یادداشتی به قلم سید محسن طاهری؛

عنایت ویژه‌ی رهبر معظم انقلاب به آیت‌الله رئیسی، خود بهترین عامل انسجام امت حزب‌الله و اعتماد عموم مردم انقلابی‌مان نسبت به ایشان خواهد بود.

اصلح یا مقبول، و یا "اصلح‌مقبول" ؟

به گزارش گلستان24، سید محسن طاهری  مسئول مدرسه علمیه امام صادق (ع) گرگان طی یاداشتی نوشت :

لف) در قرآن کریم می‌خوانیم پس از آن که مظلومیت و حقانیت یوسف پیامبر(ع) بر پادشاه مصر روشن گردید، به یوسف(ع) گفت: "انک الیوم لدینا مکین امین"  (یوسف/۵۴) یعنی: امروز تو نزد ما دارای دو ویژگی هستی: ۱ - صاحب منزلت - ۲ - امین

و گویا با این سخن از او خواست تا خود مسئولیت مهمی را برگزیند.

حضرت یوسف(ع) فرمود: "اجعلنی علی خزائن الارض، انی حفیظ علیم" یعنی: مرا بر خزائن این سرزمین بگمار! چراکه من نگهبان(امانت‌دار) و دانا(کاربلد) هستم.

ب) ویژگی‌هایی که در سپردن مسئولیت‌های مهم به اشخاص باید در نظر گرفته شود، همان‌هایی است که در دو آیه‌ی سابق‌الذکر از سوره‌ی مبارکه‌ی یوسف مورد توجه قرار گرفته است: ۱ - نزد مافوق خود منزلت داشته باشد ۲ - امانت‌دار و مورد وثوق او باشد - ۳ - از بیت‌المال به درستی مراقبت نماید - ۴ - دانا و کارآزموده باشد تا بتواند با احاطه بر زوایای گوناگون آن مسئولیت، به خوبی از عهده‌ی آن برآید.

ج) در آستانه‌ی دوازدهمین انتخابات سرنوشت‌ساز ریاست جمهوری قرار داریم، انتخاباتی که هم برای سلایق گوناگون سیاسی داخل کشورمان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و هم توجه دوستان و دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی را به خود جلب کرده است‌.

عملکرد بسیار ضعیف دولت یازدهم در مسائل اقتصادی و فرهنگی و نیز در سیاست خارجی -علی‌رغم تلاش‌های قابل تقدیر برخی از مسئولان- و بعضاً رویکردهایی برخلاف سیاست‌های کلی نظام و آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی، باعث شده است که جریان انقلابی کشور و نیروهای متعهد به آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی، دغدغه‌ی فراوانی نسبت به تداوم رویکرد فعلی حاکم بر سیاست‌های دولت در آینده داشته باشند.

سابقه‌ی اختلافات داخلی جریان مومن و انقلابی در انتخابات‌های اخیر نیز بر این نگرانی افزوده است.

یکی از اختلافات مبنایی در درون جبهه‌ی انقلابیون، مساله‌ی معیار تعیین گزینه‌ی نهایی برای ایجاد وحدت و انسجام حداکثری در این جبهه است.

برخی بر انتخاب اصلح تاکید و برخی دیگر بر گزینش مقبول اصرار دارند؛ برخی نتیجه‌گرا و دیگران تکلیف‌گرا هستند و ...

ضمن اینکه جمع بین سلایق مختلف با صرف نظر از اختلافات مبنایی کار سختی است و جناح رقیب نیز با استفاده از ابزار رسانه‌ای و افراد نفوذی خود، سعی در شعله‌ورتر نمودن اختلافات دارد.

به نظر می‌رسد تنها راه نجات از چنین مخمصه‌ای، یافتن گزینه‌ای است که اکثر قریب به اتفاق جریان حزب‌اللهی کشور او را دارای ویژگی‌های زیر بدانند:

۱ - اصلحیت - ۲ - مقبولیت - ۳ - عدم تعلق به حزب یا گروه خاصی

د) با عنایت به مطالبی که در بندهای سابق ذکر شد، می‌توان گفت شاید تنها گزینه‌ای که امروز می‌تواند در واجدیت این ویژگی‌ها از جامعیت قابل قبولی برخوردار باشد، خادم‌الرضا(ع) و تولیت آستان مقدس رضوی، حضرت آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رئیسی(مدظله) می‌باشد.

بر اساس اطلاعات و اخبار موثق، تقریباً همه‌ی گروه‌ها و اشخاص تاثیرگذار جریان انقلابی کشور و نیز عموم امت حزب‌الله، در انتظار ورود ایشان به عرصه‌ی نامزدی انتخابات ریاست جمهوری می‌باشند، و از این جهت ایشان جامع بین مقبولیت و اصلحیت به شمار می‌آید.

سوابق ممتد و درخشان ایشان در مسئولیت‌های مهم کشوری، بدون داشتن کمترین نقطه‌ی تاریک که بتواند مورد سوء‌استفاده‌ی رقبا قرار گیرد، بیان‌گر صدق این مدعاست.

بهترین گواه بر اصلحیت آیت‌الله رئیسی، اعتمادی است که حضرت امام خامنه‌ای (حفظه‌الله) در سپردن مسئولیت مهم تولیت آستان مقدس رضوی - خصوصاً با رویکرد جدید ارائه شده توسط معظم‌له نسبت به وظایف تولیت - به ایشان مشاهده می‌شود.

در قسمتی از متن انتصابی رهبر معظم انقلاب، خطاب به آیت‌الله رئیسی آمده است: "جنابعالی برخوردار از صلاح و امانت و کارآزموده در مدیریت‌های کلان هستید" و می‌توان این عناوین را اشاره به همان ویژگی‌هایی دانست که در سوره‌ی مبارکه‌ی یوسف مورد تاکید قرار گرفته است.

عنایت ویژه‌ی رهبر معظم انقلاب به آیت‌الله رئیسی، خود بهترین عامل انسجام امت حزب‌الله و اعتماد عموم مردم انقلابی‌مان نسبت به ایشان خواهد بود.

امید است همه‌ی نخبگان ولایت‌مدار و عموم دلسوزان جریان انقلابی کشور در دعوت از این مجتهد انقلابی و سلاله‌ی فاطمه‌ی زهرا(س)، تمام تلاش خود را به‌کار گیرند و دولت دوازدهم با عنایت امام دوازدهم بقیت‌الله الاعظم(عج) بتواند خواسته‌های دیرینه‌ی امام و امت را برآورده نماید و انقلابی بزرگ‌تر از انقلاب اول و انقلاب دوم در کشور عزیزمان تحقق یابد تا مهر پایانی بر تحرکات مذبوحانه‌ی جریان لیبرال و غرب‌زده بوده، آینده از آن حزب‌اللهی‌ها باشد، ان شاءالله.

سید محسن طاهری

مسئول مدرسه علمیه امام صادق (ع) گرگان​

منبع: عدالت خواهان

ارسال نظر

آخرین اخبار