مقایسه آماری دولت و شهرداری تهران؛

در شرایطی که دولت روحانی به جای پاسخگویی در قبال کارنامه خالی اقتصادی خود بر مسائل حاشیه­‌ای تاکید دارد، بررسی‌ها نشان می­‌دهد که حتی در همین مسائل نیز دست دولت تدبیر و امید خالی است.

مدیران زن دولت: کمتر از نیم درصد/مدیران زن شهرداری تهران: ۱۳ درصد

اسحاق جهانگیری در برنامه تبلیغاتی خود در شبکه اول سیما گفت: گفت: زنان مظلوم ترین اقشار جامعه ما هستند که نه حرمتشان رعایت می شود و نه حقوقشان. نیمی از مدیریت کشور باید دست زنان باشد. [۱]

به گزارش گلستان24، در شرایطی که دولت یازدهم به جای پاسخگویی در قبال کارنامه خالی اقتصادی خود بر مسائل حاشیه­‌ای تاکید دارد، بررسی ها نشان می­‌دهد که حتی در همین مسائل نیز دست دولت تدبیر و امید خالی است.

مدیران زن دولت

در جریان مناظره­‌های انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم، نامزدهای دولتی  به دفعات در جواب سوالات مختلف بر شمار مدیران زن در دولت یازدهم تاکید داشته اند و رقبای خود را با این حربه به زن‌ستیزی و نفی جایگاه زنان در امور اجتماعی متهم می‌کنند. فارغ از انتصابهای نمایشی در دولت یازدهم آمارها نشان می­‌دهد که درصد مدیران زن در دولت یازدهم چندان هم بالا نیست.

فرهاد رهبر، مدیر سابق سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور گفت شمار کل مدیران دولتی در سراسر کشور بیش از ۴۵۰ هزار نفر است [۲] که به گزارش مشاور وزیر و مدیر کل امور بانوان و خانواده وزارت کشور، از میان آنها ۲ هزار و ۱۷۰ مدیر زن شناسایی شده‌­اند [۳] و این یعنی کمتر از نیم درصد کل مدیران دولتی!

مقایسه این آمار با آنچه در مجموعه­‌ای چون شهرداری تهران محقق شده قابل تامل است. چنانکه شهردار تهران با بیان اینکه ۲۰درصد از کارکنان مجموعه شهرداری را زنان تشکیل می دهند گفت: زنان در ۱۳درصد از پست های شهرداری در سطوح مختلف مسئولیت دارند. [۴]

​منبع: مشرق

ارسال نظر

آخرین اخبار