وزیر ارشاد در شورای اداری گلستان:

وزیر ارشاد گفت: ما باید الگوی توسعه را از اندیشه خودمان استخراج کنیم و اندیشه امام بنیان توسعه کشور خواهد بود و از این منظر است که می‌توانیم بگوییم چرا با آسیب‌های اجتماعی روبرو هستیم.

اندیشه امام بنیان توسعه کشور خواهد بود/اقتصاد مقامتی نیازمند گفتمان‌سازی است

به گزارش گلستان24،​ سیدرضا صالحی امیری صبح امروز در جلسه شورای اداری استان گلستان اظهار کرد: خوشبختانه گلستان در ایران بزرگ و جمهوری اسلامی صورت و سیرت زیبایی دارد و دارای مردمی نجیب و نیروی انسانی بسیار خلاق باهوش و جوانان سرشار از نشاط است.

وی ادامه داد: گلستانی که می‌توانیم آن را ایران کوچک بدانیم و گلستان رنگین کمان اقوام است و زیبایی استان امنیت و ثبات خوبی است که با وجود تنوع اقوام در استان گلستان آن را می‌توان به خوبی لمس کرد.

صالحی امیری

وزیر ارشاد تاکید کرد: امروز ما با سه موضوع روبرو هستیم که در داخل ما باید جهت‌گیری خود را برای مردم شفاف عمل کنیم تا توان دولت برای پاسخگویی به مطالبات مردم تا چه میزان است و دستگاه‌ها میان انبوه مطالبات مردم چه پاسخ شفافی را دارند.

صالحی امیری گفت: ما باید ببینیم آینده منطقه به کدام سمت حرکت می‌کند و ما در این نقشه تحولات چه سهمی را خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: من فکر می‌کنم موضوع اصلی داخل است و در اساس سیاست خارجی ایران تابع سیاست داخلی است و مهم است که تبیین درستی از وضعیت داخل کشور داشته باشیم.

وزیر ارشاد گفت: ما نیازمند یک تغییر در داخل هستیم و در سال‌های گذشته ریل توسعه کشور را از نفت آغاز کردیم و آنچه نصیب مردم نشد توسعه است و نفت نیز نتوانست قطار توسعه کشور را به پله‌های توسعه برساند.

صالحی امیری گفت: ما متاسفانه عادت کرده‌ایم که در اجرای فرامین مقام معظم رهبری و هوشمندی مقام معظم رهبری به یک بنر و شعار محدود شده اکتفا کنیم و بعد نیز به فراموشی سپرده می‌شود.

وی اضافه کرد: ما ملزم به اجرای الگوی بومی متناسب با مقتضیات جغرافیا و ساخت جغرافیای فرهنگی ایران هستیم، ما نمی‌توانیم الگوهای جهان را برگزینیم و متاسفانه نتوانستیم به یک وفاق در گزینش و طرح الگو برسیم و در حال حاضر با تنوع سلایق روبرو هستیم.

وزیر ارشاد

صالحی امیری گفت: نفت ما را به مسیر توسعه نرساند و ما باید در مسیر توسعه انسانی گام برداریم و تا انسان ساخته نشود جامعه ساخته نخواهد شد.

وی اضافه کرد: ما باید الگوی توسعه را از اندیشه خودمان استخراج کنیم و اندیشه امام بنیان توسعه کشور خواهد بود و از این منظر است که می‌توانیم بگوییم چرا با آسیب‌های اجتماعی روبرو هستیم.

وزیر ارشاد تاکید کرد: مقوله‌ای به نام فرهنگ و نظام‌های تربیتی و آموزشی معنا پیدا می‌کند و غرب و شرق نیز بر آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

صالحی امیری اضافه کرد: در چنین فضایی ما درگیر حاشیه شدیم و از متن فاصله گرفته‌ایم و این ظلم بزرگ به مردم ملت است.

وی متذکر شد: ما به جای آنکه به همدلی و همنوایی فکر کنیم و مسأله ما مردم باشد به حاشیه رفتیم و نتیجه حاشیه رفتن رجال سیاسی، فرهنگی و اقتصادی این شده که ما دو مسیر را جدا رفتیم و جامعه به مسیری رفته که نتایجش را می‌بینیم و مسؤولان به مسیری دیگر رفته‌اند.

وزیر ارشاد با اشاره به فعالیت موفق فروشگاه‌‌های اینترنتی در داخل کشور و اشتغالزایی آنها گفت: روح خلاقیت باعث موفقیت خواهد شد.

صالحی امیری گفت: در الگوی توسعه تعدادی جوانی خوش‌فکر با حداقل سرمایه شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد کردند و 80 هزار نفر اشتغالزایی ایجاد شد که کل گردش فولاد را بگیریم به اندازه چند شرکت دانش‌بنیان است و ما باید از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم و مسیر توسعه را اصلاح کنیم.

وی تاکید کرد: باید ریل توسعه را از آموزش و پرورش آغاز کنیم و ما چون درگیر کارهای سنگین کارهای جاری هستیم مسیر اصلی را فراموش کنیم.

وزیر ارشاد بیان کرد: اگر ما بپذیریم که ریل توسعه را تغییر دهیم شاهد این خواهیم بود که ما همه ظرفیت‌ها را در جهتی قرار خواهیم داد که به توسعه منجر خواهد شد و توسعه تنها به شاخص‌های اقتصادی محدود نمی‌شود.

صالحی‌امیری اضافه کرد: اقتصاد مقامتی نیازمند گفتمان‌سازی است و اگر قرار است شعار ملی بماند در تمام بنرها و ادارات وجود دارد اما اگر بنا است در متن اجتماعی اتفاق بیافتد باید اقتصاد مقاومتی از سطح رسمی عبور کند و به یک نیاز ملی تبدیل شود.

وی گفت: عاشورا یک گفتمان است و چه کسی می‌تواند این گفتمان را از مردم بگیرد و اقتصاد مقاومتی نیز باید به یک گفتمان مردم ایران اسلامی تبدیل شود و در این شرایط است که اقتصاد مقاومتی موفق خواهد شد و اگر اینگونه نشود اقتصاد مقاومتی بجای حل مشکلات مردم برای برخی نام و نان خواهد شد.

وزیر ارشاد تصریح کرد: برای شکل‌گیری یک اقتصاد درونی و توسعه بومی نیازمند توجه به مردم هستیم و واگذاری همه امور به مردم و متولی‌گری مسؤولان یک اصل در اقتصاد مقاومتی محسوب می‌شود و تا زمانی که نگرش توسعه در ایران از سطح دولت به مردم منتقل نشود توسعه شکل نخواهد گرفت.

وزیر ارشاد2

صالحی‌امیری بیان کرد: این سطح انتظار از دولت باعث فشار به دولت و دولتمردان و پایین آمدن اشتیاق برای حرکت به مسیر واگذاری تصدی‌گری به مردم خواهد شد.

وی گفت: ما شعار می‌دهیم که باید مسائل را به مردم واگذار کنیم اما همچنان چنگال اقتصاد به دست نهادهای رسمی است در حالی که باید اقتصاد به مردم سپرده شود.

وزیر ارشاد تصریح کرد: در حوزه سیاسی باید به یک وفاق سیاسی برسیم و منازعات سیاسی را کاهش دهیم و در جایی که تخریب و انتقام‌جویی وجود دارد مطمئن باشید که توسعه شکل نمی‌گیرد و وفاق ملی یک نیاز ملی است.

صالحی‌امیری با بیان اینکه ما باید قبول کنیم که برای رضایت مردم و اعتماد مردم باید از اختلافات بکاهیم گفت: همه کشورهایی که به سمت توسعه رفتند از مسیر وفاق و همدلی پیش رفتند.

وی تاکید کرد: از این منظر است که ما می‌گوییم به منتقدان دولت که شما ضد وفاق ملی حرکت می‌کنید.

صالحی‌امیری گفت: از این منظر است که می‌گوییم تخریب دولت تخریب نظام است و آن کل نمی‌تواند منهای دولت باشد و اگر کسی مجلس را تخریب می‌کند نظام را تخریب می‌کند.

وی افزود: انسجام به معنی انسجام در مدیریت و برنامه و هدف است و انسجام درونی است و تجلی آن بیرونی خواهد بود.

وزیر ارشاد تاکید کرد: این نظام یک کل است و اجزای آن به هم پیوسته است و تخریب هر کدام از اجزای نظام تخریب کل نظام است و عده‌ای نام و نانشان بر تخریب دولت است و عده‌ای در انتظار آلوده شدن فضا هستند تا از آن آب آلوده ماهی بگیرند.

صالحی‌امیری اضافه کرد: ما در شرایطی هستیم که با شرایط بد اقتصادی کشور را اداره می‌کنیم و در چنین شرایطی با انبوهی از مطالبات اداره کشور کار سختی است و هنر مدیریتی این است که در چنین شرایطی کشور را مدیریت کنیم.

وی گفت: هنر این است که با ابزار قدرت نرم یعنی دیپلماسی از دشمن منافع ملی را تامین کنید و این یک هنر است و هنر این است که با اتکا به نیروی جوان کشور را به سمت توسعه ببرید.

وزیر ارشاد بیان کرد: هنر این است که با قدرت‌نمایی نیروهای مسلح بتوانیم اقتداری ایجاد کنیم که دشمن جرات تجاوز به کشور را نداشته باشد.

انتهای پیام/ فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار