نقدی به اظهارات روحانی

سخنان حسن روحانی در همایش سراسری مجریان برگزاری انتخابات سال 96 در روز گذشته به حق نشان داد که وی توانایی بسیاری در بیان مسائل موهوم و غیرکارشناسانه دارد.

روحانی به جنگ گزارش رفع تحریم گزارش رفع جنگ داد/ رئیس جمهور: برجام جلوی جنگ را گرفت!/ رهبر معظم انقلاب: به مسئولین ما میگویند اگر برجام نبود، حتماً جنگ بود؛ دروغ محض!
به گزارش گلستان24، این که " اگر برجام نبود پس جنگ می‌شد" از جمله مسائلی است که هیچ عقل سلیمی نمی‌تواند آن را بپذیرد لذا تکرار این مسئله شاید تاکتیکی باشد برای ایجاد تهدید‌های خیالی و جلب آرای مردم در انتخابات!
 
 روحانی
در همین راستا حجت‌الاسلام  حسن روحانی روز گذشته مدعی شد:
 
اگر برجام هیچ کاری نکرده باشد، فقط قطعنامه‌های الزامی فصل 7 شورای امنیت سازمان ملل را بدون اینکه حتی یک ساعت آن را اجرا کنیم، برای اولین بار در تاریخ سیاسی جهان لغو کردیم، برای موفقیت‌آمیز خواندن آن کافی است چرا که هیچ کشوری نبوده که او را به فصل 7 منشور سازمان ملل بکشانند مگر آنکه آن نظام را سرنگون کرده و جنگ را بر آن تحمیل کنند.
 
این صحبت‌های روحانی در حالی است که پیش‌تر رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم آذربایجان به این شبهه نخ نما شده پاسخ داده آن را دروغ محض نامیدند. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در این باره تصریح کردند:
 
آن مسئول اروپایی هم، به مسئولین ما میگوید که جنگ در ایران حتمی بود؛ اگر برجام نبود، حتماً جنگ بود؛ دروغ محض! چرا میگویند جنگ؟ برای اینکه ذهن ما برود به جنگ [امّا] جنگ واقعی چیز دیگر است؛ جنگ واقعی جنگ اقتصادی است، جنگ واقعی تحریم است، جنگ واقعی گرفتن عرصه‌های کار و فعّالیّت و فنّاوری در داخل کشور است؛ این جنگ واقعی است. ما را به جنگ نظامی متوجّه میکنند تا از این جنگ غفلت کنیم؛ جنگ واقعی جنگ فرهنگی است.
 
البته ایرادات صحبت‌های رئیس جمهور فراتر از این مورد است چرا که با هنرمندی! تیم مذاکره کننده کشورمان تمام قطعنامه‌های پیشین در قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد تجمیع شده است. این سخن که قطعنامه‌های گذشته ذیل بند هفتم بوده نیز به لحاظ حقوقی معنایی ندارد چرا که اگر این ادعا صحیح باشد قطعنامه 2231 نیز تحت فصل هفتم منشور سازمان ملل می‌باشد البته با این تفاوت که قطعنامه‌های گذشته توسط نظام استکباری علیه ایران وضع می‌شد ولی این قطعنامه‌ها به وسیله  حسن روحانی،محمد جواد ظریف، عباس عراقچی و علی‌اکبر صالحی!
 

منبع: رجانیوز

ارسال نظر

آخرین اخبار