یادداشت/مسلم رستمانی

هرچه به مناظره ٔبعدی نزدیک‌تر می‌شویم تنور انتخابات داغ‌تر و گمانه‌ها به (غیرممکن‌ها ممکن می‌شود) و (احتمال تغییر زمین بازی) یا (آمد که برود امّا!) میل می‌کند.

اصلاح‌طلبی یا اعتدال کدامیک؟
 
به گزارش گلستان24،بازار سیاست عجب مکاره هست که در آن احتمال هر گمانه‌ای به واقعیتی می‌رود! این جمله نشان از امکان هر تحوّلی در این وادی دارد.

در بُحبوحه ثبت‌نام متقاضیان کرسی ریاست جمهوری، اسحاق جهانگیری در مقابل دوربین رسانه ملی اعلام داشت آقای روحانی کاندیدای اصلی ما هست این حضور وی دستمایه القاب مختلفی همچون پوششی، ضربه‌گیر، مکمل، مُحلّل و ... به وی شد تا اینکه در اولین مناظره اصل و فرع، جایگاه خود را در اردوی خودی نشان دادند.

جهانگیری که آمده بود که برود تبدیل به سوپرمن و پدیده شد و روحانی دچار اُفت جایگاه در حدّی که اصلاحاتیون و اعتدالیون در شِش و بِش !
از طرفی روحانی به دلیل عدم توفیق در اجرای بسیاری از وعده‌ها، هواداران خود را در تنگنای توجیه قرار داد و مضاف بر آن در مناظره نیز در چنبره و چتر حمایتی جهانگیری انفعال خویش را در جبهه ٔخودی نشان داد.

در نتیجه احساس می‌شود اعتدال، تحت‌الشعاع اصلاحات قرار گرفت که خروجی آن احتمالِ تجدید نظر در گزینه نهایی و ترجیحاً جهانگیری به جای روحانی باشد مگر آنکه روحانی جبران مافات کند.

دو مناظرهٔ باقیمانده واقعیت‌ها را بهتر مشخص خواهد کرد.

 

انتهای پیام/

منبع : فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار