زمانی که شیعیان در حسینیه «امامیه» در منطقه «حیات‌آباد» در شهر پیشاور در حال ادای فریضه نماز جمعه بودند، سه انفجار بزرگ و پی در پی در این حسینیه رخ داد.

لحظه وحشتناک حمله تکفیری ها به مسجد شیعیان پاکستان + فیلم (18+)

به گزارش گلستان 24 به نقل از عمارنامه، حمله گروهی از تروریست‌ها به مسجد شیعیان در شهر پیشاور پاکستان، به کشته شدن دستکم 19 تن منجر شده است.

بنا بر اعلام پلیس، گروهی از افراد مسلح، با ورود به این مسجد، به سمت کسانی که در حال نماز جمعه بوده‌اند، تیراندازی کرده‌اند. در جریان این حمله، دستکم سه انفجار نیز رخ داده است.  

میان سعید رئیس پلیثس شمال غرب پاکستان در این رابطه گفته است: پلیس به منطقه فراخوانده و عملیات علیه تروریست‌ها آغاز شد.

 طالبان پاکستان مسئولیت حمله را بر عهده گرفته است. 

 

 

یکی از شاهدان به نام شهید حسین در این رابطه گفته است که 5 یا 6 فرد مسلح نقاب‌دار که لباس‌های نظامی به تن داشتند، زمانی که حاضران در مسجد در حال پایان نماز بودند، حمله‌ کنندگان پس از ورود به حسینیه و تیراندازی به سوی نمازگزاران، 8 نارنجک به داخل حسینیه پرتاب کردند.

 

 

وی افزود: نمی‌دانستیم چه خبر است. سپس یکی از مهاجمین خود را منجر کرد و دود و گرد و خاک شدیدی همه‌جا را پر کرد.

این دومین حمله تروریستی در حسینیه شیعیان شهر پیشاور طی دو هفته گذشته است و نخستین حمله در حسینیه منطقه «شکارپور» در ایالت «سند» صورت گرفته بود که بر اثر آن، حداقل 61 نفر شهید و بیش 55 نفر دیگر نیز زخمی شده بودند.

 

 

افخم حمله تروریستی به مسجد شیعیان پیشاور پاکستان را محکوم کرد

"مرضیه افخم" سخنگوی وزارت امور خارجه ایران حمله تروریستی انتحاری به مسجد شیعیان پیشاور پاکستان که منجر به شهادت و مجروح شدن تعدادی از شهروندان بیگناه در این حادثه شد را محکوم کرد.

افخم با ابراز تسلیت و همدردی ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران با خانواده‌ها و بازماندگان شهدای این واقعه، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران اقدام تروریستی علیه مردم بیگناه از هر قوم و مذهبی در پاکستان را محکوم کرده و آن را مغایر با آموزه‌های دین مبین اسلام و ارزش‌های انسانی می‌داند.

 

هلاکت عامل اصلی حمله به مسجد شیعیان پاکستان

ارتش پاکستان با انجام عملیات ویژه در شهر کویته مرکز بلوچستان با تعدادی از شبه‌نظامیان درگیر شد.

طبق این گزارش بر اثر تبادل آتش بین نیروهای ارتش و شبه‌نظامیان عامل اصلی حمله به مسجد شیعیان در منطقه شکارپور که در ترور شیعیان هزاره نیز دست داشته کشته شد.

طبق این گزارش ارتش به محض اطلاع یافتن از حضور شبه نظامیان جند‌الله در منطقه سریاب و گاهی چوک شهر کویته تروریست‌ها را محاصره کرد.

بر اساس این گزارش در عملیات ارتش عثمان معروف به سیف‌الله عامل اصلی حمله به شیعیان هزاره و مسجد شیعیان در شکارپور به همراه دوستانش کشته شد.

گزارش‌ها نشان می‌دهد عثمان یکی از عاملان اصلی جنایت علیه شیعیان است که در سال 2008 از زندان کویته گریخت و از آن پس به ترور هدفمند شیعیان ادامه داده است.

وزارت کشور پاکستان برای دستگیری یا کشتن عثمان جایزه تعیین کرده بود.

در عملیات علیه جند‌الله 5 سرباز نیز زخمی شدند که حال 2 نفر از آنها وخیم گزارش می‌شود.

 

 

به گزارش منابع محلی در پاکستان، انفجار در مسجد منطقه شکار‌پور زمانی رخ داد که نمازگزاران برای برگزاری نماز جمعه آماده می‌شدند.

تعداد قربانیان حمله به مسجد شیعیان در شهرستان شکار پور واقع در ایالت سند پاکستان به 60 نفر رسید.

 

 

در ادامه فیلم این حادثه تروریستی را مشاهده می‌ کنید:

ارسال نظر

آخرین اخبار