بازی دو سرباخت برادر فرماندار

آیا برادر فرماندار کلاله وارد بازی دو سرباخت سیاست انتخاباتی می شود؟

آیا فرماندار کلاله قربانی بازی سیاست می شود؟

پایگاه خبری تحلیلی گلستان ما در اخرین تحلیل انتخاباتی خود در حوزه شرق استان گلستان به حضور برادر فرماندار کلاله در عرصه انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داد و در این تحلیل به بررسی ابعاد مختلف حضور وی در انتخابات آتی پرداخت.

به گزارش گلستان24، این تحلیل در کنار بررسی های همه جانبه پشت پرده این حضور، نوعی هشدار نیز تلقی می شد که در بطن خود به تبعات آتی آن نیز اشاره کرده بود.

گریزی به سال ۸۸ می زنیم که در سال ۸۸ شاهد تحولات عظیمی در عرصه سیاسی کشور بودیم تا جایی که این تحولات باعث نگرانی رهبر معظم انقلاب شد وبرخی با اقدامات ناشایست خود باعث در آمدن اشک رهبر انقلاب شدند.

این سایت خبری(گلستان ما) در بخشی از گزارش خود به اینکه بردار فرماندار کلاله یکی از اعضای اصلی ستاد موسوی در استان گلستان بوده، اشاره کرده است و فارغ از اینکه به صحت یا عدم صحت این ادعای سایت بپردازیم به اینکه عاملین(کسانی که اشک رهبری را در آوردند) حوادث سال ۸۸ در بین مردم مشروعیت و مقبولیت ندارند، تاکید می کنیم.

در بخشی دیگر از این تحلیل این حضور ناگهانی وی، نوعی "خودزنی سیاسی"، "سهم خواهی" و ... قلمداد شده که هر یک از آنها تحلیل های خاص خود را دارا است که با توجه به پرداختن گلستان ما به این موضوعات، در اینجا سعی در تکرار آن نداریم.

از این باب این اقدام خودزنی سیاسی تلقی می شود که با صحت گفته های سایت یاد شده مبنی بر حضور وی در ستاد موسوی به عنوان یک عضو فعال، با توجه به مواضع صریح شورای نگهبان در برخورد با عوامل حوادث سال ۸۸، امکان تایید وی کم است و با تایید نشدن، آین مسئله گریبان گیر خود آقای برزگر می شود و در عرصه های دیگر اجتماعی و سیاسی وی تاثیر خواهد گذاشت.

در این بین نیز کسانی هستند که مدعی این هستند که آنها از مرکز(تهران) حمایت می شوند و برای تایید خود به مشکلی بر نخواهند خورد و برای خود مجوز زود هنگام صادر کرده اند(در گذشته نیز یکی از مدیران حال حاضر استان گلستان با چنین ادعایی وارد این عرصه شد و در نتیجه پس از ناکامی به مدیریت های سطح پایین اکتفا کرد تا اینکه در این دوره از ریاست جمهوری به جایگاهی رسید) فارغ از این که آنها در جریان سیاسی ای قرار گرفته اند که از این افراد به عنوان مهره سوخته در این جریان سیاسی استفاده می شود به این صورت که این جریان سیاسی در صدد افزایش کاندیدهای خود برای انتخابات مجلس شورای اسلامی است تا با این کار جوی حاکم شود تا تعدادی از این افراد از شورای نگهبان تائیدیه بگیرند و در صورت موفق نشدن در این امر، جوسازی خاصی در کشور بر علیه شورای نگهبان انجام دهند(که در گذشته نیز شاهد آن بودیم).

اگرپشت پرده این جریان، آنچه گفته شد باشد، آنچه مسلم است خیلی ها از جمله برادر فرماندار کلاله(با اطلاع یا بی اطلاع) قربانی این سیاست خواهند شد.

اما اگر ادعای(اینکه برادر فرماندار عضو ستاد موسوی در سال ۸۸ نباشد) این سایت صحت نداشته باشد، این اقدام وی سنگ محکی خواهد بود تا بوسیله آن بتواند برای حضور در عرصه های بزرگتر برنامه ریزی کند.

یکی از جنبه های دیگر حضور وی در عرصه انتخابات که در بین سیاستمدارن و در تحلیل یاد شده مطرح شد، انتقام سیاسی است که مخاطب این انتقام می تواند فرماندار کلاله باشد که طبق قانون با حضور وی در انتخابات، فرماندار کلاله باید از سمت خود استعفا دهد.

اگر حضور وی با هدف فوق انجام گیرد، علاوه بر از دست دادن مقبولیت خانوادگی، مقبولیت موجود در بین مردم را نیز از دست خواهد داد(داستان هابیل و قابیل در عصر حاضر تکرار می شود و مردم به شخصی که به برادر خود رحم نکند، اعتماد نخواهند کرد).

 از سویی وجود کاندیدهای قوی و دارای تجربه در این حوزه امکان انتخاب شدن وی به عنوان نماینده حوزه چهار شهرستان شرق استان گلستان را به صفر می رساند مگر اینکه وی از حوزه ای دیگری کاندید شود.

همانطور که در مباحث گذشته سایت های استان ذکر شد، این ورود نه تنها پایانی بر زندگی سیاسی وی است، بلکه به گفته سیاستمداران شهرستان کلاله، مردم کلاله ضربات سنگینی را متحمل خواهند شد و بسیاری از پروژه های در دست کار این شهرستان که پیگیر آن نصرت برزگر است، بر زمین خواهد ماند و با خالی ماندن کرسی فرمانداری در این شهرستان و سپردن این صندلی به دیگران به عنوان سرپرست، عواقب جبران ناپذیری را در بر خواهد داشت و احتمال سوء استفاده از این جایگاه وجود دارد.

گفتنی است که در حال حاضر فرماندار کلاله پیگیر تکمیل فاز دوم بیمارستان کلاله است و در این خصوص با رایزنی با وزیر بهداشت و درمان توانست ۵ میلیارد تومان برای این پروژه جذب کند و با تخصیص این اعتبار، در ساخت دو طبقه اول این بیمارستان تسریع ایجاد شد و طبقه دوم این بیمارستان نیز بر عهده خیرین می باشد که در این خصوص نیز فرماندار کلاله با رایزنی با خیرین سلامت کشور در تهران و مشهد توانسته به موفقیت های دست یابد و با استعفای وی، این پروژه که نزدیک به ۲۵ سال خاک می خورد، باز هم متوقف خواهد شد و مردم کلاله و چند شهر اطراف این مسئله را از چشم برادر فرماندار خواهند دید.

بر فرض مثال که وی تایید شود و رای نیز بیاورد، برای مردم کلاله چه اقداماتی را می تواند انجام دهد؟ آیا وی نیز با متوقف کردن این پروژه می خواهد پیگیر پروژه ای که به خودی خود و با پیگیری فرماندار وقت در حال اتمام است، باشد؟ یا اینکه پیگیر برقراری پروازهای فرودگاه کلاله خواهد بود(در صورتی که به گفته فرماندار و نماینده کلاله رایزنی ها برای برقراری پروازهای فرودگاه کلاله در مراحل پایانی خود است).

امید است که این گفته در باب تلنگری باشد تا از بروز چالش های آتی در شهرستان کلاله جلوگیری شود.

مشفق کلاله ای/کلاله خبر

ارسال نظر

آخرین اخبار