استفاده از نماد کلید برای استفاده در کارزار انتخاباتی برای اولین بار در ایران نبود، پیش از این نامزد ریاست جمهوری کنیا نیز از این نماد استفاده کرده بود.

روحانی نماد کلید را از کدام نامزد آفریقایی کپی‌برداری کرد+ عکس
به گزارش گلستان24، حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، با کپی برداری از نماد کلید، توانست به نوعی افکار عمومی را نسبت به خود جلب کند، اما روحانی از چه کسی و کدام کشور کپی برداری کرد؟
 
گاتانگا یکی از هفت حوزه انتخابیه شهر مورانگای کنیا است. پیتر کِنِت (Peter Kenneth) نماینده مجلس حوزه انتخابی گاتانگا یکی از افرادی است که برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری کنیا آماده شده بود. او امید کمی به تصاحب ریاست جمهوری نداشت چرا که در سمت های سیاسی مختلفی فعالیت داشت که از جمله آنها می توان به معاونت وزیر کشور در امور برنامه ریزی و چشم انداز ۲۰۳۰ کنیا اشاره کرد.
 
 

نامزد ریاست جمهوری کنیا در حال سخنرانی برای هواداران

 
 این سیاستمدار ۴۸ ساله کنیایی در تبلیغات انتخاباتی خود از "کلید" استفاده کرد و قول داد در ۱۳ قفل معیشتی مردم کنیا از جمله آب، غذا و بیکاری ، گشایش ایجاد خواهد کرد.
 

کِنِت در انتخابات کنیا که در اسفندماه ۱۳۹۱ برگزار گردید کمتر از یک درصد از رأی مردم کنیا را از آن خود کرد و از رقابت بازماند. این در حالی است که او بیشترین سرمایه گذاری را روی تبلیغات در شبکه های اجتماعی همچون تویتر و فیس بوک انجام داده بود. به هر حال گرچه کلید پیتر کِنِت برایش خوش شانس نبود اما در قاره همسایه وی این روزها جشن پیروزی رئیس جمهوری بر پاست که کلیدی همچون او در دست دارد. پیتر کِنِت شاید برای دوره پنج ساله آینده ی کنیا بتواند شانسی برای خود دست و پا کند اما در ابتدا باید نظاره گر عاقبت کلیدداری باشد که تا چند ماه آینده در ایران بر قدرت تکیه خواهد زد. اگر کلید حسن روحانی تا آن زمان قفل مشکلات را یکی پس از دیگری بگشاید شاید او نیز امید داشته باشد که دوباره کلیدی عَلَم کند و بر بالای سرش ببرد.

 
منبع: دیدبان

 

ارسال نظر

آخرین اخبار