عضو کمیسیون قضایی مجلس گفت: آقای هاشمی‌رفسنجانی می‌تواند با تقاضا از دستگاه قضایی برای اعمال آنچه قانون تعیین کرده دستگاه قضایی را حمایت کند.

یک درخواست از هاشمی‌ درباره پرونده آقازاده

به گزارش گلستان 24، ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی در مورد دادگاه مهدی هاشمی، گفت: قوه قضائیه در یک آزمون بسیار بزرگی است که قطعاً افکارعمومی قوه قضائیه را رصد می‌کند و بعد هم نسبت به صدور رأی قضاوت خواهد کرد، لذا امید داریم قوه قضائیه مانند چند پرونده اخیر که سربلند بیرون آمده، در این پرونده نیز فارغ از فشارها سربلند بیرون بیاید.

وی در مورد فشارهایی که برای پرونده مهدی هاشمی به دستگاه قضایی وارد می‌شود، اظهار داشت: خبرهایی که به گوش ما می‌رسد حکایت دارد فشار بر روی دستگاه قضایی و خانواده قاضی و خود قاضی زیاد است و به عناوین مختلفی سعی دارند القا کنند که پرونده سیاسی است.

عضو کمیسیون قضایی مجلس در مورد نقش آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در پرونده فرزندش، مهدی هاشمی، گفت: آقای هاشمی می‌تواند با تقاضا از دستگاه قضایی برای اعمال آنچه که قانون تعیین کرده، دستگاه قضایی را حمایت کند.

کوهکن:
وجدان عمومی با رأی قاطع و عادلانه به مهدی هاشمی اقناع می‌شود

محسن کوهکن نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری هم در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به پرونده مهدی هاشمی و مطالبه مردم از دستگاه قضا در رابطه با این پرونده، گفت: باید از دستگاه قضا حمایت شود تا بدون تاثیرپذیری از اشخاص و گروه‌ها روند بررسی پرونده را به صورت عادلانه‌ انجام داده و رأی خود را صادر کند.

وی افزود: رسیدگی عادلانه به پرونده‌های قضایی مطالبه معقول و منطقی تک تک افراد جامعه است. در رابطه با این پرونده نیز خواست ما از قوه قضائیه صدور رأی عادلانه و مطابق با مُر قانون و بدون تاثیرپذیری از افراد است.

نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری عملکرد دستگاه قضا طی سال‌های اخیر را نشان واضحی از اجرای عدالت توسط این قوه و عدم تاثیرپذیری از اشخاص و گروه‌ها دانست و گفت: اگر رای قوه قضائیه در این پرونده قاطع و عادلانه باشد قطعا وجدان عمومی اقناع می‌شود.

جلیلیان:
قاضی پرونده مهدی هاشمی نسبت به حواشی کاملا بی‌تفاوت باشد

علی‌ جلیلیان عضو کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی نیز درباره رای دادگاه مهدی هاشمی و فشار‌هایی که بر قاضی پرونده وارد می‌شود، به تسنیم گفت: همه ملت ایران و نمایندگان در مجلس شورای اسلامی انتظار دارند قوه قضائیه با صدور حکمی عادلانه به دور از فشارها و حواشی بسیاری که پیرامون پرونده وجود دارد، استقلال و سلامتی خود را اثبات و از این آزمون دشوار به سلامت بیرون بیاید.

وی در خصوص اعتماد به دستگاه قضایی کشور، اظهار داشت: هیچ‌کس نسبت به سلامت و استقلال قوه قضائیه شکی ندارد، اما انتظار می‌رود در موارد خاص دقت و اطمینان بیشتری خرج شود تا سفارشات و مذاکراتی که در جهت تاثیر بر مسیر رسیدگی پرونده تا صدور حکم ادامه دارد کاملا بی‌تاثیر و بدون هیچ جهت‌گیری به پایان برسد.

جلیلیان تاکید کرد: در دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران فرزند یک کشاورز با فرزند ارشد‌ترین مقام کشور در برابر محکمه یکسان است و امید است که این شعار در حوزه عمل نیز اثبات شود و قاضی پرونده تنها رضای خدا را معیار حق قرار دهد و نسبت به حواشی کاملا بی‌تفاوت باشد. /تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار