عضو شورای اسلامی شهر کردکوی درخواست تفکیک برخی مسیرهای طولانی به دلیل افزایش مسافت‎ها و حوزه‎های شهری را یکی از مطالبات جامعه تاکسیرانی کردکوی دانست و از افزایش نرخ کرایه تاکسی این شهرستان در سال 1396خبر داد.

افزایش نرخ کرایه تاکسی در کردکوی

سیصد و هشتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر کردکوی امشب با غیبت نایب رئیس شورای اسلامی شهر کردکوی برگزار شد.

به گزارش گلستان24، افزایش نرخ کرایه تاکسی و تفکیک مسیرهای با مسافت طولانی یکی از مسائل مطرح شده در صحن علنی شورای اسلامی شهر کردکوی بود.

افزایش نرخ کرایه تاکسی

عضو شورای اسلامی شهر کردکوی اظهار کرد: یکی از مطالبات جامعه تاکسیرانی کردکوی درخواست تفکیک برخی مسیرهای طولانی به دلیل افزایش مسافت‎ها و حوزه‎های شهری است که این خواسته با توجه به لایحه ارسالی از سوی شهردار کردکوی در صحن شورای شهر کردکوی مورد بررسی قرار گرفت.

فرشته ترک افزود: جامعه تاکسیرانی کردکوی تفکیک و افزایش چهار مسیر شهرک فرهنگیان به انتهای بلوار امام رضا (ع) شرقی و غربی و بالعکس، شهرک فرهنگیان به محله ولاغوز و بالعکس، محله ولاغوز به خیابان شهید رجایی و بالعکس و خیابان شهید رجایی به شهرک فرهنگیان و بالعکس را خواستار شدند.

وی تصریح کرد: تفکیک و افزایش این چهار مسیر به سایر مسیرهای قبلی از مطالبات این قشر بوده که بررسی‎های لازم صورت گرفت و تصمیم نهایی با نشست هیأت مدیره تاکسیرانی و مسؤول تاکسیرانی با شهردار کردکوی مشخص می‎شود که در صورت موافقت لایحه افزایش نرخ کرایه تاکسی در سال 1396 به شورای اسلامی ارسال می‎شود.

عضو شورای اسلامی شهر کردکوی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر کردکوی برای تصویب لایحه با در نظر گرفتن شرایط شهروندان و مسائل جامعه تاکسیرانی بررسی و کارشناسی لازم را خواهد داشت، خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شهر کردکوی برای افزایش تعرفه‎ها قیمت معقولی را با توجه به نرخ اعلام شده توسط مراجع ذی‎صلاح در نظر می‎گیرد.

ترک با بیان اینکه افزایش قیمت نهایی کرایه تاکسی کردکوی در جلسه آینده شورای اسلامی شهر کردکوی اعلام می‎شود، ابراز کرد: شهرستان کردکوی در سال‎جاری هیچ‌گونه افزایش نرخ تاکسیرانی نداشته و رانندگان تاکسی براساس نرخ کرایه تعیین شده در سال 1394 فعالیت می‎کردند.

وی با بیان اینکه عدم افزایش نرخ تاکسیرانی در سال 1395 به تشخیص جامعه تاکسیرانی بوده است، یادآور شد: براساس کارشناسی‎های انجام شده توسط فرمانداری، شورای اسلامی شهر و سایر مراجع ذی‎صلاح، تاکسیرانی کردکوی بر همان نرخ سال 1394 توافق کرده بودند.

عضو شورای اسلامی شهر کردکوی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر کردکوی با توجه به شرایط رانندگان تاکسی و شهروندان همه جوانب را در افزایش نرخ کرایه تاکسی در نظر می‎گیرد، متذکر شد: رانندگان از اقشار خدوم جامعه هستند که با حداقل دریافتی‎ها خدمت خالصانه انجام می‎دهند.

ترک با بیان اینکه شرایط رانندگان تاکسی و شهروندان در نگاه کارشناسی شورای اسلامی شهر کردکوی دور نخواهد ماند، اضافه کرد: صنف تاکسیرانی از مشکلات بسیاری در حوزه اجتماعی و بیمه‎ای برخوردارند که برای تصمیم‎گیری همه این جوانب باید لحاظ شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار