عدم احداث پروژه زیرگذر سراه یساقی؛

با وجود اعتبارات و زمان کافی روگذر سراه یساقی تکمیل نشده و این موضوع به ناکار امدی و بی تفاوتی مسئولین دولتی بر میگردد.

حدود دوسال از تاریخ کلنگ زنی این پروژه گذشت عمر دولت هم تمام شد/چشم مردم به دست مدیران دولت اینده است تا این طرح احداث شود

به گزارش گلستان 24؛ راه و جاده یکی از عوامل پیشرفت و از زیر ساخت های حیاتی هر مکان می باشد ،که برای هر منطقه متناسب با جمعیت و مشخصات جغرافیایی ان به شکل و اندازه های مختلف ساخته می شود.

 جاده های استاندارد علاوه بر تصریح در روند عبور مرور مزیت های دیگری هم دارد که یکی از این مزیت ها جلوگیری از تعداد تصادفات و ارامش خاطر رانندگان و سرنشین های خودرو می باشد.

سه راه یساقی که محلی پر رفت امد در 15 کیلومتری غرب گرگان است،مسیر عبوری می باشد که استان های شمال غرب و شرق کشور را به یکدیگر متصل می کند و یک نقطه پراهمیت تلقی می شود،این سراه به واسطه نزدیکی به تعداد زیادی از روستا های اطراف و حضور موتورسواران همیشه حادثه خیز و همراه با تلفات جانی بوده است.

با توجه به این مسائل حدود دوسال است که این پروژه پیشرفت چندانی نداشته و روند احداث ان به صورت لاک پشتی پیش می رود و همین موضوع باعث شده تا تمام وقت در این جاده پر رفت امد و ترانزیتی که به بنادر شمالی کشورمتصل است، مسیر رفت امد زائران حرم امام رضا (ع) می باشدترافیک نامطلوبی به وجود بیاید.که ممکن است به مذاق کسانی که قصد بازدید از استان گلستان را داشته باشند خوش نیاید.

با توجه به روند ساخت پل های زیر گذر و روگذر بزرگ در شهر گرگان و طی کردن پروسه زمانی کوتاه مدت ،می توان گفت که برای احداث این زیر گذر وقت کافی و لازم وجود داشته است، این همه تاخیر برای احداث این زیر گذر مهم و تاثیر گذار غیر قابل قبول است.

طبق امار و اطلاعات موجود این طرح در زمینی به مساحت 12000 متر مربع و اعتباری بالغ بر 6500 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی تامین شده است.

باتوجه به روز های اخر عمر دولت این پروژه هنوز روی زمین مانده و معلوم نیست عاقبت ان چه می شود،این مقدار اعتبار از صندووق توسعه ملی و همینطور میزان زمان کافی واین مقدار پیشرفت ،جای انتقاد زیادی به عوامل اجرایی این طرح را دارد و جای شبهه زیادی را در بین مردم به وجود می اورد که چرا با این مقدار پول پروژه به اتمام نرسیده است.

جزئیات این پروژه به این شرح است:

نام پروژه: تقاطع غیرهمسطح یساقی

مشاور: مهندسین مشاور رهیاب میلاد

شماره قرارداد: 88573

مبلع اجرای برآورد پروژه: 72 میلیارد ریال

کارفرما: اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان

پیمانکار: شرکت خزرراه طبرستان

تاریخ قرارداد: 28/9/94

تاریخ شروع بکار: 1/10/94

سیمای طرح:

* تقاطع غیرهمسطح چهارراه یساقی محور گرگان – کردکوی زیرگذر شمالی – جنوبی بوده و بارهای ترافیکی بندرترکمن به گرگان و محور جاده قدیم به بندرترکمن را مهیا می سازد.

* بار ترافیکی در جهت گرگان – کردکوی و بلعکس با تغییرات جزیی ( یک متر ترفیع در محل زیرگذر ) انجام می شود.

* جهت بار ترافیکی گرگان به بندرترکمن از رمپ راستگرد شمال شرقی استفاده می شود.

* جهت بار ترافیکی یساقی به کردکوی از رمپ راستگرد شمال غربی استفاده می شود.

* جهت بار ترافیکی جاده قدیم به گرگان از رمپ راستگرد جنوب شرقی استفاده می شود.

* جهت بار ترافیکی بندرترکمن به گرگان بعد از عبور از زیرگذر با ورود به لوپ جوب غربی انجام می شود.

* زیرگذر دارای دو باند رفت و دو باند برگشت به عرض 6/40 متر برای هر باند در نظر گرفته شده است.

سازه زیرگذر از دو قسمت کلی پل و رمپ تشکیل شده است.

کوله های پل زیرگذر به صورت 13 تا شمع ستون درجا با قطر 1 متر در هر طرف با فاصله محور به محور 3 متر می باشد.

و 9 تا شمع با قطر 1/20 متر در وسط زیرگذر با فاصله محور به محور 3 متر می باشد.

انتهای پیام/پ


 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار