یادداشت/

شهدا به استان گلستان امدند و مورد استقبال قرار گرفتند ولی ان دسته از مسئولین که نمی خواستند این شهدا در شهر سرخنکلا دفن شود چه جوابی در پیش امام شهدا دارند.

شهدا با عزت امدند؛ ولی روسیاهی برای ان مسئولینی ماند که برای تدفین شهدا ساز مخالفت زدند

به گزارش پایگاه خبری گلستان24؛دیروز پیکر شهدای گمنام دفاع مقدس به استان گستان وارد شد و مورد استقبال مردم شهید پرور گرگان قرار گرفت،اوج عشق ورزی مردم رانسبت به شهدا نشان داد.

شهدا با حمایت مردم امدند ولی چرا مسئولین به بهانه های واهی نمی خواستند ک شهدا در استان دفن شوند،چه موضوعاتی پشت پره بوده؟ این مسئولین  از چه می ترسیدند که خود را این گونه به اب اتش می زدند،مگر حضور شهدا جای و مقام انها را صلب می کردویا...

مردم خود امدند و نامه نوشتند گفتند شهید گمنام می خواهیم،مسئولین کمیته مفقودین هم استقبال کردند و جواب مثبت به نامه مردم دادند و قرار شد تا پیکر دوتن از شهدا در شهر سرخنکلا دفن شود؛مکان دقیق مزار شهدا برروی تپه مقصودی که اطراف شهر  بود در نظر گرفته شد، تا مانند قله ای از افتخار در تمام شهر دیده شود.

ولی به یکباره مسئولین مربوطه به دست پا افتاند و خواستند ازدفن شدن شهدا در این مکان جلوگیری کنند و نامه ای هم به استانداری نوشتند که امضای 150 نفر بر روی ان بود، بعضا  بیشتر امضا زنندگان کارمندان میراث فرهنگی بودند، در به اجبار بودن این امضا زدن ها شکی نیست؛ در مقابله با این تقابل ها مردم با ایجاد کمپین ها اینترنتی بالای هزار نفر به حمایت از شهدا پرداختند، و ناراحتی خود را از تصمیم این مسئولین نشان دادند.

اصلا تئوری وجود شهید در شهرت ارامش روان است که ما این ارامش را در تپه نور الشهدای نهارخوران به خوبی حس کرده ایم و دیده ایم که چه جای پر صفایی است،اما لازم به ذکر است که برای دفن همین شهدا هم افرادی معلوم الحال حاشیه درست کردند و نمی خواستند که شهدا در ان مکان دفن شود.

همین تپه نورالشهدای نهارخوران خود به سمبل این مکان تفریحی تبدیل شده است خیلی از مردم برای شب نشینی به این تپه می ایند، همراه با خانواده، در کنار این مزار های پاک شهدا اوقات فراقت خودرا سپری می کنند.

مسئولین میراث فرهنگی شما خودتان با حمایت همین مردم به این پست مقام رسیده اید مبادا که با سهل نگاری خود احساسات مردم را جریحه دار کنید،چرا از قوانین سو استفاده می کنید؟ چرا برخلاف سیره امام خمینی (ره) عمل می کنید؟

اگر تدفین شهدا بر روی تپه ای که مدفن نخاله های ساختمانی و دارای 8متر رسوب است بر خلاف قوانین است پس چرا در مکان های باستانی و بنام کشور افرادی از مردن عام با حمایت میراث فرهنگی دفن شده اند.

این بهانه  های من در اوردی ربطی به قوانین ندارد،شما جایی دیگر مشکل دارید و میخواهید این مشکلات را سر شهدا خالی کنید.

یادداشت/ محمد امین پیکرستان

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار