزیر و مسئولان ذیربط خوزستان او را همراهی کردند!

از این موارد جالب تر آن است که این روزنامه در دفاع از عملکرد معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست تنها به اظهارنظر وی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران بسنده کرد! ابتکار:« وزیر کشاورزی در منطقه در حال پیگیری برای حل مشکلات مردم این استان هستند. تالاب هورالعظیم در سال 92 کاملا خشک شده بود اما با اقدامات دولت، الان 70 درصد این تالاب آبگیری شده است و در وضعیت خوبی به سر می‌برد. تالاب شادگان هم وضعیت خوبی دارد. استان خوزستان برای دولت بسیار اهمیت دارد و امیدواریم با طرح‌های در دست اجرا مشکلات مردم این استان را به حداقل برسانیم.»

گزارش «مصور و آماری!» روزنامه آفتاب یزد

 

در پایان بار دیگر باید از منتشر کنندگان این گزارش «مصور و آماری!» پرسید که آیا انتشار مصاحبه مسئولان با خبرنگاران و شرکت آن‌ها در نشست‌ها و جلسات را می‌توان در قالب عملکرد پاستورنشینان قلمداد کرد؟ آیا صرف «وارد خاک اهواز شدن»،‌«حضور در نشست و بررسی و مقابله با پدیده ریزگردها»، «حضور در نشست مشترک نمایندگان با وزیر کار»،«شرکت در جلسه ستاد مدیریت بحران» مشکلی از آلودگی هوای استان را برطرف کرده است؟ آیا گمان نمی‌کنید دفاع نکردن بهتر از بددفاع کردن است؟

 

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار